המיזוג עם איירון סורס יתבטל? אפלובין מציעה לרכוש את יוניטי סופטוור

הצעת הרכישה בעסקת מניות, התנאי לעיסקה - ביטול העיסקה של יונייטי עם איירון; העסקה משקפת ליוניטי ערך גבוה יותר מאשר העיסקה עם איירון סורס; אפלובין נופלת 14%, יונייטי מטפסת 4% ואיירון סורס יורדת ב-15%
גיא טל |

חברת אפלובין APPLOVIN CORP מציעה לרכוש את חברת יונייטי סופטוור UNITY SOFTWARE INC בעסקת מניות. ייתכן שהעיסקה תפגע בעיסקת המיזוג של יונייטי עם  איירון סורס עליה הוסכם בחודש שעבר. איירון יורדת ב-8%. 

העסקה משקפת ליוניטי מחיר של 58.85 דולר למניה ושווי פעילות של 20 מיליארד דולר, פרמיום של 18% על מחיר הסגירה של המניות אתמול. החברה המאוחדת תייצר לפי ההערכות הכנסות של 7 מיליארד דולר ו-EBITDA של מעל 3 מיליארד דולר עד סוף 2024. הסינרגיה תוביל להתייעלות של 700 מיליון דולר באביטדה המתואם של שנת 2025 - כך לפי הערכותיה של אפלובין.

בתחילת יולי הסכימה חברת איירוס סורס להתאחד עם יונייטי לפי ערך של 3.5 עד 4 מיליארד דולר בעסקת מניות שמשקפת לחברה הממוזגת שווי של כ-16 מיליארד דולר, כך שההצעה הנוכחית משתלמת בהרבה לחברת יונייטי, ויתכן שתבטל את העיסקה המתוכננת עם איירון. 

איירון סורס פעילה בתחום המוניטזציה והפרסום למפתחי אפליקציות ותוכנה וכן ליצרני מכשירים סלולרים. יוניטי היא יצרנית פלטפורמה ליצירת תוכן בדומה לחברת אפפלובין שמייצרת פלטפורמה שמסייעת למונטיזציה של מפתחי אפליקציות. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.