וול סטריט
צילום: Istock

סגירה בוול סטריט: טבע ירדה 2.8%, אנבידיה עלתה ב-7%

לאחר הזינוק החד שנרשם אתמול במספר הנדבקים בנגיף הקורונה, הנתונים בסין נראים היום טוב יותר אך שאלת האמינות ממשיכה להתגבר. תשואות האג"חים ירדו, לייבפרסון איבדה 24%
עמית נעם טל | (8)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בתנודות קלות, כאשר המדדים המובילים ממשיכים להיסחר ברמות שיא כל הזמנים. ברקע למסחר, הדיווחים סביב נגיף הקורונה ממשיכים לרכז עניין. נציין כי וול סטריט יוצאת לסופ"ש ארוך, כאשר ביום שני הקרוב לא צפוי להתקיים מסחר בעקבות ציון יום הנשיא בארה"ב. 

מדדים בוול סטריט

S&P 500 -1.56%                                                              
 דאו ג'ונס -0.84%                                                                 
נאסד"ק -2.15%   

בסין שוב "מסדרים" את הנתונים על נגיף הקורונה? לאחר הזינוק שנרשם אמש בנוגע לקצב ההידבקות והנפטרים בסין, הנתונים היום יציבים יותר כאשר הספקות בנוגע לאמינות של הנתונים הסינים ממשיכים לעלות. ע"פ הדיווח הבוקר של הרשויות, מספר הנדבקים מהנגיף בסין עלה לרמה של 63,851.  מספר הנפטרים מהנגיף עלה לרמה של 1,380 איש. במקביל לדיווחים, הכלכלה הסינית ממשיכה להיות משותקת ברובה, דבר שצפוי להמשיך להעיב על הצמיחה במדינה. 

בתוך כך, נראה שהבנק המרכזי במדינה מוריד במעט את התערבותו בשווקים לאחר הצעדים החסר תקדים במהלך השבוע שעבר. הבנק דילג היום על ההתערבות בשוקי הריפו במדינה, כך שבסיכום שבועי הבנק הוציא 280 מיליארד דולר משוק הריפו. נזכיר כי בשבוע שעבר הזריק הבנק יותר מ-1.9 טריליון יואן לשוק. 

בארה"ב, מדיניות הפד' חוזרת לכותרות. הפד' הודיע אמש על הורדה נוספת בתמיכתו בשוקי הריפו, (לכתבה המלאה).  במקביל, צפי הגיוסים של ארה"ב לחודש הקרוב מצביע כי הנזילות בשווקים לא צפויה לעלות בצורה משמעותית. 

בשוק האג"ח, תשואות האג"חים של ארה"ב חוזרות לרדת. התשואה לתקופה של 10 שנים עומדת על 1.59% והתשואה לתקופה של שנתיים עומדת על 1.43% בלבד. 

במרכז

לאחר ראלי חד מתחילת 2020, מניית חברת לייבפרסון הדואלית (סימול:LPSN) בלטה עם ירידה של 24%. ברקע לפרסום הדו"חות לרבעון האחרון (לכתבה המלאה).

יצרנית השבבים אנבידיה (סימול:NVDA) טיפסה ב-7% ברקע לדוחות שפרסמה אמש לאחר המסחר. החברה דיווחה על הכנסות של 3.11 מיליארד דולר, עלייה של 41% ביחס לרבעון המקביל אשתקד (שהיה חלש במיוחד) ונתון הגבוה מהתחזיות המוקדמות. בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי של 950 מיליון דולר או 1.53 דולר למניה. 

קיראו עוד ב"גלובל"

רוקו (סימול:ROKU) נסגרה בירידות של 6.4% לאחר זינוק של 9% במסחר המוקדם. החברה דיווחה על הכנסות של 4.11 מיליון דולר, עלייה של 49% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. 

טבע (סימול:TEVA) איבדה 2.8% והמשיכה לרכז עניין ברקע לתנודות חדות ב-2 ימי המסחר האחרונים. החברה דיווחה מוקדם יותר השבוע על  ההכנסות של 4.5 מיליארד דולר, כאשר התזרים מהפעילות השוטפת הסתכם ברבעון האחרון ב-538 מיליון דולר (לכתבה המלאה). 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    ירד המחיר (ל"ת)
    טושי 15/02/2020 17:13
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    כלכלה ישראלית 15/02/2020 15:46
    הגב לתגובה זו
    אין לישראלים במה להשקיע כי רק זבל מזנק ומיד יורד. ביבי בלוף מרמה את כולם אבל לא את הבורסה. מדינת ישראל בקרשים ובעוד 20 שנה הזקנים ימותו ברעב או מסוג חדש של קורונה
  • 6.
    מכר (ל"ת)
    רממ 15/02/2020 04:44
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אי אפשר לסמוך על מילה אחת של הסינים (ל"ת)
    שלמה 14/02/2020 16:48
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    . 14/02/2020 16:33
    הגב לתגובה זו
    לשמיים.
  • 3.
    פרופ'100 לעמית 14/02/2020 16:04
    הגב לתגובה זו
    שאלת האמינות ממשיכה להתגבר!!" משפט לא מתאים לך וממש לא חכם. חשוב היטב לפי הבנתך והשכלתך מה הכיוון שהשווקים שואפים אלייהם גם בל לקחת בחשבון את הרע ביותא...מגפת הקורונה שהולכת לרמוס כל דבר במידרון!!!
  • 2.
    מקווה שהאמריקאים לא יבהלו מהדוח . ירידה מיותרת לחלוטין (ל"ת)
    כיל 14/02/2020 16:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מקווה שהאמריקאים לא יבהלו מהדוח . ירידה מיותרת לחלוטין (ל"ת)
    כיל 14/02/2020 15:56
    הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.