שאול אמסטרדמסקי
צילום: כאן
audio

הקשר בין הבחירות להסתדרות כעת לאימפריה העות'מאנית, Bizportal מארח את הפודקסט 'חיות כיס'

מערכת Bizportal |

למה המאבק הייצרי והכ"כ מתוקשר בבחירות להסתדרות צריך לעניין אתכם (רמז, זה קשור לכיס שלכם), מה קרה בשנה מאז הושקה רפורמת ביטוחי הבריאות במסיבת עיתונאים גרנדיוזית (רמז, מישהו כנראה עשה עליכם סיבוב) ולסיום - פסים וכוכבים.

Bizportal שמח לארח את הפודקסט הכלכלי של תאגיד השידור בהקמה "כאן" - 'חיות כיס'. שאול אמסטרדמסקי בשיחה עם כתבי הדסק הכלכלי גור מגידו, צליל אברהם ועמית תומר. 

 

אמסטרדמסקי: למה הבחירות להסתדרות בכלל צריכות לעניין אותנו?

מגידו: מעל חצי מיליון עובדים מאוגדים בהסתדרות ומשלמים כמעט 1% מהמשכורת לגוף הזה, זה המון המון כסף. בערך 1,000 שקל בשנה משלם עובד עם שכר ממוצע במשק.

אמסטרדמסקי: לאן הולך הכסף הזה? למשכורות??

מגידו: אכן, רוב הכסף הולך למשכורות...

אמסטרדמסקי: מה השכר של... מזכירה של יו"ר ההסתדרות?

מגידו: לא יודע

אמסטרדמסקי: מה השכר של מזכיר מועצת פועלי.. אזור המרכז?

מגידו: לא יודע

אמסטרדמסקי: אז מה את יודע?

מגידו: מצוין, אני אסביר לך למה אני לא יודע. אני יודע שההסתדרות לא שקופה, וזה בגלל שמדובר בגוף שהוא אגודה עות'מאנית. כן כן, עות'מאנית. וכמו אגודות עות'מאניות אחרות, היא לא מחויבת בשקיפות.

בפודקסאט מסביר מגידו איך כל זה קשור למירוץ הנוכחי לבחירות לרשות ההסתדרות וכאמור חברי הפאנל מתייחסים גם לרפורמה בביטוחי הבריאות ולאחד המהלכים המרכזיים עליהם הכריז טראמפ עם כניסתו לבית הלבן - האזנה מהנה...

טכנאי השידור: אסף רפפורט.

עריכה: רום אטיק

הביא לשידור: איל שינדלר

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.