רכב חשמלי
צילום: pixabay

לוול סטריט זה לא מספיק: לי אוטו פרסמה דוחות כספיים – אבל המניה יורדת

יצרנית הרכב החשמלי ׳לי אוטו׳ פרסמה דוחות כספיים מעולים על אף התחרות הקשה בשוק הרכב החשמלי הסיני, אבל וול סטריט מורידה את המנייה בגלל צפי החברה לרבעון הרביעי 
חיים בן הקון |

מניות יצרנית הרכב החשמלי הסינית ׳לי אוטו׳ LI AUTO INC , הרשומה בבורסה בהונג-קונג צנחו היום (חמישי) בכ–13% אחרי שפרסמה דוחות טובים מהמצופה לרבעון השלישי. אז מה הסיפור?

מטה החברה בשנגחאי (מקור: אתר החברה)

שוק הרכב החשמלי הסיני עדיין גודל, זאת לא הבעיה. אלא שוול־סטריט מענישה לא רק חברות שלא עומדות בציפיות, אלא גם חברות שלא קובעות יעדים מספיק גבוהים. 

הדוחות כספיים של לי

החברה דיווחה על הכנסות בהיקף של 6.1 מיליארד שקל, הרווח הנקי למניה הסתכם ב–26 סנט. ציפיות האנליסטים בוול סטריט עמדו על 19 סנט רווח נקי למניה ומכירות של 5.9 מיליארד דולר. ברבעון המקביל בשנה שעברה, 2023, דיווחה החברה על רווח נקי למניה בסך 23 סנט ממכירות של 4.8 מיליארד דולר. 

לי אוטו יצרה תזרים מזומנים חופשי בסך 1.3 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה, שהסתיים ב–30 לספטמבר. נכון למועד זה, מאזן החברה עמד על 15 מיליארד דולר. 

המכירות ברבעון השלישי צמחו בשיעור של 24% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעוד מסירות הרכב צמחו בהשוואה בין התקופות בשיעור של 45%. ממסירות של כ–105 אלף רכבים בשנה שעברה למסירה של 153 אלף רכבים ברבעון השלישי של השנה הנוכחית. הגידול בשיעור המסירות תוך גידול לא פרופורציונאלי לסך המכירות הוא סימן לתחרותיות בשוק הרכב החשמלי בסין; התחרותיות המתבטאת בירידת מחירים הציפה את השוק הסיני לאורך כל השנה. 

תמחור הרכבים השפיע גם על שולי הרווח של כל השחקניות בשוק הרכב החשמלי הסיני. שולי הרווח של לי עמדו על כ–20.9% ברבעון השלישי של השנה, ירידה של 0.3 נקודות האחוז בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך עליה של 2.2 נקודות האחוז בהשוואה לרבעון הקודם, השני, של השנה הנוכחית. 

קיראו עוד ב"גלובל"

במבט קדימה, לי צופה מסירות בהיקף של 160 עד 170 אלף רכבים ברבעון הרביעי של השנה. הממוצע בין ההשערות, 165 אלף, הוא עליה של 25% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2023. סכום המכירות צפוי לעמוד על 6.2 עד 6.5 מיליארד דולר (בהתאמה למסירות) כשהממוצע – 6.35 מיליארד דולר – מהווה עליה של 9% לעומת הרבעון הרביעי של שנת 2023. 

הציפיות של וול־סטריט גבוהות יותר

לאור התוצאות החזקות של הרבעון השלישי, הציפיות לרבעון הרביעי נראות קצת חלשות. בוול־סטריט צופים שסך הכנסות לרבעון הרביעי יעמוד על 6.7 מיליארד דולר, קרי, 2 מיליארד דולר מעל תקרת צפי ההכנסות שהחברה פרסמה.

הבטוחות הסחירות של לי, הנסחרות בוול סטריט, ירדו בכ–5.5% במסחר המוקדם היום, כשהן נסחרות במחיר של 27.36 דולר, בעוד החוזים העתידיים על מדד הייחוס S&P 500 ירדו והחוזים על הדאו ג׳ונס ירדו 0.8% ו־0.5% בהתאמה.

׳בטוחות סחירות אמריקאיות׳ (ADR) הוא השם המלא של חוזים שמנפיק בנק בארה״ב, ומייצג מנייה הנסחרת מחוץ לארה״ב.

בפתחו של יום המסחר היום, הבטוחות הסחירות של ׳לי׳ נסחרות בירידה של 23% מתחילת השנה. הירידה במחירי הרכב החשמלי הנמיכו את ציפיות המשקיעים, ואת מחירי המניות יחד איתם. מחיר הבטוחות ירד ירדו ב–16% אחרי פרסום הדוחות הכספיים של הרבעון השני באוגוסט. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.

גוגל
צילום: טוויטר
דוחות

אלפאבית עקפה את הציפיות עם צמיחה חזקה בענן

המניה מזנקת ב-6% באפטר; החברה דיווחה על רווח למניה של 2.87 דולר והכנסות של 102.35 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 2.26 דולר עם הכנסות של 99.89 מיליארד דולר

אדיר בן עמי |

אלפאביתAlphabet 2.51% , חברת האם של גוגל, פרסמה תוצאות רבעוניות חזקות שהיכו את תחזיות וול סטריט, כשהציגה צמיחה יציבה בעסקי הליבה - הפרסום והענן. מניית החברה עלתה בכ־6% במסחר המאוחר, בעקבות הדוחות.

ההכנסות הכוללות של אלפאבית ברבעון השלישי הסתכמו ב־102.35 מיליארד דולר, לעומת תחזית ממוצעת של אנליסטים ל־99.89 מיליארד דולר. בנוסף, החברה העלתה את תחזית ההשקעות השנתית שלה לטווח של 91–93 מיליארד דולר, גבוה משמעותית מהתחזית הקודמת שעמדה על כ־80.7 מיליארד דולר.


חטיבת הענן של גוגל ממשיכה להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של הקבוצה, עם הכנסות של 15.16 מיליארד דולר, לעומת תחזיות ל־14.72 מיליארד דולר. החטיבה נהנתה מביקוש גובר מצד חברות לאירוח מערכות מבוססות בינה מלאכותית ולשירותי ניתוח נתונים. גוגל מצמצמת בהדרגה את הפער מול המתחרות המרכזיות, מיקרוסופט (Azure) ואמזון (AWS), בין היתר בזכות אימוץ גובר של פלטפורמת Vertex AI ושימוש נרחב בשבבי ה־TPU הייעודיים שפיתחה החברה.


במקביל, חטיבת הפרסום של גוגל, המהווה את עיקר הכנסותיה, המשיכה להציג צמיחה מתונה, למרות תחרות גוברת מצד פלטפורמות דיגיטליות אחרות. אנליסטים ציינו כי חלק מהמפרסמים עדיין נוקטים זהירות בשל אי־ודאות כלכלית, על רקע עלויות מכסים ולחצים גוברים בשוק הגלובלי. עם זאת, מגמה של מעבר מפרסום בפלטפורמות ניסיוניות כמו סנאפצ'ט לעבר גוגל מחזקת את בסיס ההכנסות של החברה.


התוצאות מגיעות ימים ספורים לאחר שמיקרוסופט ו־OpenAI, הנתמכת על ידי סופטבנק, חשפו את Atlas, דפדפן חדש מבוסס בינה מלאכותית, שמכוון ישירות למרכז עסקיה של גוגל בתחום החיפוש והדפדפנים. מדובר באחד האתגרים המשמעותיים ביותר לדומיננטיות של גוגל בשנים האחרונות, וצפוי להיות מוקד עניין מרכזי בשיחות המשקיעים עם הנהלת החברה.