"הטכנולוגיה תמשיך להוביל את השוק, גם אם היא בתמחור יתר"
אחרי שנתיים חלומיות בשווקים, המשקיעים שואלים את עצמם מה הלאה. המציאות היום בשווקים תנודתית הרבה יותר מבעבר והיא דורשת איפוק וראייה לטווח הארוך, זאת תוך עמידה בפיתויים וטרנדים שמופיעים ונעלמים חדשות לבקרים. עזר מלחי, מנהל השקעות באי.בי.אי, מאמין שתחום הטכנולוגיה ימשיך להוביל את השוק, כשגם הסקטור הפיננסי נראה מבטיח, והשוק האמריקאי יתנרמל לתשואה שנתית של עד 10%, בדומה לשוק המקומי שצפוי לשוב לרמות ההיסטוריות הרגילות שלו.
למה בחרת את תחום העיסוק הזה?
"זה תחום שמצריך חשיבה אנליטית, הבנה של מגמות כלכליות וקבלת החלטות בתנאים משתנים. זה מקצוע שמחייב הבנה של סביבות כלכליות ולא פחות חשוב - הבנה של אנשים".
- הכנסות אי.בי.אי זינקו ב-50% ל-331 מ' שקל; נהנתה מהתנודתיות בשווקים
- "התשואה להון בבנקים תעלה ל-17% ברבעון השני"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה זמן אתה במקצוע הזה?
"אני בשוק ההון כ 15 שנה, עבדתי במגוון תפקידים בבתי השקעות ובבנקים בארץ מתמחה בניהול תיקי לקוחות פרטיים ולקוחות עושר. בנוסף, אני מתמחה בניהול תיקי עמותות, אפוטרופוס ותיקים עם מגבלות רגולטוריות שונות".
- מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
איך אתה מנסה לייצר תשואה עודפת למשקיעים-חוסכים?
"שילוב של שיח משותף עם כלל הגורמים המקצועיים בחברה, זיהוי מגמות והזדמנויות שבהן השוק לא מתמחר נכון סיכון. דגש מאוד גדול מושם על פיזור סיכונים וראייה ארוכת טווח".
מה האני מאמין שלך?
"לספק ללקוח ערך אמיתי, להיות עוגן פיננסי עבורו בכל אספקט".
אם היית יכול לחזור לרגע בזמן, איזה טיפ היית נותן לעצמך בתחילת הדרך?
"לא לפחד לקחת סיכונים מחושבים, הצלחה מגיעה עם התמדה ולמידה מטעויות בכל אספקט ובפרט בהשקעות".
מה אתה חושב על שוק המניות המקומי ולמה?
"יעלה עד 10% בשנה. אחרי גל עליות משמעותי אני נוטה להאמין שהשוק יחזור למספרים חד ספרתיים הקרובים יותר לממוצעים הרב
שנתיים".
מה אתה מעריך שיקרה בS&P 500 ולמה?
"יעלה עד 10% בשנה בדומה לשוק המקומי. אני חושב שהשוק האמריקאי יתנרמל לממוצעים הרגילים שהוא יודע לתת לאחר מהלך עליות
משמעותי בשנה החולפת".
ממה משקיעים צריכים להיזהר?
"המשקיעים צריכים לדאוג לפיזור נכסי בחלוקה בין מספר רב של אפיקי השקעה. צריך להיזהר מנהירה אחר טרנדים ללא ניהול סיכונים ראוי. ההסתכלות חייבת להיות ארוכת טווח וסבלנית. משקיע חייב להיות ביקורתי כלפי עצמו ולא לחפש הצדקה לפוזיציה בכל מחיר".
איזה תחומים יבלטו לטובה?
"תחום הטכנולוגיה
בראש ובראשונה ימשיך להוביל את השווקים, גם כשנדמה שהתחום בתמחור יתר, זה תחום שממציא את עצמו מחדש והכלים לתמחור שלו מוגבלים בנוסף, בבנקים ובחברות הביטוח האפסייד נראה מבטיח".
איך משקיע סביר צריך להשקיע 200 אלף שקלים שיש לו בצד?
"בהתאם לצרכים ולטווח ההשקעה - ככל שהטווח ארוך יותר, חשיפה גבוהה יותר למניות ואגרסיביות בתיק תשתלם בטווח הארוך ברמת התשואה הכוללת".
מסר, טיפים, ותובנות שתוכל לשתף אותנו בהם?
"בשוק ההון נדרש להיות סבלניים וקרי רוח, התאמה נכונה של תמהיל הסיכון לצרכים של הלקוח היא המפתח לניהול אופטימלי של התיק".
- 2.הוא בשוק 15 שנה קרי 2010... (ל"ת)אנונימי 29/03/2025 12:40הגב לתגובה זו
- פששש .. חישבת את זה לבד (ל"ת)חנן הנזיר 29/03/2025 23:08הגב לתגובה זו
- מה הנקודה שלך (ל"ת)שלדון 29/03/2025 13:35הגב לתגובה זו
- 1.לרון 28/03/2025 18:29הגב לתגובה זולא מוזר! ודאי שכן כי איש אינו חוזה עתיד!
- אני לא חושב שהוא מתיימר לחזות עתיד (ל"ת)יובל כהן 29/03/2025 13:36הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
