אתגרים חדשים: אנפייז נאלצת להתמודד עם תחזיות פסימיות
חברת אנפייז ENPHASE ENERGY עשויה לחוות האטה בצמיחה בשנה הבאה, כך לפי אנליסטים מחברת RBC Capital Markets. לאור הנתונים והמגמות בשוק, האנליסטים החליטו להוריד את דירוג המניה ולהתאים את תחזיותיהם בהתאם. במקביל, הם גם הורידו את מחיר היעד למניה מ-125 דולר ל-100 דולר. בתגובה לכך, מניית Enphase יורדת היום ב-6% לשווי שוק של 12.9 מיליארד דולר.
מודל ה-TPO: איום חדש על שליטתה של אנפייז בשוק?
עוד ציינו האנליסטים מספר סיבות להורדת הדירוג. ראשית, עלייה בשימוש במודלים של בעלות צד שלישי (TPO) – מודל שבו חברת האנרגיה הסולארית מחזיקה במערכת והצרכן משתמש בחשמל שהיא מייצרת – עשויה להעניק יתרון למתחרים של אנפייז. במודל זה, בעלי הבית אינם רוכשים את המערכת אלא משלמים עבור השימוש בחשמל המיוצר על ידה, דבר שמקל על תהליכי התקנה ושירות.
בין היתר, הם ציינו כי סביבת הריבית הגבוהה ומודל ה-TPO, שיכול לגשת להטבות מס גבוהות יותר מכוח חוק ההפחתה האינפלציונית (IRA), עשויים להוביל לאימוץ רחב יותר של מערכות TPO בשנה הבאה. מגמה זו, לטענתם, עשויה להוות רוח נגדית עבור אנפייז, שהמיקוד שלה נוטה יותר למערכות שבהן בעלי הבית הם הבעלים הישירים של המערכת הסולארית.
- משרד האנרגיה בוחן ייצור אנרגיה לישראל בים
- אורסטד מזנקת לאחר פסיקה שמבטלת את עצירת טראמפ לפרויקט הרוח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנית, נתח השוק של אנפייז במערכות ממירים (inverters) עשוי להצטמצם, אם גרסה חדשה של ה-Powerwall של טסלה TESLA INC תתפוס תאוצה. Powerwall הוא סוללת בית קטנה שמאחסנת אנרגיה סולארית. לפי הערכות, כ-6% מההתקנות של ממירי אנפייז בקליפורניה קשורות לפרויקטים עם סוללות Powerwall 2 של טסלה. אם טסלה תצליח לקדם את השימוש בגרסה השלישית של ה-Powerwall, אנפייז עלולה לאבד נתח שוק משמעותי בממירי המתח שלה, מאחר וה-Powerwall 3 מגיע עם ממיר סולארי משולב, כך לפי האתר של טסלה.
לבסוף, למרות שהביקוש לסוללות היה חזק השנה, האנליסטים מאמינים שקצב הצמיחה בתחום זה עשוי להאט. העלייה בביקוש לסוללות מבוססת על מעבר לאנרגיה מתחדשת ושימוש במערכות אגירת אנרגיה, במיוחד במדינות כמו קליפורניה, שם יש דגש גדול על עצמאות אנרגטית ואגירה. עם זאת, אם יתחילו לראות האטה בביקוש, הדבר עלול לפגוע ברווחי החברה.
האם סולאראדג' תנצל את האתגרים של אנפייז כדי להרחיב את השפעתה?
במקביל לאתגרים של אנפייז, כדאי להתייחס גם למתחרה הישראלית בתחום, סולאראדג' סולאראדג' . החברה נחשבת לאחת המובילות בשוק הפתרונות הסולאריים, והיא ממשיכה להתחזק ולצבור נתחי שוק ברחבי העולם. אחד היתרונות הבולטים של סולאראדג' הוא הפתרונות המתקדמים שלה לניהול אנרגיה, המציעים גמישות טכנולוגית שמאפשרת ללקוחות לחסוך באנרגיה ולהגדיל את היעילות של המערכות הסולאריות שלהם.
- עשירי הטכנולוגיה צברו 2.5 טריליון דולר ב-2025: מאסק מוביל ומה קרה לביל גייטס?
- המדדים סביב ה-0; איירן יורדת ב-5%, למונייד מאבדת 6%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
לאחרונה, סולאראדג' הודיעה על הרחבת פעילותה בשוקי מפתח כמו אירופה וארצות הברית, שם יש עלייה בביקוש למערכות סולאריות, במיוחד בשל מדיניות ממשלתית המקדמת מעבר לאנרגיות מתחדשות. החברה גם מדווחת על פיתוחים טכנולוגיים חדשים במערכות האגירה והניטור שלה, המאפשרות ניהול חכם יותר של האנרגיה הביתית. כל אלה מציבים אותה בעמדה חזקה להתמודד עם התחרות מצד חברות כמו אנפייז וטסלה.
- 3.אנפייז אהובתי 17/10/2024 10:43הגב לתגובה זוכל כתבה אחרת בשוק מציינת שאנפייז עומדת להגדיל את ההכנסות שלה וכנ"ל גם טסלה. הפתרונות של סולראדג' אנכרוניסטים ולולא הפמפום הישראלי כולם כבר מזמן היו יוצאים. מישהו עוד רוצה להישאר? מנייה שירדה תוך שנה מ300 לפחות מ20 דולר.
- 2.תחום מת כל עוד הריבית גבוהה (ל"ת)ממש 16/10/2024 06:58הגב לתגובה זו
- 1.סולראדג' "אחת המובילות בשוק"?? חחח. יופי של הנדסת תודעה (ל"ת)עטבד החברה 15/10/2024 19:41הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
וול סטריט שור (גרוק)המדדים סביב ה-0; איירן יורדת ב-5%, למונייד מאבדת 6%
שלושת המדדים העיקריים פתחו ביציבות, עם חזרת המשקיעים מחופשת חג המולד ליום מסחר יחיד ודליל לפני סוף השבוע. הדאו יורד קלות בעוד ה-S&P 500 והנאסד״ק עולים קלות, כאשר מחזורי המסחר נותרו נמוכים על רקע היעדר טריגרים כלכליים משמעותיים.
למרות העליות החדות בשווקים, המשקיעים מתמודדים עם ציפיות הולכות ומצטמצמות להפחתות ריבית מצד הפדרל ריזרב בשנה הקרובה. פחות מ-15% מהסוחרים מעריכים כי תתרחש הורדת ריבית כבר בחודש הבא, וההערכות לגבי חודש מרץ נותרות חלוקות. בשלב זה, היעדר נתוני מאקרו ופרסומי דוחות כספיים מסמן סיום שקט יחסית לשבוע המסחר המקוצר של תקופת החגים.
המסחר הדליל מגיע לאחר שיום המסחר המקוצר של ערב חג המולד הסתיים בשיאים היסטוריים. מדדי S&P 500 ודאו ג’ונס רשמו רמות שיא חדשות, והשלימו חמישה ימי עליות רצופים. מגמה זו משתלבת ב”ראלי סנטה קלאוס” המסורתי, התקופה שבין סוף דצמבר לתחילת ינואר, הנחשבת לרוב חיובית עבור שוקי המניות.
עשירי הטכנולוגיה צברו 2.5 טריליון דולר ב-2025: מאסק מוביל ומה קרה לביל גייטס?ההתלהבות של המשקיעים סביב הבינה המלאכותית הזניקה את שווי החברות והעושר האישי של בכירי עמק
הסיליקון, כאשר אילון מאסק מוביל את הרשימה ואילו ביל גייטס הוא היחיד שסיים את השנה עם ירידה בהונו
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במבט שנתי, השווקים מציגים ביצועים חזקים במיוחד. מדד S&P 500 עלה בכ-18% מתחילת השנה והוא בדרך לשנה שישית של תשואות דו-ספרתיות מתוך שבע השנים האחרונות. מדד נאסד״ק הוביל את העליות עם זינוק של יותר מ-20% בשנת 2025, זאת למרות תנודתיות חריפה במהלך השנה, כולל כניסה זמנית לטריטוריית שוק דובי לאחר הכרזת מכסי היבוא הרחבים של הנשיא טראמפ באפריל.
