טראמפ יכול לקנא: ישראל בעודף בחשבון הסחורות והשירותים

העודף בחשבון השוטף של ישראל הסתכם בשנת 2017 ב-10.5 מיליארד דולר. העודף בחשבון הסחורות והשירותים הסתכם ב-5.7 מיליארד דולר
 |  (12)
טראמפ יכול לקנא: ישראל בעודף בחשבון הסחורות והשירותים
העודף בחשבון השוטף של ישראל הסתכם בשנת 2017 ב-10.5 מיליארד דולר. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. זאת בהמשך לעודף של 12 מיליארד דולר בשנת 2016 ועודף של 15.5 מיליארד דולר בשנת 2015.
העודף בחשבון הסחורות והשירותים הסתכם ב-5.7 מיליארד דולר, לאחר עודף של 6.6 מיליארד דולר בשנה קודמת, ועודף של 9.0 מיליארד דולר בשנת 2015. בשבועות האחרונים נושא חשבון הסחורות והשירותים עלה לכותרות בשל התבטאותיו של דולנד טראמפ, נשיא ארה"ב, על מכסי המגן. טראמפ אמר כי יטיל מסים על ייבוא ברזל ואלומיניום לארה"ב, ועסק בנושא חשבון הסחר של ארה"ב שנמצא בגירעון מתמיד מאז אמתע שנות ה-90'.
ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון
יצוא הסחורות והשירותים עלה ב-6.4% בהשוואה לשנת 2016 והסתכם ב-102.3 מיליארד דולר, יבוא הסחורות והשירותים גדל ב-7.9% והוא הסתכם ב-96.7 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(12):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    המשק מייצר עודפי מטח מטורפים !
    נ רוזנוטר 10/03/2018 17:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היצוא רק עטלה עובדה . תני לשקול להתחזק להתחזק .
    סגור
  • 9.
    עודף? מי נהנה מזה האלפיון במאיון ? הנכים? מייסדי המדינה
    יואב 09/03/2018 17:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הקשישים המקבלים 1550 ש"ח גמלה? או הילד הרעב? או עשרות אלפי ההומלסים? או עשרות אלפי הזוגות הצערים שםפימפמו להם בועת נדל"?ן ובוזזים אותם?
    סגור
  • 8.
    כך זה שביבי מנהל את העיניינים; רק השמאלנים כפויי הטובה
    לא מעורב פוליטית 08/03/2018 19:56
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מתבכיינים.
    סגור
  • לא מתבכיינים, רק רוצים לפרק ההתנחלויות
    מושחתיהו לכלא 10/03/2018 20:04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בזבזניות ומיותרות.
    סגור
  • 7.
    ככה זה במדינה שגונבת את העסקים הקטנים והבינוניים והאזרח (ל"ת)
    תום 08/03/2018 18:55
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 6.
    מה שאומר שבקצב הזה נגיע לגירעון תוך 5-6 שנים
    מתעלמים מהמגמה 08/03/2018 15:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אבל כרגיל, אצלנו מסתכלים על המצב הרגע ולא על מגמות ארוכות טווח.
    סגור
  • 5.
    לכל מי שמקשקש על ספקולציה במטבע חוץ....
    י 08/03/2018 15:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עודף יצוא גורם להתחזקות השקל. מאחר וחלק גדול מהעודף הוא יצוא של עבודה זה גורם לפחות במידי להגדלת העודף.... אם רוצים ליצב את המטבע צריך להשקיע בדברים עתירי יבוא (הורדת מכסים תשתיות וכן הלאה) אבל כחלון ובנק ישראל עוצמים עיניים ומסבסדים את החברים שלהם (טיקוני הגז וים המלח) ואת החברות הזרות במקום ...
    סגור
  • 4.
    אם אצלינו הכל כל כך טוב אז למה כל כך רע פה??? (ל"ת)
    ישראל 08/03/2018 15:07
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 3.
    לא מבין למה האזרח העובד לא רואה שקל מכל העושר של המדינה
    טוני 08/03/2018 14:59
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אנחנו עובדים כמו חמורים מכניסים כסף למדינה ואת כל מה שנחנו מיצרים לוקחים החרדים המתנחלים הצבא והמגזר הציבורי גנבים
    סגור
  • 2.
    מקנאים בבורסה האמריקאית שעלתה ואצלנו בית קברות. הבורסה
    אזרחי ישראל 08/03/2018 14:43
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בישראל משקפת את המצב של המדינה . ממשלה עשירה שודדת את כולם ולא נשאר כלום לאזרח הפשוט. אנחנו מקנאים
    סגור
  • 1.
    למה השקל מתחזק???
    Babelfisher 08/03/2018 14:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה שבנק ישראל קנה ב-2017 את כל העודף המסחרי. בנוסף, הריבית בארה"ב גבוהה מזו בישראל. כלומר אין סיבה פונדמנטלית שהבועה הגדולה בשם שקל תמשיך ותתנפח.
    סגור
  • האוכלוסיה נקברת חיה והמדינה פורחת.
    איציק 09/03/2018 12:43
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חוכמה קטנה המחירים פה גבוהים פי 3 המשכורות חצי מיסים על רכבים ודלק 80 מיליארד שקל בשנב נו באמת ארץ אוכלת יושביה.
    סגור