גרף
זו אולי השאלה הקריטית כעת בכל בקשור לנפילות בבורסות
הסערה בשווקים בעיצומה ומדד ה-S&P500 שנפל אתמול מתחת לרמה של 2,000 נקודות צפוי להמשיך לאבד גובה היום ובאגרסיביות ברקע למפולת בבורסה בסין הבוקר וללחץ הכבד כעת באירופה. החוזים על המדד האמריקני נופלים כעת עוד 2.3% לאזור ה-1,940 נקודות והשאלה המרכזית כעת מבחינת לא מעט סוחרים היא האם המדד ישבור מטה את רמת השפל שנקבעה בחודש אוגוסט האחרון - אף היא ברקע לטלטלה שהציתה סין.
אסטרטג בענקית ההשקעות ריימונד ג'יימס אמר הבוקר לרויטרס כי "לפי החוזים המדד שובר כעת מטה רמת תמיכה משמעותית באזור ה-1,990 נק' ומפה בהחלט ייתכן שהמדד ימשיך מטה וייבחן את רמת השפל הקודמת באזור ה-1,870 נקודות. אסטרטג אחר אמר היום למרקטווץ' כי הצפי כעת הוא שהמדד יפול עד לאזור 1,910 נקודות ובהסתכלות קדימה יש סבירות של 75% שהמדד יבחן את רמות השפל שנרשמו בשנה שעברה (כלומר מהלך ירידות של 6.5% מהסגירה של אתמול.
השאלה היא כמובן מה יקרה ברגע במידה ורמות השפל של 2015 יפרצו מטה. הדבר עשוי לשחק תפקיד פסיכולוגי לא פשוט אצל המשקיעים ולדרדר את המדד עוד מהלך אחד גדול מטה, וכבר היום יצא המשקיע האגדי ג'ורג' סורוס באמירה מטרידה לפיה המצב מזכיר מאוד את 2008. עוד נציין כי גם אם המדד יגיע לאזור ה-1,870 נק', זה עדיין רחוק מהגדרה של שוק דובי שכן מדובר יהיה בירידה של כ-12% "בלבד" מרמות השיא, ובכל זאת שבירה של הרמה הזו בהחלט עשויה להביא את וול סטריט לבחון את הטריטורייה של השוק הדובי.
הדבר תלוי כמובן במצב השוק הסיני, ולעניין זה נזכיר כי שחרר לאחרונה תחזית לפיה מדד שנחאי הסיני צפוי לצלול השנה לאזור ה-2,600 נקודות. לכתבה המלאה לחץ כאן
$spx levels of interest below are 1925 then 1910 with a biggie at 1885. Then the 2015 lows around 1840. (Already sliced 1955 pre-market)
— Scott Redler (@RedDogT3) ינואר 7, 2016
מדד ה-S&P 500 -0.03% בשנה האחרונה, והרמה עליה מצביעים כעת החוזים:
צילום: AFP
סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה
מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.
החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.
ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.
ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם.
ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.
בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה.
הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997
החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.
