התרופה של פארמה טו בי נגד פרקינסון עמדה בהצלחה בניסוי שלב 3
פארמה טו בי (Pharma Two B) חברה בבעלות פרטית לפיתוח תרופות שמבוססות על פורמולציות משופרות וקומבינציות של תרופות מאושרות להתוויות נוירולוגיות, הודיעה שהניסוי הקליני כפול הסמיות והמבוקר, שלב 3, שבדק P2B001 לטיפול בשלבים מוקדמים של מחלת הפרקינסון, עמד בהצלחה ביעדים הראשיים והמשניים העיקריים שלו.
P2B001 היא קומבינציה של pramipexole (בשחרור מושהה, מינון 0.6 מ"ג) ושל rasagiline (בשחרור מושהה, מינון 0.75 מ"ג) במינונים קבועים הנמוכים מאותם התכשירים המסחריים.
בניסוי שלב 3, P2B001 הראה יעילות טובה יותר בהשוואה למרכיבי הקומבינציה בנפרד, כפי שנמדד על ידי שיפור במדד המיוחד לדירוג מחלת הפרקינסון (מדד ה- UPDRS, היעד הראשוני של הניסוי), לאחר 12 שבועות של טיפול בהשוואה לתחילת הטיפול. התוצאות מראות שיפור של 2.66 נקודות במדד ביחס למרכיב ה- pramipexole , ושיפור של 3.30 נקודות ביחס למרכיב ה- rasagiline.
בואו לבחור את איש השנה שלכם: דירוג אנשי השנה של ביזפורטל יוצא לדרך - הצביעו והשפיעו- האם זה יהיה ראסל אלוונגר, מנכ"ל טאואר שמוביל בבית שלו? (להצבעה לחצו כאן)
- לא רק הדוחות - טבע עם תוצאות חיוביות לניסוי וקופצת ב-12%
- אסטרהזניקה נופלת ב-8% - תוצאות מאכזבות לתרופה לסרטן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דר' שלה אורן, מנכ"לית ,Pharma Two B אמרה: "אנו נרגשים מאוד מהתוצאות החיוביות של הניסוי הקליני בשלב 3 שנערך על ידי החברה. יש צורך רפואי ברור לטפל במחלת הפרקינסון בשלביה הראשונים בעזרת טיפול שישפר את התסמינים המוטוריים ואת רמת התפקוד היומיומית אך עם פחות תופעות לוואי".
ג'פרי ברקוביץ, יו"ר ,Pharma Two B ציין: "אנו סבורים שתוצאות אלו משנות מהותית את החברה, ואנו נרגשים לקראת ההגשה הרגולטורית ל FDA וההשקה המסחרית של התרופה. חשוב לציין שתוצאות מובהקות אלו עולות בקנה אחד עם ניסוי שלב 2b שלנו עם P2B001 שעמד בכל היעדים הראשיים והמשניים גם כן1. על סמך נתוני שני הניסויים הללו אנו מכינים את הבקשה הרגולטורית עבור P2B001 ומתכננים להגיש בקשת שיווק ל- FDA במהלך 2022".
- בנק ישראל השלים את המעבר לתקן EMV, כולל בתחנות דלק
- רשות ני״ע: אישור גילוי מרצון לא מעיד על מקור חוקי של הכספים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
דר' וורן אולנאו, פרופסור אמריטוס לנוירולוגיה בבית הספר לרפואה במאונט סיני, ניו יורק, אמר: "טיפול בחולי פרקינסון התחלתיים הינו צורך משמעותי בשל תופעות לוואי הכרוכות בטיפולים הקיימים כיום. על סמך תוצאות ניסוי קליני זה, שתוכנן היטב ונערך בקפידה עם ביקורת של תרופה פעילה מסחרית, P2B001 עשוי להפוך לאופציה הטיפולית המובילה עבור מחלת פרקינסון, במיוחד כטיפול קו ראשון לחולים בכל הגילאים שנמצאים בשלבים המוקדמים של המחלה. התוצאות מראות יעילות משופרת ביחס למרכיבים הבודדים, כמו גם פרופיל בטיחות טוב יותר מאשר טיפול במינונים המקובלים של pramipexole המסחרי. אם P2B001 תאושר, התרופה תאפשר לחולים לקבל טיפול במינונים יעילים של תרופות, אבל עם פחות תופעות לוואי אשר אופייניות לקבוצת טיפול זו, כולל ישנוניות, לחץ דם אורתוסטטי והזיות".

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"
משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים.
במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית.
בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות.
נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".
