אורכית מתייעלת: מפטרת כ-20 עובדים, 10% ממצבת כח האדם
אורכית שואפת לעבור לרווחיות. ל-Bizportal נודע כי חברת ציוד התקשורת פיטרה היום (ג') כ-20 מעובדיה שהם כ-10% מכח האדם בחברה. בשנה האחרונה אורכית הגדילה באופן ניכר את מצבת העובדים שלה וקלטה עשרות רבות של עובדים לקראת הרחבת פעילותה של החברה בשנים הקרובות בהודו וביפן.
בשנים האחרונות אורכית הייתה רחוקה מלהגיע לרווחיות בדו"חות הכספיים והפסידה כספים רבים כחלק מפעילותה השוטפת. הפיטורים הנוכחיים מגיעים כחלק ממהלכי התייעלות בחברה וכתוצאה מסיומם של מספר פרויקטים מרכזיים ברחבי העולם.
בחברת אורכית מזהים שתי מטרות אסטרטגיות לשנים הקרובות: השוק ההודי, והשוק היפני. בשוק ההודי זכתה אורכית לפני כשנה במכרז עם ענקית התקשורת BSNL בהיקף של כ-20 מיליון דולר. חלק מההזמנות סופקו כבר על ידי אורכית, אולם הנתח העיקרי (16 מיליון דולר) עדיין לא הגיעו וההכנסות מהעסקה טרם הוכרו.
בשוק היפני, לוטשת אורכית עיניים לעסקת ענק נוספת עם חברת KDDI להחלפת 2,200 מתגים בהיקף כספי כולל של כ-200 מיליון דולר. מדובר במתגים שסופקו לפני כ-5 שנים על ידי אורכית ונדרשים לשדרוג. בעבר התבטא מנכ"ל החברה באסיפת בעלי המניות כי הוא מצפה להזמנה שכזו ברבעון הנוכחי אולם ההזמנה נדחתה.
נציין כי אורכית גייסה לאחרונה סכום של 8.4 מיליון דולר במחיר המשקף דיסקאונט של 16%. על כל מניה, קיבלו המשתתפים בהנפקה אופצייה אחת לחמש שנים, במחיר מימוש של 3.5 דולר למניה. לפי הודעת החברה, מטרת הגיוס בוצעה לצורך חיזוק המאזן ול"מטרות כלליות אחרות".
- 1.שי 05/01/2011 16:19הגב לתגובה זואינני מבין חברה שטוענת שעולה על דרך המלך ומקבלת הזמנות ומודיע על התרחבות עסקיה צרכה לקלוט עובדים ולא לפטר היכן ההיגיון הכלכלי
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
