נאייקס
צילום: nasdaq

כצפוי: נאייקס החלה להיסחר בוול סטריט ומתרסקת ב-16% - למחיר בת"א

נאייקס הישראלית החלה היום להיסחר בוול סטריט תחת הטיקר NYAX, והופכת דואלית. בעבר הנפיקה החברה בארץ, לפי שווי של מיליארד דולר לאחר שלא הצליחה לעשות זאת בשווי המבוקש בוול סטריט
עומר רוסו | (3)

לאחר שהגישה תשקיף להנפקה בפברואר האחרון, חברת הסליקה והתשלומים הישראלית נאייקס הופכת לדואלית, והחלה להיסחר לפני זמן קצר בנאסד"ק תחת הטיקר NYAX. אבל וול סטריט לא מקבלת אותה בברכה וביומה הראשון בוול סטריט היא נחתכת ב-16%. המניה הונפקה במחיר של 34.25 דולר, כעת היא נופלת עד ל-28.8 דולר.

בשוק מסבירים שבפתיחה בוול סטריט היה ביקוש ולכן מחיר הפתיחה היה גבוה יותר. אז מאז הוא נופל אבל עדיין מעל המחיר בת"א. ההסבר הוא כזה - מחיר של 34.25 דולר שקול ל-114.6 שקלים, המחיר של נאייקס בת"א הוא 90 שקלים. מחיר של 28.8 דולר הוא 99.76 שקלים. 28 דולר זה כבר כמעט כמו ת"א.

בזמנו, שהונפקה בבורסה בת"א במאי 2021, נאייקס הייתה ההנפקה הגדולה ביותר של  חברת הטכנולוגיה בתל אביב, היא הנפיקה בתל אביב לאחר שבוול סטריט היא לא הצליחה להנפיק בשווי המבוקש, וניצלה את ההזדמנות ואת גל ההנפקות הלוהט בתל אביב בכדי לגייס בשווי מנופח - מיליארד דולר. 

המסחר במניית נאייקס בת"א ננעל היום עם שווי שוק של 2.96 מיליארד שקל, כלומר שווי שוק של 854 מיליון דולר לנאייקס.

יאיר נחמד מנכ"ל החברה מסר: "אנו מציינים כאן היום אבן דרך משמעותית במסע של נאייקס. כחברה גלובלית, הפועלת בכל העולם, הרישום בנאסד"ק מוסיף לנו מימד חשוב להרחבת בסיס המשקיעים של החברה והחשיפה שלה. נאייקס נמצאת בעיצומה של דרך מרתקת בעולם שלם שיש בו הזדמנויות רבות לצמיחה. אני רוצה להודות, מעומק הלב, לעובדי ומנהלי החברה על העבודה המאומצת ולשותפים הרבים המלווים אותנו לאורך השנים".

נאייקס ברבעון האחרון רשמה הכנסות בסך של כ-41 מיליון דולר, צמיחה של 33% ביחס לרבעון המקביל, שם עמדו ההכנסות על 31 מיליון דולר, הרווח הגולמי עמד על 14 מיליון דולר, גדילה של 5% בהשוואה לרבעון המקביל. ההפסד הנקי לתקופה עמד על 10.3 מיליון דולר, ברבעון המקביל רשמה נאייקס הפסד נמוך יותר שעמד על 5.8 מיליון דולר. 

נאייקס היא חברת פינטק שפיתחה פלטפורמה למסחר ותשלומים שנועדה לסייע לבתי עסק להגדיל את רווחיהם, ולנהל אותם בצורה יעילה יותר. החברה מציעה פתרון הכולל קבלת תשלומים ללא מזומנים, מערכת ניהול ואפליקציה להגדלת נאמנות לקוחות, המאפשרים לבתי עסק לנהל מסחר יעיל ומהיר.

הנה גרף המניה מאז הנפקת החברה בת"א:

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ממש לא התרסקה, מה שקרה מאוד טבעי נראה בתקופה הקרובה (ל"ת)
    התרסקה? 21/09/2022 20:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לרון 21/09/2022 20:16
    הגב לתגובה זו
    שמניות ישראליות בוולסטריט "נשחטות"
  • 1.
    בן כפיר הxמור 21/09/2022 19:35
    הגב לתגובה זו
    נאייקס של מנייאקס ...איזה שם מxורבן מצאתם ? מי רוצה לנייאק אתכם ?
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.