גילאד: ״נוכל לספק את הרמדיסיבר באופן מלא כבר בסוף אוקטובר״
ענקית הביופארמה, גילאד GILEAD SCIENCES (סימול:GILD) הודיעה כי תרופת רמדיסיבר, לטיפול בנגיף הקורונה, תגיע לייצור המאפשר אספקה עולמית עד סוף אוקטובר. ההודעה הגיעה זמן קצר לאחר פרסום הנתונים הסופיים ממחקר רחב היקף שביצעה החברה .
על פי תוצאות הניסוי, התרופה האנטי ויראלית של גילאד, רמדיסיבר, קיצרה את משך זמן ההחלמה, למטופלים שמאושפזים בבתי החולים, בכחמישה ימים בממוצע. החולים הקשים שטופלו ברמדיסיבר, הראו התאוששות מזורזת תוך 7 ימים.
״התוצאות הללו משמעותיות. הם בהחלט יעזרו למטופלים ברחבי העולם, כעת בתי החולים יוכלו להתמודד עם הנגיף. אני מאד שמח לומר שהגענו ליכולת אספקה מספקת.״ אמר מנכ״ל החברה, דניאל או׳דיי.
המחקר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine, מצא גם כי הטיפול של גילאד, תרם לירידה משמעותית בשיעורי התמותה בקרב חולים שהיו בשלבים הראשונים של קבלת חמצן. יחד עם זאת, במחקר לא נמצא ירידה משמעותית מבחינה סטטיסטית בתמותה בקרב 1,060 הנסיינים.
- קומפיוג'ן תקבל 30 מיליון דולר אחרי שקיבלה אישור FDA
- תרופה לקורונה - הרמדסיביר של גילאד קיבלה אישור סופי מה-FDA
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
״ככל שמטפלים מוקדם יותר, כך בתי החולים יכולים להתמודד טוב יותר, ואף למנוע מעבר לאותו שלבים קריטיים בעלי סיכון גבוה לתמותה״ אמר המנכ״ל ״זו תרופה שפועלת על ידי הפחתת השכפול של הנגיף בגוף, מה שחשוב בשלב מוקדם יותר של המחלה, ולכן השפעתו הגדולה היא דווקא בשלב זה.״ הוסיף או׳דיי.
נציב ה- FDA לשעבר, ד"ר סקוט גוטליב אמר כי ״תוצאות המחקר היו טובות ומאשרות את מה שכבר ידענו, רמדיסיבר עוזר להתמודד מול מחלה זו.
״זו עדיין לא תרופה ביתית, היא תרופה אנטי ויראלית עם פעילות חלשה, אך יש לה השפעה טיפולית ולכן זה גם מאד משמעותי. טיפול שמשלב תרופות בעלות נוגדנים שאמורות לצאת לשוק בקרוב, יחד עם הטיפול של גילאד, יכול להוות טיפול יעיל עוד לפני החיסון.״ הוסיף גוטליב.
התרופה קיבלה אישור לשימוש במתכונת חירום מטעם ה-FDA כבר בחודש מאי לטיפול בחולי קורונה. בסוף אוגוסט, הרחיב ה-FDA את ההרשאה, וכלל גם את כל חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים. רגולטורים בכ-50 מדינות אישור כי לרמדיסיבר יש טיפול יעיל כנגד נגיף הקורונה.
- אפל עקפה את הציפיות - אך נחלשה במכירות האייפון ובהכנסות מסין
- אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
- 6.בערבית רמד זה חול אפר קבורה. (ל"ת)רמד 10/10/2020 16:57הגב לתגובה זו
- 5.רציופטרוליום ,סיום קידוח בעוד 30 יום,קידוח מספר 1. (ל"ת)בא 10/10/2020 15:17הגב לתגובה זו
- 4.ברכה לאנושות 10/10/2020 15:09הגב לתגובה זוברוך השם הצליחו. עכשיו נשאר להמתין לחסון וטיפטוף ללשון כל שנה:)
- 3.דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)דירה=קורת גג 10/10/2020 14:08הגב לתגובה זו
- 2.לוי 10/10/2020 09:56הגב לתגובה זותסתכלו על הגרף של המניה לאורך שנה ותבינו שאין פה התיחסות למתן תרופה אלא רק סיפורים למשקיעים זה אפילו יותר גרוע מלשחק ברולטה
- 1.משקיע 10/10/2020 07:50הגב לתגובה זואם תאושר התרופה שביניסוי הזו, פוטנציאל ענק לחברה הקטנה הזו, מכיוון שפרופיל הבטיחות של החומר יכול להתברר כהרבה יותר בטוח לשימוש מבחינת תופעות הלוואי, וניתן גם בכדור בליעה שזה יתרון גדול! נמתין לתוצאות הניסוי שלב 1 ממש תוך מספר שבועות, יהייה מעניין.

בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?
גוגל, מיקרוסופט, מטא פרסמו דוחות - איך הדוח ומה המניות עשו אחרי המסחר ואיך זה השפיע על אנבידיה?
שלוש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם:אלפאבת (החברה האם של גוגל), מיקרוסופט ומטא, דיווחו אתמול אחרי המסחר על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. התגובות בשוק היו מגוונות, כאשר ההשקעות האגרסיביות ב-AI להיות מוקד מרכזי. מניית אלפאבת זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, בעוד מניית מטא צנחה בכ-8% ומניית מיקרוסופט ירדה בכ-4%. ההשפעה ניכרה גם במניית אנבידיה, הספקית המובילה של שבבי AI, שמנייתה הוסיפה כ-2% במסחר שלאחר הסגירה, אך כעת באזור האפס, ועדיין מדובר על עלייה של כ-8.5%% בשלושת הימים האחרונים.
(עדכון עם השלכות על השווקים - טראמפ ושי נפגשו - "מקווה שחתימת הסכם סחר תתרחש בקרוב מאוד")
התמונה הכוללת שמתגלה מהדוחות הללו היא של צמיחה מרשימה בהכנסות, אך גם של אתגרים משמעותיים: ההשקעות האגרסיביות ב-AI ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי, אך הן מגיעות עם עלויות גבוהות, מגבלות קיבולת וחששות מפני תשואה ארוכת טווח. בעוד אלפאבת מציגה תוצאות טובות ואיזון בין השקעות לתשואה על השקעה, מטא ומקרוסופט מחפשות עדיין את "דרך המלך" של השקעות שיניבו תשואה מספקת
אלפאבת: צמיחה מואצת בענן וב-AI, עם מודל עסקי עמיד ומתרחב
אלפאבת פתחה את גל הדוחות בעוצמה, עם תוצאות שמעבר לציפיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לשנה קודמת, ועלייה של 15% בנטרול שינוי מטבע, ועקפו את התחזיות שעמדו על 99.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-33% ל-35 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) המתואם עמד על 3.10 דולר, לעומת תחזית של 2.33 דולר בלבד. התגובה בשוק הייתה מיידית: המניה טיפסה ב-7.5% במסחר שלאחר השעה, מה שמעיד על אמון מחודש במנהיגותה של אלפאבת בתחום ה-AI. זהו הרבעון הראשון שבו אלפאבת חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות.
- הנאסד״ק עלה ב-0.5%; אנפייז נפלה ב-15%, ורוניס צנחה ב-49%
- אנבידיה מזנקת 3.5%, גוגל ומטא מטפסות; איך "יום הפד" הולך להיפתח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה היה יחידת Google Cloud, שהכנסותיה זינקו ב-35% ל-18.5 מיליארד דולר, הרבעון החזק ביותר בתולדותיה. הגידול הזה נובע בעיקר מביקוש גובר לשירותי ענן מבוססי AI, כולל מודלי Gemini המתקדמים, שמשמשים חברות סטארט-אפ ותאגידים גדולים לבניית יישומי AI. אלפאבת דיווחה על גידול של יותר מ-250% בהכנסות ממוצרים גנרטיביים, כאשר חוזים חדשים בתחום זה תורמים ליתרת חוזים בלתי ממומשים של 180 מיליארד דולר, סימן ברור להכנסות יציבות בשנים הקרובות. תחום החיפוש, שנותר עמוד התווך של החברה ומספק כ-60% מההכנסות, הניב 61.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות הודות לשילוב AI בשיפור תוצאות החיפוש, מה שמגביר את זמן השהייה של משתמשים ומגדיל את ההכנסות מפרסום. גם יוטיוב תרמה חלק משמעותי, עם 11.8 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום וידאו, עלייה של 20% שמיוחסת להתרחבות בפלטפורמות וידאו קצרות ומבוססות AI. מעבר למספרים, הדוח חשף התקדמות טכנולוגית: Gemini 2.0, שיושק בקרוב, צפוי לשפר את יכולות הרב-מודליות, מה שיאפשר שילוב טוב יותר בין טקסט, תמונה ווידאו – תחומים שכבר מניבים הכנסות נוספות מחברות בתחומי המדיה והפרסום.
אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%
ענקית המסחר והענן רשמה ברבעון השלישי רווח של 1.95 דולר למניה והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות. חטיבת AWS זינקה ב־20%, והרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, בין היתר בזכות השקעותיה באנתרופיק ובתחום הבינה המלאכותית
אמזון Amazon.com Inc. -3.23% פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2025 והציגה תוצאות חזקות מהצפוי. החברה רשמה רווח למניה של 1.95 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.58 דולר, והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות שעמדו על 177.8 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של 13% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הצמיחה נרשמה בכל מגזרי הפעילות של החברה: המכירות בצפון אמריקה עלו ב־11% ל־106.3 מיליארד דולר, במגזר הבינלאומי נרשמה עלייה של 14% ל־40.9 מיליארד דולר, ואילו חטיבת הענן AWS, מנוע הצמיחה המרכזי של אמזון, זינקה ב־20% ל־33 מיליארד
דולר, הקצב המהיר ביותר מאז 2022. מנכ"ל החברה, אנדי ג’סי, אמר כי "הבינה המלאכותית ממשיכה להניע שיפורים בכל תחום בעסק שלנו, ואנו רואים ביקוש חסר תקדים הן ב־AWS והן בתשתיות הליבה שלנו".
הרווח התפעולי של אמזון עמד על 17.4 מיליארד דולר,
בדומה לשנה שעברה, אך כלל שני חיובים חריגים: 2.5 מיליארד דולר בגין הסדר משפטי עם רשות הסחר הפדרלית (FTC) ו־1.8 מיליארד דולר בהוצאות פיטורים. ללא אותם חיובים, הרווח התפעולי המתואם היה מגיע ל־21.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, לעומת 15.3 מיליארד
דולר ברבעון המקביל, בין היתר הודות לרווחי השקעה של 9.5 מיליארד דולר מהחזקתה בחברת הבינה המלאכותית Anthropic.
בתחום הענן והבינה המלאכותית אמזון רשמה התקדמות ניכרת. החברה הודיעה על השקת Project Rainier, אשכול מחשוב אדיר שמכיל כמעט
חצי מיליון שבבי Trainium2, שבבים ייעודיים שפיתחה אמזון בעצמה לטובת הרצת מודלים מתקדמים של Anthropic. בנוסף, הושקו שרתים חדשים המבוססים על שבבי NVIDIA Grace Blackwell, לצד הרחבת שירותי Amazon Bedrock עם מודלים של OpenAI, Anthropic ו־DeepSeek. AWS גם הציגה כלים
חדשים למפתחים כמו AgentCore ו־Nova Multimodal Embeddings, שנועדו לשפר את החיפוש והאינטראקציה בין טקסט, תמונות, וידאו וקול.
- המספר היומי והאם אנחנו לקראת עלייה באבטלה?
- פיטורי ענק באמזון: 30,000 עובדים הולכים הביתה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביחידת הקמעונאות, אמזון המשיכה להשקיע בהאצת המשלוחים, והרחיבה את שירות ה־Same-Day Delivery לעשרות מדינות וקהילות
נוספות בארה"ב. שירות העוזר הקולי Rufus הגיע ל־250 מיליון משתמשים, והחברה מדווחת כי לקוחות המשתמשים בו נוטים להשלים רכישות בתדירות גבוהה יותר. במקביל, אמזון הרחיבה את יכולות ה־AI לסוחרים בפלטפורמה, כאשר יותר מ־1.3 מיליון מוכרים משתמשים כעת בכלים אוטומטיים ליצירת
תיאורי מוצרים.
