מייק רומן 3M
צילום: צילום אתר החברה 3M

בנק אוף אמריקה : משדרג את ההמלצה למניות 3M ל'החזק'

האנליסט אנדרו אובין של בנק אוף אמריקה שדרג את מניות 3M להחזק (Hold) לעומת  Sell עד כה. אובין השאיר את יעד המחיר שלו ללא שינוי והוא עומד על 110 דולר למניה. אובין הסביר כי ראה כמה זרזים חיוביים שיכולים להקל על הלחץ על המניות, ביניהם ההסדר של 10 מיליארד דולר עם ספקי מים בארה"ב לשיקום PFAS במי שתייה
נחמן שפירא |

 

משקיעים בדרך כלל שמים לב יותר כאשר וול סטריט משדרגת מניה לקנייה או מורידה מניה למכירה. מניות ענקית התעשיה האמריקאית 3M 3M COMPANY שודרגו  להמלצת Hold. זו לא קריאה נועזת, אבל בעלי המניות של ענקית החומרים הנאבקים ייקחו אותה.

השדרוג העלה את מניית 3M ביותר מ-3.3% למחיר של 100.5 דולר.  זו תגובה חיובית בין השאר משום שלא היו הרבה חדשות חיוביות בשנים האחרונות למשקיעי 3M לעכל.

האנליסט אנדרו אובין של בנק אוף אמריקה  שדרג את מניות 3M להחזק (Hold) לעומת ההמלצה שהייתה עד כה של Sell. אובין השאיר את יעד המחיר שלו ללא שינוי והוא עומד על 110 דולר למניה. אובין הסביר כי ראה כמה זרזים חיוביים שיכולים להקל על הלחץ על המניות. הראשון הוא ההסדר האחרון בסך 10 מיליארד דולר עם ספקי מים בארה"ב לשיקום PFAS במי שתייה.

PFAS הוא השם לקבוצת כימיקלים המיוצרים על ידי 3M ואחרים שנמצאו באספקת מים. התהליך להסרת ה-PFAS ממלאי 3M כבר החל, אך עם זאת, יש עדיין תביעות אחרות הקשורות ל-PFAS להתמודד איתן.

 

בנוסף להסדר, 3M מקצצת בעלויות, מה שעשוי להניב יתרונות "לא מוערכים", לדברי אובין. יש גם ספין-אוף של עסקי שירותי הבריאות של החברה, המתוכננים לסוף 2023 או בתחילת 2024.

 

המניה ירדה בכ-25% במהלך 12 החודשים האחרונים וירדה ביותר מ-60% משיא כל הזמנים שהושג בשנת 2018  אז עמד מחיר המניה על 260 דולר. בעיות PFAS, תביעות הקשורות לאטמי אוזניים פגומים פוטנציאליים שנמכרו לצבא ארה"ב, האטה בכלכלה ועליית הריבית הכבידו על המשקיעים.

בשוק עדיין מתייחסים למניה בזהירות כאשר לפי FactSet  אף אנליסט לא מדרג קנייה של מניות 3M.

יחס דירוג הקנייה הממוצע למניה ב-S&P 500 הוא כ-55%. עם השדרוג להולד, כ-20% מהאנליסטים המכסים את החברה מדרגים מניות למכור. כאשר לעומת זאת יחס דירוג המכירה הממוצע עבור מניית S&P הוא פחות מ-10%.

 

יעד מחיר האנליסטים הממוצע הוא 107 דולר למניה, קרוב לרמה של 110 דולר של אובין. עוד באמצע 2018, יעד מחיר האנליסטים הממוצע היה כ-220 דולר למניה. עברו כמה שנים קשות עבור 3M ובעלי המניות שלה.

קיראו עוד ב"גלובל"

מניות החברה ממינסוטה מתדרדרות זה 5 שנים. זו אינה ההתדרדרות הראשונה במניות, זה כבר קרה בעבר, אלא שבשנים האחרונות  עלה החשש שלאחר למעלה מ-110 שנים של הצלחה עסקית מרשימה שהפכה את 3M לאחת החברות הנערצות בוול סטריט, שמוכר מעל ל-60,000 מוצרים שונים מ-11 מגזרי תעשייה שונים ו-25 קטגוריות שונות ביותר מ-70 מדינות, לבעיות מהסוג שראו המשקיעים בענקיות כמו בנוקיה.

3M ייחודית מבחינת גיוון המוצרים ויכולות הניהול שהציגה הנהלתה. מפברואר 2009 לפברואר 2018, עלתה מניית 3M ב-451% וזאת לעומת הנאסד"ק וה-S&P שעלו ב427% ו-269% בהתאמה.

3M הונפקה ב-1946, ונחשבה כאחת מההשקעות המומלצות בארה"ב. החברה צמחה ברציפות למעלה ממאה שנים ומעלה דיווידנד ברציפות מזה 65 שנים. אבל מאז תחילת 2018 נפלה החברה בכ-61% מערכה וזאת בהשוואה לעליות של 71% ו-43% בנאסד"ק וב-S&P. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.

גוגל
צילום: טוויטר
דוחות

אלפאבית עקפה את הציפיות עם צמיחה חזקה בענן

המניה מזנקת ב-6% באפטר; החברה דיווחה על רווח למניה של 2.87 דולר והכנסות של 102.35 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 2.26 דולר עם הכנסות של 99.89 מיליארד דולר

אדיר בן עמי |

אלפאביתAlphabet 2.51% , חברת האם של גוגל, פרסמה תוצאות רבעוניות חזקות שהיכו את תחזיות וול סטריט, כשהציגה צמיחה יציבה בעסקי הליבה - הפרסום והענן. מניית החברה עלתה בכ־6% במסחר המאוחר, בעקבות הדוחות.

ההכנסות הכוללות של אלפאבית ברבעון השלישי הסתכמו ב־102.35 מיליארד דולר, לעומת תחזית ממוצעת של אנליסטים ל־99.89 מיליארד דולר. בנוסף, החברה העלתה את תחזית ההשקעות השנתית שלה לטווח של 91–93 מיליארד דולר, גבוה משמעותית מהתחזית הקודמת שעמדה על כ־80.7 מיליארד דולר.


חטיבת הענן של גוגל ממשיכה להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של הקבוצה, עם הכנסות של 15.16 מיליארד דולר, לעומת תחזיות ל־14.72 מיליארד דולר. החטיבה נהנתה מביקוש גובר מצד חברות לאירוח מערכות מבוססות בינה מלאכותית ולשירותי ניתוח נתונים. גוגל מצמצמת בהדרגה את הפער מול המתחרות המרכזיות, מיקרוסופט (Azure) ואמזון (AWS), בין היתר בזכות אימוץ גובר של פלטפורמת Vertex AI ושימוש נרחב בשבבי ה־TPU הייעודיים שפיתחה החברה.


במקביל, חטיבת הפרסום של גוגל, המהווה את עיקר הכנסותיה, המשיכה להציג צמיחה מתונה, למרות תחרות גוברת מצד פלטפורמות דיגיטליות אחרות. אנליסטים ציינו כי חלק מהמפרסמים עדיין נוקטים זהירות בשל אי־ודאות כלכלית, על רקע עלויות מכסים ולחצים גוברים בשוק הגלובלי. עם זאת, מגמה של מעבר מפרסום בפלטפורמות ניסיוניות כמו סנאפצ'ט לעבר גוגל מחזקת את בסיס ההכנסות של החברה.


התוצאות מגיעות ימים ספורים לאחר שמיקרוסופט ו־OpenAI, הנתמכת על ידי סופטבנק, חשפו את Atlas, דפדפן חדש מבוסס בינה מלאכותית, שמכוון ישירות למרכז עסקיה של גוגל בתחום החיפוש והדפדפנים. מדובר באחד האתגרים המשמעותיים ביותר לדומיננטיות של גוגל בשנים האחרונות, וצפוי להיות מוקד עניין מרכזי בשיחות המשקיעים עם הנהלת החברה.