היצע אדיר באג"חים הלא מדורגים: בעלי השליטה קונים אבל מחירי הניירות לא זזים

בעלי השליטה רוכשים במיליונים אבל מחירי הניירות לא מגיבים. "יש שבירה משמעותית בחודש האחרון"
יוסי פינק |

מחירי האג"חים רושמים בחודשים האחרונים ירידות שערים חדות וכמובן זינוק בתשואות. מדדי התל-בונד 20 ו-40 מתקרבים להשלים ירידה שבועית של כ-2% והתמונה נראית רע הרבה יותר באג"חים הלא מדורגים, שם אפשר למצוא ניירות שהתשואה בהן זינקה בשבועות האחרונים בעשרות אחוזים.

"יש שבירה משמעותית בחודש האחרון ואנחנו רואים פדיונות גדולים מאוד בקרנות האג"חים. התחושה היא של בהלה מצד המשקיעים. המכירות הן בכל הניירות ואין שום סלקטיביות", כך אומר היום מיכה צ'רניאק, מנכ"ל להבה בית השקעות שמתייחס לפידיונות המאסיבים באג"חים הנרשמים בשבועות האחרונים.

צ'רניאק הוסיף, כי "לפי כמות ההיצעים בניירות הקטנים, אין ספק שהמוסדיים הם אלו שעומדים מאחורי המכירות, הבעיה היא שמלבד בעלי העניין, אין בעצם מי שיקלוט את הניירות הללו".

דוגמה למצב היא האג"ח של אלעזרא (אלעזרא אגח" א'), חברת האחזקות שמחזיקה בחברות כגון אלבר וחברת הביטוח הכשרת הישוב. ב-13 ביולי החליט דירקטוריון החברה על רכישת האג"ח בהיקף של 20 מיליון נקוב (כ-10 מיליון שקלים) ובניגוד ללא מעט חברות אחרות שמחליטות אבל לא ממהרות לרכוש, אלעזרא הוציאה אל הפועל באופן ממש מיידי את ההחלטה ורכשה בשבוע האחרון את כל ה-20 מיליון ערך נקוב. המעניין הוא שאת הרכישה ביצעה אלעזרא לפי שער של 46 אגורות ולמרות הרכישה הגדולה בזמן כה קצר, הנייר לא זז ונסחר כעת ברמה של 48 אגורות. המסקנה המתבקשת היא שכנראה מדובר בשוק חזק של מוכרים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.