
טארגט ממנה מנכ״ל חדש – המניה צונחת ב-8%
מייקל פידלקה, בן 49, ימונה למנכ"ל טארגט Target Corp. -0.54% החל מפברואר הקרוב. המינוי לא ענה על ציפיות השוק, שקיווה למועמד חיצוני והמניה נופלת ב-9%. ההחלטה מתקבלת בתקופה שבה רשת הקמעונאות הגדולה נתונה במשבר תפעולי. טרגט, שהייתה בעבר סמל למוצרים מעוצבים באיכות טובה במחירים נגישים, איבדה חלק ניכר מהמשיכה שלה. מכירותיה יורדות זה שנתיים רצופות, בעוד לקוחותיה עוברים לרשתות מתחרות כמו וולמארט ואמזון.
פידלקה מביא עמו ניסיון נרחב של עשרים שנה בחברה. החל כמתמחה ב-2003, הוא עבר תפקידים בתחומי הכספים, התפעול והרכש. בשנה האחרונה כיהן כמנהל תפעול ראשי, ולפני כן שימש חמש שנים כסמנכ״ל הכספים. הניסיון הרב והיכרותו העמוקה עם מבנה הארגון אמורים להקנות לו יתרון מבצעי. עם זאת, שוק ההון מביע ספקות לגבי יכולתו ליישם שינויים מהותיים, בהתחשב בקשרו הארוך לתרבות הארגונית הקיימת.
שלושה יעדים מרכזיים
המשימה העיקרית שלפניו היא החזרת החברה למסלול צמיחה. פידלקה הגדיר שלושה יעדים מרכזיים: התמחות במוצרים איכותיים, שיפור השירות בחנויות והרחבת השימוש בטכנולוגיה. אלה יעדים מוכרים שהוגדרו כבר בעבר על ידי הנהלות קודמות.
התוצאות הרבעוניות שפורסמו השבוע מציגות מגמה מעורבת. המכירות ירדו ב-0.9% לעומת השנה הקודמת, אך עמדו על 25.2 מיליארד דולר - גבוה מתחזיות האנליסטים. הרווח המתואם למניה הגיע ל-2.05 דולר, מעט מעל הצפי של 2.04 דולר. טארגט ירדה ב-22% מתחילת השנה, בניגוד לעליה של 9% במדד S&P 500.
- טארגט ואולטה מפרקות שותפות של 600 חנויות
- טארגט חותכת תחזית ומפספסת את הצפי ברבעון; המניה יורדת בטרום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסביבה החיצונית מציבה בפני פידלקה אתגרים נוספים. המכסים החדשים שהטיל הנשיא טראמפ פוגעים בטרגט יותר מאשר במתחרותיה, בשל הרכב המוצרים השונה שלה. החברה כבר החלה להעביר חלק מהעלויות הנוספות ללקוחותיה.
סוגיה נוספת נוגעת ליוזמות הגיוון שהחברה קידמה בשנים האחרונות. טרגט צמצמה השנה את התוכניות הללו בעקבות ביקורת פוליטית, מה שהוביל לקריאות חרם מצד חלק מהלקוחות. אף שקשה לכמת את ההשפעה הכספית המדויקת, הפגיעה במכירות מורגשת.
האנליסטים חלוקים
האנליסטים חלוקים בהערכתם את המינוי. חלקם רואים בוותק שלו ובהיכרותו הקרובה עם החברה יתרון משמעותי לביצוע שינויים מדויקים. אחרים חוששים שדווקא הקרבה לארגון תקשה עליו ליישם רפורמות דרסטיות הנדרשות במצב הנוכחי.
- פוקסקון, יצרנית השרתים הטייואנית הגדולה בעולם, מזנקת עם הביקוש ל-AI
- שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אילון מאסק מפיל את מניית נטפליקס
השאלה המרכזית היא האם טרגט זקוקה לשינוי מהותי בגישה או לשיפורים הדרגתיים במבנה הקיים. התגובה השלילית של השוק מעידה על ציפייה לשינויים נרחבים, בעוד הדירקטוריון העדיף גישה מדודה יותר.
למרות הקשיים, טרגט מציגה סימני התאוססות בתחומים מסוימים. מכירות כרטיסי
אספנות עלו כמעט 70% השנה, וקטגוריית הלבשת הנשים מראה שיפור. התפתחויות אלה, אף שהן מוגבלות בהיקפן, מעידות על פוטנציאל לחזרה לצמיחה.
ההתחרות בתחום ממשיכה להתעצם. וולמארט ממשיכה להרחיב את נתח השוק שלה, אמזון מפתחת מודלי שירות חדשים, וקוסטקו מושכת צרכנים עם מועדון הלקוחות שלה. טרגט צריכה למצוא מחדש את היתרון התחרותי שלה.

בואינג מתקדמת ל-797 - המטוס שצפוי להחליף את ה-737 ולשנות את מאזן הכוחות
אחרי המשבר סביב ה-MAX 737 והעיכובים בפרויקט ה-X777, החברה מקדמת מיזם שאפתני עם פוטנציאל כלכלי משמעותי; בוול סטריט מפרגנים
בואינג מתקדמת בצעדים מדודים אך נועזים לקראת מה שעתיד להפוך לאחד המיזמים המרכזיים בהיסטוריה של התעופה המודרנית - השקת ה-797. המטוס יחליף את ה-737, סדרה שהפכה לאייקון עולמי וכללה למעלה מ-12 אלף מטוסים מאז שנות השישים.
ולפני המטוס החדש, אנקדוטה קצרה - בשנת 1996 הגיעה משלחת מהנדסים מראיינים שהתמקמה במלון הילטון לסדרת ראיונות של עובדים המיועדים לתכנון הסופר ג׳מבו. מודעות דרושים ענקיות פורסמו בעיתונות הישראלית. לפיתוח מטוס חדש נדרשים אלפי עובדים שלא היו בנמצא בבואינג.
העובדים שנקלטו והתמקמו במשרדי חברת בואינג בסיאטל, במדינת וושינגטון, מצאו בשבוע עבודתם הראשון על ריפוד מושב הכסא מכתב מהנהלת בואינג המודיע על ביטול הפרויקט. לאחר הלם ראשון, פוטרו חלק מהמהנדסים ורובם הופנו להמשך תכנון מטוס ה757-300.
יש לקוות שהפעם, תוכניות תכנון ויצור ה797 יצאו לפועל. והקשר ל-757 – ה797 יהיה מטוס הנופל בקטגוריה שבין ה-757 ל-767, למלא את החלל שנוצר בין ה-737 ל-787 אחרי שאט אט ה-757 וה-767 מוצאים משירות.
- עובד בואינג התריע על כשלים בטיחותיים, סבל מהתנכלות והתאבד
- לאחר הפסגה: בואינג וטורקיש איירליינס בעסקת ענק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בואינג 797 שלאחר סיום משבר 737
אחרי המשבר סביב ה-737 MAX החברה נמצאת בצומת דרכים אסטרטגית: האם לדבוק בעקרונות מוכרים ולהמשיך בשיפורים הדרגתיים, או לפתוח עידן חדש של תכן אווירודינמי, מערכות הנעה וטכנולוגיות דיגיטליות מתקדמות?

שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה?
"אל תקנה מניות אם אתה לא מסוגל לספוג הפסד של 50%"; וההשקעה האחרונה שהתחילה בהפסד ועברה מהר לרווח של מעל 20%; איך לתפוס הזדמנויות?
וורן באפט שוב נגד השוק. בחודשים האחרונים הוא אסף מניות של מניה מוכה, לוזרית שנפלה כמו אבן. הוא העריך שהצרות בצרורות הן עניין של זמן. הוא התחיל לאסוף בשקט והפסיד. אסף עוד והפסיד, רכש עוד הרבה ועבר לרווח על כל ההשקעה.
זה ניצול הזדמנות, זה ניצול של סנטימנט שלילי עמוק למניה מסוימת, למרות שיש לה ערך גדול, וזה מגובה בפונדמנטלס טובים - בסיס איתן לרווחים ורווחיות טובה. וכל זה בהבנה שההשקעה יכולה להסב הפסד, אפילו כבד בטווח הקרוב, אך לטווח הארוך היא השקעה טובה.
בפועל, תוך חודשים ספורים באפט הרוויח על ההשקעה 20%. חלקכם כבר מזהה - מדובר ביונייטד הלת', חברת הביטוח הרפואי שנכנסה לסערה מושלמת של נסיבות שליליות שהפילו את המניה "הכבדה". באפט חיכה לנפילה ואסף.
באפט הגדיל בהדרגה את אחזקתו בחברת הביטוח הרפואי הגדולה בעולם במהלך 2024, בשיא המשבר והחקירות. מאז, המניה זינקה בכ-20% - וההשקעה עומדת כבר על רווח נאה של מאות מיליוני דולרים.
- וורן באפט קונה את חטיבת הכימיקלים של אוקסידנטל ב־9.7 מיליארד דולר
- ברקשייר האת'וויי קרובה לרכישת היחידה הפטרוכימית של אוקסידנטל ב-10 מיליארד ד'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העסקה הזו היא שיעור חשוב עם מספר תובנות. באפט ממשיך להוכיח שכשהשוק "רועד" זה הזמן לקנות. הכלל הבסיסי בהשקעות והוא קצת נשכח בשנים האחרונות הוא שמניה הופכת לאטרקטיבית יותר כשהיא יורדת. היא הופכת זולה וזה הזמן לבדוק ואולי לקנות. בשנים האחרונות הכלל שעובד הוא "המגמה היא החבר" שזה בעצם לקנות בעליות. זה עובד, אבל זה עובד מסיבות פסיכולוגיות יותר מאשר כלכליות. חשוב שתקראו: למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך. אתם כנראה חלק מהעדר ודווקא בגלל זה, כדאי שתקראו על המחקר שנעשה במספר מקומות בעולם ותפנימו שהעדר בסוף "מתרסק".