מעבדה חיסון תרופה
צילום: CDC on Unsplash

החיסון מתקרב: פייזר ו-BioNTech רשמו 36,576 משתתפים בניסוי - 83% מהיקף הניסוי

מודרנה רשמה 28,043 משתתפים מתוך כ-30,000; מסתמן כי פייזר ו-BioNTech יציגו נתונים במהלך החודש
צחי אפרתי | (17)
נושאים בכתבה מודרנה פייזר

המירוץ לחיסון נמשך - פייזר ומודרנה רושמות את המשתתפים בניסוי וכמות הנרשמים מטפסת. פייזר רשמה 36,576 משתתפים לניסוי הקליני בשלב מאוחר של הניסוי בחיסון לוירוס הקורונה, אותו היא מפתחת עם חברת BioNTech. בחודש שעבר הגדילו החברות את ההרשמה המתוכננת למחקר מ-30,000 לכ-44,000, כלומר כרגע נרשמו 83% מסך המשתתפים בניסוי.

פייזר ו- BioNTech רשמו יותר משתתפים מאשר חברת מודרנה לה יש 28,043 אנשים רשומים לניסוי הקליני לחיסון שלה. היעד של מודרנה עומד על 30,000 משתתפים לניסוי שלב 3 שהמספר עוד צפוי לעלות. אולם משך הזמן שייקח לחברות להגיע להרשמה מלאה לא אמור להשפיע רבות על תוצאות החיסון - כאשר הן משחררות את נתוני היעילות הראשונית שלהן. מכיוון שהתוצאות הראשוניות הללו יגיעו מניתוחים של נתונים שנוצרו על ידי המשתתפים שחוסנו בשלבים מוקדמים של הניסוי.

חוקרים בניסויים אלה לא יכולים להתחיל למדוד את יעילות הניסוי בקרב המשתתפים שלהם - כלומר עד כמה חיסון יעיל בהשוואה לפלצבו - עד לאחר שקיבלו את המנה השנייה שלהם לחיסון עפ"י תהליך המחקר. מודרנה העניקה את זריקות החיסון שלה ל-19,369 משתתפים, בעוד 28,146 משתתפים במחקר פייזר וביו-טק קיבלו את המנות השנייה שלהם. לכן נראה כי פייזר ו- BioNTech יוכלו להקדים את מודרנה בקריאת הנתונים הראשונית.

 

גיוון המשתתפים בניסויים הקליניים הפך לאחרונה לנושא חם בתעשייה. זה הוזכר על ידי פייזר ו-BioNTech שזאת אחת הסיבות לכך שהם הגדילו את כמות המשתתפים במחקר. מנכ"ל מודרנה אמר כי הוא רוצה גיוון רב יותר במחקר, גם אם הדבר יביא לרישום משתתפים איטי יותר.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    קוראת את הכתבה 20/10/2020 21:24
    הגב לתגובה זו
    על מי אתם עובדים ?אתם רוצים להרוג אותנו ולהפוך אותנו לרובוטים אתם תתנו את הדין למעלה פושעי קורונה שכמותכם אין שום קורונה שואה אתם רוצים לעשות לנו
  • 10.
    שיראל נחום 08/10/2020 03:35
    הגב לתגובה זו
    הפיתרון המושלם למי שהתייאש מהחיים שלו
  • 9.
    ארקדי 07/10/2020 15:05
    הגב לתגובה זו
    ביל גייטס אינו הבעלים של החברה. דרך אגב, המנהל הרפואי שלה הוא רופא ישראלי.
  • 8.
    נ.ש 07/10/2020 13:00
    הגב לתגובה זו
    החברה מעולם לא פיתחה חיסון או תרופה והבעלים שלה ביל גייטס התבטא לא פעם על הצורך הדחוף לצמצם את אוכלוסיית העולם. פייזר לעומת זאת מוכרת כמעצמה בתחום התרופות ולא מעט תרופות פותחו באמצעותה.
  • נחמן 07/10/2020 15:42
    הגב לתגובה זו
    עזוב את זה שאתה עפיפון בלי חוט נראלך שתגיע לקבל חיסון ייתנו לך מידע של איזה חברה נקנה ?
  • 7.
    רז 07/10/2020 11:59
    הגב לתגובה זו
    .
  • 6.
    אריק 07/10/2020 11:33
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה רבה עם פיתוח החיסון, על מנת לשחרר את העולם מהוירוס הנורא הזה.
  • 5.
    הלוואי וימצאו חיסון.זאת התיקווה היחידה. (ל"ת)
    בא 07/10/2020 10:46
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    עם ישראל 07/10/2020 06:45
    הגב לתגובה זו
    עם ישראל ממשיך להתפלל שיהיה חיסון
  • ארקדי 07/10/2020 15:07
    הגב לתגובה זו
    לא כל העם עושה את זה, אלא רק אותם אנשים מעשיים ויעילים. יש עדיין כאלה שמבזבזים את זמנם על שטויות כמו הצלת חיים, טיפול בחולים, ומחקר רפואי.
  • 3.
    עוז 06/10/2020 21:43
    הגב לתגובה זו
    נא להעביר למשרד הבריאות ולממונה על..
  • מתברר שהנגיף לא עובר דרך משטחים נגועים. אפשר לחסוך הרבה (ל"ת)
    אבי 07/10/2020 11:55
    הגב לתגובה זו
  • ירדנה 07/10/2020 10:52
    הגב לתגובה זו
    למה בחול עושים את זה וכאן לא
  • 2.
    אידיוט 06/10/2020 19:29
    הגב לתגובה זו
    שימציאו חיסון לכל המחלות.
  • אני 12/10/2020 16:36
    הגב לתגובה זו
    אבל מה יעשו חברות אמזון/אפל/MSFT פייסבוק ודומיהן? כדי להציג שיעורי גידול בהכנסות וברווח הן חייבות עוד ועוד משתמשים, כי המימדים המפלצתיים שלהן כבר גדולים על אוכלוסיית העולם..
  • אתה גאון! איפה היית עד עכשיו? (ל"ת)
    ארקדי 07/10/2020 14:51
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לא יהיה חיסון הכל פמפומים להחזיק תבואסות (ל"ת)
    קשקשנים 06/10/2020 17:13
    הגב לתגובה זו
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia
שיחת היום

בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?

גוגל, מיקרוסופט, מטא פרסמו דוחות - איך הדוח ומה המניות עשו אחרי המסחר ואיך זה השפיע על אנבידיה? 

אדיר בן עמי |

שלוש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם:אלפאבת (החברה האם של גוגל), מיקרוסופט ומטא, דיווחו אתמול אחרי המסחר על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. התגובות בשוק היו מגוונות, כאשר ההשקעות האגרסיביות ב-AI להיות מוקד מרכזי. מניית אלפאבת זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, בעוד מניית מטא צנחה בכ-8% ומניית מיקרוסופט ירדה בכ-4%. ההשפעה ניכרה גם במניית אנבידיה, הספקית המובילה של שבבי AI, שמנייתה הוסיפה כ-2% במסחר שלאחר הסגירה, אך כעת באזור האפס, ועדיין מדובר על עלייה של כ-8.5%% בשלושת הימים האחרונים. 

(עדכון עם השלכות על השווקים - טראמפ ושי נפגשו - "מקווה שחתימת הסכם סחר תתרחש בקרוב מאוד")

התמונה הכוללת שמתגלה מהדוחות הללו היא של צמיחה מרשימה בהכנסות, אך גם של אתגרים משמעותיים: ההשקעות האגרסיביות ב-AI ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי, אך הן מגיעות עם עלויות גבוהות, מגבלות קיבולת וחששות מפני תשואה ארוכת טווח. בעוד אלפאבת מציגה תוצאות טובות ואיזון בין השקעות לתשואה על השקעה, מטא ומקרוסופט מחפשות עדיין את "דרך המלך" של השקעות שיניבו תשואה מספקת  

אלפאבת: צמיחה מואצת בענן וב-AI, עם מודל עסקי עמיד ומתרחב

אלפאבת פתחה את גל הדוחות בעוצמה, עם תוצאות שמעבר לציפיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לשנה קודמת, ועלייה של 15% בנטרול שינוי מטבע, ועקפו את התחזיות שעמדו על 99.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-33% ל-35 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) המתואם עמד על 3.10 דולר, לעומת תחזית של 2.33 דולר בלבד. התגובה בשוק הייתה מיידית: המניה טיפסה ב-7.5% במסחר שלאחר השעה, מה שמעיד על אמון מחודש במנהיגותה של אלפאבת בתחום ה-AI. זהו הרבעון הראשון שבו אלפאבת חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות.

המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה היה יחידת Google Cloud, שהכנסותיה זינקו ב-35% ל-18.5 מיליארד דולר, הרבעון החזק ביותר בתולדותיה. הגידול הזה נובע בעיקר מביקוש גובר לשירותי ענן מבוססי AI, כולל מודלי Gemini המתקדמים, שמשמשים חברות סטארט-אפ ותאגידים גדולים לבניית יישומי AI. אלפאבת דיווחה על גידול של יותר מ-250% בהכנסות ממוצרים גנרטיביים, כאשר חוזים חדשים בתחום זה תורמים ליתרת חוזים בלתי ממומשים של 180 מיליארד דולר, סימן ברור להכנסות יציבות בשנים הקרובות. תחום החיפוש, שנותר עמוד התווך של החברה ומספק כ-60% מההכנסות, הניב 61.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות  הודות לשילוב AI בשיפור תוצאות החיפוש, מה שמגביר את זמן השהייה של משתמשים ומגדיל את ההכנסות מפרסום. גם יוטיוב תרמה חלק משמעותי, עם 11.8 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום וידאו, עלייה של 20% שמיוחסת להתרחבות בפלטפורמות וידאו קצרות ומבוססות AI. מעבר למספרים, הדוח חשף התקדמות טכנולוגית: Gemini 2.0, שיושק בקרוב, צפוי לשפר את יכולות הרב-מודליות, מה שיאפשר שילוב טוב יותר בין טקסט, תמונה ווידאו – תחומים שכבר מניבים הכנסות נוספות מחברות בתחומי המדיה והפרסום.

אמזון
צילום: reuters
דוחות

אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%

ענקית המסחר והענן רשמה ברבעון השלישי רווח של 1.95 דולר למניה והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות. חטיבת AWS זינקה ב־20%, והרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, בין היתר בזכות השקעותיה באנתרופיק ובתחום הבינה המלאכותית

אדיר בן עמי |

אמזון Amazon.com Inc. -3.23% פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2025 והציגה תוצאות חזקות מהצפוי. החברה רשמה רווח למניה של 1.95 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.58 דולר, והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות שעמדו על 177.8 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של 13% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.


הצמיחה נרשמה בכל מגזרי הפעילות של החברה: המכירות בצפון אמריקה עלו ב־11% ל־106.3 מיליארד דולר, במגזר הבינלאומי נרשמה עלייה של 14% ל־40.9 מיליארד דולר, ואילו חטיבת הענן AWS, מנוע הצמיחה המרכזי של אמזון, זינקה ב־20% ל־33 מיליארד דולר, הקצב המהיר ביותר מאז 2022. מנכ"ל החברה, אנדי ג’סי, אמר כי "הבינה המלאכותית ממשיכה להניע שיפורים בכל תחום בעסק שלנו, ואנו רואים ביקוש חסר תקדים הן ב־AWS והן בתשתיות הליבה שלנו".


הרווח התפעולי של אמזון עמד על 17.4 מיליארד דולר, בדומה לשנה שעברה, אך כלל שני חיובים חריגים: 2.5 מיליארד דולר בגין הסדר משפטי עם רשות הסחר הפדרלית (FTC) ו־1.8 מיליארד דולר בהוצאות פיטורים. ללא אותם חיובים, הרווח התפעולי המתואם היה מגיע ל־21.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, לעומת 15.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל, בין היתר הודות לרווחי השקעה של 9.5 מיליארד דולר מהחזקתה בחברת הבינה המלאכותית Anthropic.


בתחום הענן והבינה המלאכותית אמזון רשמה התקדמות ניכרת. החברה הודיעה על השקת Project Rainier, אשכול מחשוב אדיר שמכיל כמעט חצי מיליון שבבי Trainium2, שבבים ייעודיים שפיתחה אמזון בעצמה לטובת הרצת מודלים מתקדמים של Anthropic. בנוסף, הושקו שרתים חדשים המבוססים על שבבי NVIDIA Grace Blackwell, לצד הרחבת שירותי Amazon Bedrock עם מודלים של OpenAI, Anthropic ו־DeepSeek. AWS גם הציגה כלים חדשים למפתחים כמו AgentCore ו־Nova Multimodal Embeddings, שנועדו לשפר את החיפוש והאינטראקציה בין טקסט, תמונות, וידאו וקול.


ביחידת הקמעונאות, אמזון המשיכה להשקיע בהאצת המשלוחים, והרחיבה את שירות ה־Same-Day Delivery לעשרות מדינות וקהילות נוספות בארה"ב. שירות העוזר הקולי Rufus הגיע ל־250 מיליון משתמשים, והחברה מדווחת כי לקוחות המשתמשים בו נוטים להשלים רכישות בתדירות גבוהה יותר. במקביל, אמזון הרחיבה את יכולות ה־AI לסוחרים בפלטפורמה, כאשר יותר מ־1.3 מיליון מוכרים משתמשים כעת בכלים אוטומטיים ליצירת תיאורי מוצרים.