דיפלומט
צילום: אביב חופי

דיפלומט קונה את השליטה במותג התיבול דורות תמורת 75.8 מיליון שקל

בעסקה, תקבל דיפלומט 51% ושליטה לפי שווי כולל של יותר מ-150 מיליון שקל

דור עצמון | (7)
נושאים בכתבה דיפלומט אחזקות

מותג התיבול של קיבוץ דורות יעבור לשליטתה של ענקית המזון דיפלומט דיפלומט אחזקות 0.12% , כך סוכם אתמול בין הצדדים. במסגרת העסקה, רוכשת דיפלומט 51% ממניותיה של דורות בתמורה ל-75.8 מיליון שקלים המשקפים שווי חברה של יותר מ-150 מיליון שקל.

דורות פועלת בתחום הפיתוח, הייצור, השיווק והמכירה של מוצרי ירק ותיבול קפואים ומתמקדת בעיקר בישראל ובארה"ב. דיפלומט הצהירה על כוונתה לפעול להגברת מאמצי השיווק של דורות בשוק הבינלאומי ובשוק המקומי בין היתר באמצעות הפצת מוצרי דורות על ידי דיפלומט מפיצים לשוק הקמעונאי והמוסדי. כמו כן בכוונת דורות להמשיך ולפעול לפיתוח מוצרים חדשים והרחבת יכולת הייצור של דורות.

דיפלומט היא חברה ציבורית נסחרת בבורסה העוסקת בייבוא והפצה של מוצרי מזון. בין מותגיה ניתן למצוא את היינץ, סטאר-קיסט, פרינגלס, לוטוס ועוד רבות. החברה נסחרת בשווי שוק של 1.37 מיליארד שקל וסיימה את המחזור הראשון של השנה בעלייה של 4.46%.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    ירון 19/06/2022 11:36
    הגב לתגובה זו
    ככה "נלחמים" ביוקר המחיה
  • 6.
    .. 19/06/2022 11:03
    הגב לתגובה זו
    80% מהמזון בסופרים בידי 4-5 חברות שקובעות לנו כמה נשלם ובעצם אחראים על יוקר המחייה פה..והם לא ממש הגונים בקביעת והמחירים..וזה פשוט נמשך והם ממשיכים לגדול ולצמוח על חשבוננו ללא כל התערבות וריסון מצד הממשלה..פשוט לא יאומן
  • 5.
    הממונה ישנה היטב 19/06/2022 10:18
    הגב לתגובה זו
    אנחנו רואים ש חברות כמו דיפלומט, שסטוביץ', האחים זלקינד מתחזקים עוד יותר על חשבון הצרכנים והממונה לא מתערבת, בשביל מה את קיימת בכלל, אם האזרחים לא מעניינים אותך ?
  • 4.
    אנונימי 18/06/2022 10:08
    הגב לתגובה זו
    הגדולים קונים הכל
  • 3.
    יואל 16/06/2022 22:42
    הגב לתגובה זו
    עוד מעט המותג היינץ יעבור לידי חברת יוניליבר העולמית וזה ישנה את יחסי הכוחות לטובת יוניליבר על חשבון דיפלומט שיאבדו נתח גדול של שוק.
  • 2.
    עובד לשעבר 16/06/2022 21:23
    הגב לתגובה זו
    אחד האחראיים העיקריים לעורר המחייה, צריך לשים את הבעלים בכלא יחד עם המנכ"ל חבורה של גנבים ורמאים...
  • 1.
    למה למכור לשודדים האלו (ל"ת)
    דהי 16/06/2022 12:36
    הגב לתגובה זו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה

הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28   

מערכת ביזפורטל |

אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%. 

במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.


אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?


תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.

לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?


דן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעותדן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעות

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה

ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?

דן וינטרניץ |
נושאים בכתבה ברן אושן

לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.

קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.

קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.

לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, KeyTurn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.

ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.