אי סי איי מפטרת 580 עובדים: תעביר לפלקסטרוניקס 530 מתוכם

חתמה על הסכם להעברת פעילות שרשרת האספקה לחברת פלקסטרוניקס. רפי מאור, נשיא ומנכ"ל אי סי איי: "לעובדי שרשרת האספקה היה חלק משמעותי בשיעורי הצמיחה והצלחת החברה בשנים האחרונות"
אריאל אטיאס |

חברת אי.סי.איי טלקום, ספקית גלובלית לפתרונות גישה ותמסורת, הודיעה היום, כי חתמה על על חתימת הסכם להעברת מירב פעילות שרשרת האספקה לחברת פלקסטרוניקס (סימול: FLEX), מה שכולל בתוכו את מרבית פעילות שרשרת האספקה, הייצור והאינטגרציה של אי סי אי וכיוצא מזה פיטורים של 580 עובדים.

נזכיר, כי אי.סי.איי טלקום, חברה בורסאית לשעבר, הינה חברה פרטית כיום, זאל לאחר שנרכשה על ידי קבוצות Swarth ו-Ashmore.

ההסכם עם פלקסטרוניקס מהווה נדבך נוסף בתהליך הרה-ארגון עליו הודיעה אי סי איי באוקטובר 2007, שמטרתו התאמת מבנה ואופן פעילות החברה למגמות הרווחות בשווקים בהם היא פועלת. "מיקור חוץ של תהליך שרשרת האספקה הוא סטנדרט מקובל ומחויב המציאות בתעשיית התקשורת הגלובאלית בה אנו פועלים, ולכן ההסכם עליו חתמנו חשוב לשימור יכולתנו להצליח בשנים הבאות בשוק התחרותי והמורכב בו פועלת החברה" ציין היום רפי מאור, נשיא ומנכ"ל אי סי איי.

במסגרת ההסכם, יפוטרו 580 עובדי שרשרת האספקה של אי סי איי, כאשר 530 מתוכם ישולבו באתרי אופקים ופתח תקוה בחברת פלקסטרוניקס ישראל כעובדים מן המניין . מהחברה נמסר, כי בתהליך המשא ומתן פעלה אי סי איי במרץ ונחישות על מנת להבטיח שהעובדים העוברים יישארו בתפקידיהם הנוכחיים ועם תנאי שכר דומים לאלה בהם הועסקו באי סי איי. בכפוף לתנאים בהסכם ובהנחה שלא יחולו שינויים מהותיים בהזמנות העבודה שלה לפלקסטרוניקס, הצליחה אי סי איי להשיג הבטחת תעסוקה של לפחות שלוש שנים עבור עובדי שרשרת האספקה באופקים ושנה עבור עובדי שרשרת האספקה בפתח תקוה. 50 העובדים הנותרים יסיימו את עבודתם בחברה ולא ישתלבו בחברת פלקסטרוניקס.

רפי מאור, נשיא ומנכ"ל אי סי איי, הוסיף: "לעובדי שרשרת האספקה של אי סי איי היה חלק משמעותי בשיעורי הצמיחה והצלחת החברה בשנים האחרונות. מסירותם היוותה חלק חשוב ביכולתה של החברה לספק ללקוחותיה מוצרים בטווחי זמן קצרים וברמת השירות הגבוהה לה הם מצפים. פרידה מהם אינה צעד קל וכמובן שהיא כואבת, אבל הכרחית להמשך צמיחת אי סי איי ומתוך ראיה לטווח ארוך."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.