טארגט
צילום: אתר החברה

טארגט ואולטה מפרקות שותפות של 600 חנויות

רשת מוצרי היופי תסגור את החנויות הקטנות בתוך סניפי ענקית הקמעונאות עד 2026 לאחר שהן פגעו במכירות החנויות העצמאיות שלה בעוד טארגט מפסידה קטגוריה שגדלה פי שניים בחמש השנים האחרונות

אדיר בן עמי |

ענקית הקמעונאות טארגט Target Corp. -1.05%  ורשת מוצרי היופי אולטה ביוטי Ulta Beauty -1.23%  מסיימות שותפות עסקית שנמשכה שלוש שנים. ההסכם אפשר לאולטה לפתוח יותר מ-600 חנויות קטנות בתוך סניפי טארגט. מניות שתי החברות ירדו מיד אחרי ההודעה.


השותפות התחילה ב-2021 כהסכם שעמד לפוג באוגוסט 2026. כל חנות של אולטה בתוך טארגט תפסה בערך 1,000 רגל מרובע ומכרה מוצרי יופי של המותגים המובילים בתחום. הרעיון נשמע טוב לשני הצדדים: אולטה קיבלה גישה למיליוני לקוחות של טארגט, וטארגט הוסיפה קטגוריה רווחית לחנויות. אבל הדברים לא התפתחו כפי שתכננו. כבר באפריל רמזה מנכ"לית אולטה, קסיה סטילמן, שהחברה שוקלת להאט את הפתיחות החדשות. היא אמרה שאולטה רוצה להתמקד ב-600 החנויות הקיימות ולחפש דרכים לשפר את היעילות שלהן.


אנליסטים בוול סטריט חושבים שחלק מהמכירות בחנויות הקטנות בטארגט פגעו בביצועים של החנויות העצמאיות של אולטה. כלומר, לקוחות קנו באולטה של טארגט במקום לנסוע לחנות האמיתית של אולטה. רופש פאריך מחברת אופנהיימר רואה בהחלטה הזו מהלך חכם לטווח הארוך. הוא מעריך שהסגירה תחזק את המכירות של החנויות הרגילות של אולטה החל מסוף 2026. הלקוחות שהתרגלו לקנות באולטה של טארגט יחזרו לחנויות הגדולות והמלאות של אולטה.


מצד שני, טארגט מפסידה קטגוריה שהייתה אחת הצומחות במהירות. מכירות מוצרי היופי של טארגט כמעט הכפילו את עצמן בין 2019 ל-2024. חלק גדול מהגידול הזה הגיע בזכות חנויות אולטה בתוך הסניפים. ריק גומס, סמנכ"ל המסחר של טארגט, מנסה להישמע אופטימי. הוא מבטיח שטארגט תמשיך "לגבש מגוון מוצרי יופי מובחן". זה אומר שהחברה תפתח יותר מותגים פרטיים או תביא ספקים חדשים במקום אולטה.


הבעיה שמוצרי יופי מהווים כבר 12% ממכירות טארגט, אבל המותגים הפרטיים שלה מהווים רק אחוזים בודדים מהתיק. טארגט תצטרך לעבוד קשה כדי למלא את החלל שאולטה תשאיר מאחוריה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI

זינוק חד במדד המחירים ליצרן - הורדת הריבית תידחה?

הזינוק החודשי החד ביותר במדד המחירים ליצרן מאז יוני 2022, עם זאת המשקיעים לא "שוברים את הכלים" שכן חלק מהעלייה נבעה מסעיפים כמו שירותי ניהול תיקים וטיסות

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה מדד המחירים ליצרן

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארה"ב פרסמה את מדד המחירים ליצרן (PPI) לחודש יולי, שהפתיע כלפי מעלה עם עלייה חודשית של 0.9, לעומת צפי לעלייה של 0.2% ולאחר יציבות ביוני. בשיעור שנתי נרשמה האצה ל-3.3%, מעל התחזיות ל-2.5% ולאחר 2.3% ביוני.

גם מדד הליבה, שאינו כולל מזון ואנרגיה, זינק ב-0.9% בחודש יולי, מול תחזית ל-0.2%, ובקצב שנתי עלה ל-3.7% לעומת צפי ל-3.0%. המדד בניכוי מזון, אנרגיה ומסחר עלה ב-0.6% בחודש וב-2.8% בשנה, שניהם גבוהים מהתחזיות.

העלייה החדה נובעת בעיקר מקפיצה של 2% במרווחי השירותים הסופיים (final demand trade services), רכיב שמודד את פער המחירים בין מכירה לסיטונאי לקמעונאי. בנוסף, נרשמה האצה במחירי האנרגיה, בקורלציה עם עליית מחירי הנפט בתקופה האחרונה. 



מדד המחירים ליצרן, שינוי חודשי


המשמעות היא שלחצי המחירים אינם מגיעים רק מהסחורות, אלא בעיקר מהשירותים, מה שמאתגר את ההנחה שהאינפלציה נובעת בעיקר מהשפעות זמניות של מכסים או חומרי גלם. נזכיר כי שוק התעסוקה חווה לחצים מנוגדים, כאשר ישנה ירידה במספר המשרות מול עלייה בשכר שנובעת מגירוש של עובדים זרים, דבר שגורר עלייה בשכר העובדים המקומיים.

וול סטריט מסחר בורסה
צילום: רוי שיינמן
סקירה

נייס צנחה ב-13%, אלוט איבדה 9%; המדדים סיימו סביב ה-0

צוות גלובל |
נושאים בכתבה מיקרוסופט מטא

שלושת המדדים העיקריים סיימו סביב ה-0, לאחר יום תנודתי בעקבות עלייה מפתיעה במדד המחירים ליצרן (PPI) שגררה עלייה בתשואות האג"ח ובערך הדולר. מדד S&P 500, שעלה בכ־30% מאז אפריל, סיים את יום המסחר כמעט ללא שינוי, כאשר מניות הטכנולוגיה הגדולות קיזזו ירידות בכ־400 מניות אחרות במדד. תשואת האג"ח לשנתיים עלתה ב־7 נקודות בסיס ל־3.74%, וההסתברות להורדת ריבית על ידי הפדרל ריזרב בספטמבר ירדה לכ־85%, לעומת כמעט ודאות יום קודם לכן.


מדד המחירים ליצרן (PPI) עלה ביולי ב־0.9% לעומת החודש הקודם וב־3.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד – הקצב המהיר ביותר בשלוש השנים האחרונות. עלויות השירותים זינקו ב־1.1% בחודש, מה שמעיד על כך שחברות מתחילות להעביר לצרכנים את עלויות היבוא הגבוהות שנובעות מהמכסים. זאת בניגוד לנתוני מדד המחירים לצרכן (CPI) שפורסמו מוקדם יותר השבוע והראו עליות מתונות יותר, ובזמן ששוק העבודה מציג סימנים של האטה.


כריס זקרלי, מנהל השקעות ראשי ב־Northlight Asset Management, אמר כי העלייה החדה ב־PPI מראה שהאינפלציה עדיין מחלחלת בכלכלה, גם אם הצרכנים לא מרגישים בה באופן ישיר. קלארק גראנן מ־CalBay Investments הוסיף שהפער בין PPI גבוה ל־CPI מתון מצביע על כך שחברות סופגות חלק מעלויות המכסים במקום לגלגל אותן במלואן לצרכן – מצב שעלול לפגוע ברווחיות החברות ברבעונים הקרובים.


למרות זאת, אנליסטים מסוימים מעריכים שהפדרל ריזרב יתייחס לנתון הזה כאירוע חד־פעמי, במיוחד על רקע החשש מהאטה בשוק העבודה. ג׳ינה בולווין, נשיאת Bolvin Wealth Management Group, ציינה כי הדרך להפחתות ריבית לא תמיד תהיה ישרה, אך מגמת ההתמתנות באינפלציה נמשכת. לדבריה, אין סיבה להיכנס לפאניקה – זה הזמן להתמקד ביסודות הכלכליים, לשמור על פיזור בתיק ההשקעות, ולהעדיף חברות עם כוח תמחור חזק ומרווחי רווח יציבים.


המניה הסודית של באפט תיחשף הלילה; האם זו יונייטדהלת'? אחרי סגירת המסחר וורן באפט יחשוף את המניה שבה השקיע כ-4.8 מיליארד דולר; השוק מהמר על מספר מועמדות, מי בראש המועמדות ולמה?