יונייטי דוחה את הצעת אפלובין - מאשררת את מחויבותה לאיירון סורס

לדברי החברה שיתוף הפעולה עם איירון סורס צפוי להשיא יותר ערך  והוא האופציה הטובה ביותר עבור בעלי המניות של החברה; איירון סורס מזנקת 11% במסחר המוקדם, יונייטי יורדת ב-5% ואפלובין נסחרת ללא שינוי

גיא טל |

חברי דירקטוריון חברת יונייטי UNITY SOFTWARE INC דחו באופן רשמי את הצעת המיזוג של חברת אפלובין APPLOVIN CORP , מתחרתה של איירון סורס, שנועדה ככל הנראה למנוע את המיזוג של יונייטי עם איירון סורס, עליו הוסכם בחודש יולי. ההערכות בשוק היו שזו תהיה החלטת ההנהלה, למרות שלכאורה ההצעה של אפלובין משקפת ערך גבוה יותר בעבור יונייטי מאשר העיסקה עם איירון סורס, ככל הנראה עקב השקפתה שלטווח ארוך האיחוד עם איירון ייצור יותר ערך. 

בהודעה שפרסם הדירקטריון היושב בסאן פרנסיסקו טענו חברי ההנהלה כי לאחר בחינה פיננסית ואסטרטגית של ההצעה בסיוע של גופים חיצוניים, ביניהם הבנקים גולדמן זאקס ומורגן סטנלי שייעצו במישור הפיננסי, ועוד כמה משרדי עורכי דין שייעצו במישור המשפטי, הוחלט פה אחד שהיא לא עולה בקנה אחד עם האינטרסים של בעלי המניות של חברת יונייטי והיא אינה ההצעה העדיפה בעבורם. לדברי ההנהלה, המיזוג עם איירון סורס הוא האפשרות המעודפת וההנהלה מאשררת את מחויבותה וממליצה לבעלי הממניות להצביע בעד הצעת המיזוג עם איירון. 

ג'ון ריסיטיליו, מנכ"ל יונייטי אמר: "ההנהלה ממשיכה להאמין שהפעולה עם איירון משכנעת ותספק הזדמנות ליצירת ערך ארוך טווח באמצעות יצירה של פלטפורמה ייחודית מקצה לקצה שתאפשר ליוצרים לפתח, לפרסם, להריץ, לבצע מונטיזציה ולהצמיח משחקים חיים ותוכן תלת מימדי בזמן אמיתי בצורה חלקה. אנו נשארים מחויבים ונלהבים בנוגע להסכם של יונייטי עם אירון סורס, והיתרונות ברי הקיימא שהוא ייצור עבור בעלי המניות והיוצרים של יונייטי". 

בין הנימוקים שפרסמה ההנהלה לדחיית ההצעה:

האיחוד עם איירון סורס ייצור את הפלטפורמה הראשונה בתעשייה מקצה לקצה ליוצרים של תוכן תלת מימדי בזמן אמת. היא תתן תוצאות כלכליות טובות יותר עבור הלקוחות על ידי הצרוף של מנוע המשחק של יונייטי עם יחידת הפרסמות שלה ושאר שירותי יונייטי, יחד עם אמצעי המדידה והפרסום הטובים ביותר בתעשייה של איירון סורס. 

החברה המשותפת צפויה לייצר EBITDA מתואם של מיליארד דולר עד סוף שנת 2024, והמיצוג צפוי ליצור סינרגיה בערך של 300 מיליון דולר תוך שלוש שנים. 

בהמשך למיזוג הדירקטוריון אישר תוכנית רכישה חוזרת של מניות בגובה 2.5 מיליארד דולר תוך 24 חודשים, החל מרגע המיזוג. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.