דרמה בטבע: בכיר בחברה בתפקיד קריטי התפטר במפתיע

מניית טבע נופלת הבוקר במחזור גדול לשפל של כמעט 3 שנים ברקע לטלטלה בצמרת הניהולית של החברה
טבע, צילום: Getty images Israel
טלטלה בצמרת ענקית התרופות טבע +13.48% טבע 6,340 +13.48% טבע בסיס:5,587 פתיחה:5,536 גבוה:6,679 נמוך:5,400 תמורה:360,316,362 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . סיגורדור (סיגי) אולפסון שעמד בראש החטיבה הגנרית של טבע ואמור היה להוביל את המיזוג הענקי עם אקטביס (החטיבה הגנרית של אלרגן שנרכשה ב-40 מיליארד דולר) התפטר במפתיע מתפקידו וזאת לאחר שנתיים וחצי בלבד בתפקיד. בתגובה, מניית החברה צוללת 3.6% עם פתיחת המסחר בת"א במחזור גדול של 40 מיליון שקלים תוך דקות ספורות.
התפטרותו של אולפסון נכנסת לתוקף באופן מיידי ובמקומו הודיע טבע כי דיפנקר בהאטצ'רג'י יתמנה כנשיא ומנכ"ל קבוצת התרופות הגנריות הגלובלית בטבע. עם זאת, אולפסון יישאר עם החברה עד פרישתו הרשמית בסוף הרבעון הראשון של 2017 כדי להבטיח הליך מעבר סדור. למען הסר ספק, נדגיש כי אולפסון התפטר מרצונו וכי בצמרת טבע הופתעו מהמהלך.
רק לפני 4 חודשים השלימה טבע את רכישת הענק של אקטביס. אולפסון שמתפטר היום, היה זה שהקים את אקטביס וניהל אותה עד 2013 ולכן בתפקידו בטבע ההערכה הייתה כי יידע להוביל את הטמעת החברה בצורה חלקה. כעת יהיה זה בהאטצ'רג'י שעד שימש כנשיא ומנכ"ל העסק הגנרי של טבע באירופה (מאז אפריל 2013) שאמור יהיה להוביל את המיזוג הכל כך קריטי לגבי טבע.  
בהודעת החברה אמר המנכ"ל ויגודמן כי "דיפנקר מילא תפקיד חשוב בצוות ההנהלה של טבע מאז הצטרפותו לחברה ב-2009 ,ואנו מרוצים מאד מכך שאדם עם ניסיון כשלו יוביל את העסק הגנרי שלנו בתקופה חשובה זו. הוא מביא עמו ניסיון עשיר בתחומי הגנריקה והתרופות הייחודיות, בכספים ובתפעול, בנוסף להבנה והערכה לתרבות החדשנות של טבע ואנשיה. דיפנקר וצוותו ימשיכו להתמקד באינטגרציה של אקטביס ג'נריקס, המתקדמת על פי התכנון, ובמימוש הערך שהיא מביאה. הם יתמקדו גם ביצירת צמיחה אורגנית, כולל השקות חדשות וריענון צבר המוצרים בפיתוח, שהוא מהמובילים בתעשייה. במקביל, יניעו תהליכי התייעלות בכל היבטי העסק הגנרי של טבע. התרשמתי מאוד מפועלו של דיפנקר באירופה ואני בטוח שכישוריו וניסיונו המוכחים הופכים אותו לאדם הנכון לכהן בתפקיד מפתח זה."
סיגי אולפסון אמר בהודעה כך: "אני גאה בהתקדמות המשמעותית שעשינו מאז שהצטרפתי לטבע להובלת קבוצת התרופות הגנריות הגלובלית/ אני מאמין כי טבע כיום היא החברה הגנרית הממוצבת באופן הטוב ביותר בכל הנוגע לנוכחות בשוק, יכולות ייצור וצבר מוצרים בפיתוח. אני מודה על תמיכת הצוות המוכשר בטבע ומחויב להבטיח מעבר חלק אל תוך 2017."
דיפנקר בהאטצ'רג'י מונה כנשיא ומנכ"ל העסק הגנרי של טבע באירופה באפריל 2013, לאחר שהצטרף לטבע כמנהל הכללי של טבע בבריטניה ב- 2009. לפני שהצטרף לטבע הוא כיהן 15 שנה בחברת Bausch Lomb במגוון תפקידים בכירים, כולל סמנכ"ל מסחר הן באירופה והן באזור אסיה פסיפיק, וכנשיא אזור אסיה פסיפיק. לפני כן הוא מילא תפקידים שונים בנסטלה ובבנק אוף אמריקה. למר בהאטצ'רג'י תואר ראשון בקולג' סיינט סטיבן, אוניברסיטת דלהי, ותואר שני בניהול ממכון הניהול על שם ג'מנלאל בג'ג', אוניברסיטת מומביי.
מניית טבע השלימה השבוע התרסקות של 46% תוך קצת יותר משנה, כאשר בין היתר העיבה על החברה החשש מיכולתה של טבע לעכל את רכישת הענק של אקטביס בצורה טובה וחלקה. כעת, עם פרישתו של אולפסון, המשימה נראית קשה יותר.
טבע מאשררת היום את התחזית הפיננסית שלה לשנת 2016 כולה. ההכנסות לכל שנת 2016 צפויות להיות בין 21.6-21.9 מיליארד דולר, וההכנסות לרבעון הרביעי של 2016 צפויות להיות בין 6.2-6.5 מיליארד דולר. הרווח למניה על בסיס non-GAAP לשנת 2016 צפוי להיות בין 5.10-5.20 דולר.
מה אומרים האנליסטים?
יונתן קרייזמן מירושלים ברוקראז': "אולפסן הוא האיש שיזם ועמד עד כה מאחורי מיזוג הענק עם אלרגן. בתור מנכ"ל אקטיביס לשעבר, זהו גם האיש שהיה אמור למזג את אלרגן לתוך טבע, זאת מתוך היכרותו העמוקה עם שתי החברות. הוא משאיר לטבע משימה גדולה ומורכבת נוספת להתמודד איתה. זה שלילי לחברה ולמניה".
לכתבה המלאה עם התייחסויות האנליסטים - לחץ כאן
מניית טבע בת"א מאז 2015, מפולת מתמשכת
תגובות לכתבה(34):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    לקנות! (ל"ת)
    אביב 07/12/2016 12:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    מה אתם עיוורים?
    דני 06/12/2016 11:12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הפסידה כבר 46%... כדי לחזור חזרה לבסיס צריכה לעלות 78% מה יעזור לכם 4% דיבידנד ???
    סגור
  • לא מדבר איתך על העבר אלא על העתיד
    עמנואל 06/12/2016 11:30
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אני לא מנסה לומר שמי שקנה בשיא לא מופסד כעת 46% על ההשקעה שלו. אני רק אומר שמי שנכנס היום למנייה צפוי להרוויח 3.83% תשואה על הדיבידנדים, בהנחה שהם יישארו באותה הרמה כמובן, שזה לא מובן מאליו, אבל הנחה סבירה לטעמי. ולדעתי זאת הזדמנות קנייה מדהימה, במיוחד בסביבת ריביות 0 שבה אנחנו נתונים כל כך הרבה זמן.
    סגור
  • עכשיו זה תזמון מצויין לאחזקה בדיוק בגלל מה שאמרת (ל"ת)
    א.ש 06/12/2016 11:29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 9.
    סבלנות
    אורי 06/12/2016 10:38
    הגב לתגובה זו
    6 8
    לפי דעתי כל הרע כבר מגולם בחברה , המחיר שלה בריצפה , אני יודע שהרבה משקיעים עצבניים וחסרי סבלנות , מי שיחכה מס' שנים ירוויח בגדול , חברים יקרים סבלנות ולא לפעול בפזיזות
    סגור
  • צודק (ל"ת)
    משקיע 06/12/2016 11:59
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • אתה פזיז
    הסבר בבקשה 06/12/2016 11:13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כשאתה עונה תשובה כה לא רצינית
    סגור
  • 8.
    תשואת הדיבידנד של טבע כעת היא 4.25%!
    עמנואל 06/12/2016 10:17
    הגב לתגובה זו
    4 2
    החברה אף פעם לא הורידה את הדיבידנד שלה. לפי הדיבידנדים שהיא חילקה בשנתיים האחרונות, הדיבידנד מגלם תשואה של 4.25%. לכן אני רגוע לגמרי, גם אם המנייה לא תעלה בחודשים הקרובים, לא נראה לי שהרווחיות תפגע לטווח הארוך, אלא להיפך!
    סגור
  • 7.
    תשואת הדיבידנד של טבע כעת היא 4.25%!
    עמנואל 06/12/2016 10:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    החברה אף פעם לא הורידה את הדיבידנד שלה. לפי הדיבידנדים שהיא חילקה בשנתיים האחרונות, הדיבידנד מגלם תשואה של 4.25%. לכן אני רגוע לגמרי, גם אם המנייה לא תעלה בחודשים הקרובים, לא נראה לי שהרווחיות תפגע לטווח הארוך, אלא להיפך!
    סגור
  • 6.
    מנכל
    אנונימוס 06/12/2016 09:48
    הגב לתגובה זו
    1 1
    למה ארז לא מודיע במפתיע על עזיבה. מסיבות אישיות כמובן. כמה עוד נפסיד אנחנו המשקיעים. די מספיק..
    סגור
  • טען עוד
  • הפח טבע כמוני וגורף רווחי עתק????
    למה אתה לא בשורט על 06/12/2016 10:49
    הגב לתגובה זו
    1 6
    תלמד שניתן להרוויח משני הכיוונים אני בשורט מ 66$ והדרך למטה עוד ארוכה... תמכור היום בהפסד גדול לפני שההפסד יהיה ענק!!!
    סגור
  • לכל הדרדסים המצוצעים מה זה שורט
    הסבר בבקשה 06/12/2016 11:12
    הגב לתגובה זו
    8 7
    ולמה מרוויחים עליו הכי הרבה .זה לא נקלט במוח הסתום שלהם שללכת נגד השוק אם אתה מבין עניין זה תמיד מצליח ובגדול הם חושבים ששורט זה קללה או מחלה סופנית אבל מה לעשות סתומים על כל צד וכל הגובה הנמוך שלהם
    סגור
  • סיפורי אלף לילה ולילה - שורט מתכון להפסדים
    רמי 06/12/2016 12:20
    הגב לתגובה זו
    1 3
    כן , אתה באמת שורט בטבע מ -66 דולר , ספר סיפורים למישהו אחר. שורטיסטים תמיד מפסידים לשוק ותמיד מפסידים את התחתונים. מידי פעם צץ פה איזה פוץ שחושב שהוא חכם ומנסה לתזמן את השוק.
    סגור
  • הישאר עם החוסר אמונה שלך והמשך לשחק בקקי. (ל"ת)
    לרמי 06/12/2016 14:11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 5.
    התרסקות טבע
    אבני גיורא 06/12/2016 09:46
    הגב לתגובה זו
    1 2
    עוד יבואו ימים יםים
    סגור
  • יםים ימשיך להטביענו (ל"ת)
    נכון 06/12/2016 10:15
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 4.
    למה התפטר
    מעריך 06/12/2016 09:22
    הגב לתגובה זו
    4 4
    נראה שמי שדחף לרכישה מבין שהיא הייתה יקרה ומהווה כנראה משימה קשה לביצוע. השאלה היא האם הבעיות כבר מגולמות בירידה של כמעט 45 אחוז משווי לי נראה שהצרות כבר מגולמות והיו ידועות וכעת אנשים הולכים לפני שידרשו לתת דין וחשבון ולכן גם השוק בארהב שמגיב לכל ידיעה הגיב די חלש אם זה היה מהותי ולא מגולם היינו רואים צלילה אנכית מה שכן עד השיפור צריך לחכות הרבה זמן
    סגור
  • ומה קורה כאן זה לא אנכי? סופר דופר אמכי.
    למעריב 06/12/2016 10:03
    הגב לתגובה זו
    9 6
    וה50 אחוז עד היום מה זה?
    סגור
  • מסכים לחלוטין, אבל
    יוסי1 06/12/2016 09:51
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אנחנו ממתינים כ"כ הרבה לעליה של המניה החבוטה הזו נמתין עוד.
    סגור
  • תן לי סיבה אחת שתעלה- אך יש סיבות רבות שתרד עוד... (ל"ת)
    למה אתה לא בשורט 06/12/2016 10:51
    הגב לתגובה זו
    1 10
    סגור
  • 3.
    טבע
    בני 06/12/2016 08:50
    הגב לתגובה זו
    6 13
    טבע היא מניה גרועה אין רגע מנוחה ממנה גורמת רק הפסדים תשיגו מסקנות
    סגור
  • 2.
    אל תדאגו יאזנו עם הבנקים הכל בסדר (ל"ת)
    דודו מהשוק 06/12/2016 08:21
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • דודו באנו להרוויח בע"ה ולא לאזן! (ל"ת)
    יוסי1 06/12/2016 09:52
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • מנסיון שלי ורבים אחרים הרוב מפסידים
    אפשר להרוויח 06/12/2016 10:13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני לא מבין למה זה קורה אבל ככה זה. כנראה ה1% הגדולים לוקחים את הכסף של ה99% קטנים וביינוניים. עשה משאל ואם אנשים יהיו פיירים אז תראה שאני צודק. המחקרים בכל זאת מראים זאת.
    סגור
  • בסדר? רוצה כתב אחריות.
    הכל 06/12/2016 09:05
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לא נאזן עם הבנקים.
    סגור
  • 1.
    איזו דרמה
    יצחק 06/12/2016 08:18
    הגב לתגובה זו
    11 10
    הבן אדם התפטר מסיבות אישיות עם שבחים רבים לחברה ואתם דואגים לכוננות ספיגה..הירידה במסחר המאוחר היא פאניקה רגעית של האמריקאים .טבע היא חברה עם עוצמה לא רגילה ותחזור לעצמה בעזרת ה
    סגור
  • אתה חי בסרט
    למה אתה לא בשורט 06/12/2016 10:52
    הגב לתגובה זו
    1 2
    טבע הייתה פעם כמו דימדיקל ובטעות עלתה
    סגור
  • הלוואי (ל"ת)
    יוסי1 06/12/2016 09:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ליוסי 1
    15000 06/12/2016 10:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ציינת שאתה ממשחך אז מה הלוואי?
    סגור
  • עכשיו יהיה 70.
    עד עכשיוי רדה 46 06/12/2016 09:07
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מה יהיה להוסיף או למכור את הצרה.
    סגור
  • טבע
    דור 06/12/2016 10:35
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תמתין אחי יש הודעה חיובית עכשו בארצות הברית לגבי הקופסון
    סגור
  • שאלת המליון דולר
    יוסי1 06/12/2016 09:53
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אני עם כ15000 ממשיך להחזיק.
    סגור
  • להשקיע עוד בקטנה , DCA (ל"ת)
    אני 06/12/2016 10:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ערך נקוב או שקל או שער? (ל"ת)
    15000 06/12/2016 10:09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור