גרף

זו אולי השאלה הקריטית כעת בכל בקשור לנפילות בבורסות

מערכת Bizportal |
נושאים בכתבה וול סטריט
הסערה בשווקים בעיצומה ומדד ה-S&P500 שנפל אתמול מתחת לרמה של 2,000 נקודות צפוי להמשיך לאבד גובה היום ובאגרסיביות ברקע למפולת בבורסה בסין הבוקר וללחץ הכבד כעת באירופה. החוזים על המדד האמריקני  נופלים כעת עוד 2.3% לאזור ה-1,940 נקודות והשאלה המרכזית כעת מבחינת לא מעט סוחרים היא האם המדד ישבור מטה את רמת השפל שנקבעה בחודש אוגוסט האחרון - אף היא ברקע לטלטלה שהציתה סין. אסטרטג בענקית ההשקעות ריימונד ג'יימס אמר הבוקר לרויטרס כי "לפי החוזים המדד שובר כעת מטה רמת תמיכה משמעותית באזור ה-1,990 נק' ומפה בהחלט ייתכן שהמדד ימשיך מטה וייבחן את רמת השפל הקודמת באזור ה-1,870 נקודות. אסטרטג אחר אמר היום למרקטווץ' כי הצפי כעת הוא שהמדד יפול עד לאזור 1,910 נקודות ובהסתכלות קדימה יש סבירות של 75% שהמדד יבחן את רמות השפל שנרשמו בשנה שעברה (כלומר מהלך ירידות של 6.5% מהסגירה של אתמול. השאלה היא כמובן מה יקרה ברגע במידה ורמות השפל של 2015 יפרצו מטה. הדבר עשוי לשחק תפקיד פסיכולוגי לא פשוט אצל המשקיעים ולדרדר את המדד עוד מהלך אחד גדול מטה, וכבר היום יצא המשקיע האגדי ג'ורג' סורוס באמירה מטרידה לפיה המצב מזכיר מאוד את 2008. עוד נציין כי גם אם המדד יגיע לאזור ה-1,870 נק', זה עדיין רחוק מהגדרה של שוק דובי שכן מדובר יהיה בירידה של כ-12% "בלבד" מרמות השיא, ובכל זאת שבירה של הרמה הזו בהחלט עשויה להביא את וול סטריט לבחון את הטריטורייה של השוק הדובי.  הדבר תלוי כמובן במצב השוק הסיני, ולעניין זה נזכיר כי שחרר לאחרונה תחזית לפיה מדד שנחאי הסיני צפוי לצלול השנה לאזור ה-2,600 נקודות. לכתבה המלאה לחץ כאן     מדד ה-S&P 500 0.19% בשנה האחרונה, והרמה עליה מצביעים כעת החוזים:  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
twitter logo טוויטר
צילום: לוגו

המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"

ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה טוויטר
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח  הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם. "פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.  טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.   גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי. חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום. גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.