אדוארדו אלשטיין
צילום: סיון פרג'

נכסים ובניין מוכרת זכויותיה בנכס משרדים בתל אביב תמורת 57 מיליון שקל

החברה דיווחה על מכירת מלוא אחזקותיה, 63.3%, בנכס ששטחו כ-4,200 מ"ר. הרווח הצפוי לחברה בגין העסקה - 23 מיליון שקל
מורן ישעיהו |
נושאים בכתבה נכסים ובניין

חברת נכסים ובנין -2.64%  מקבוצת IDB שבשליטת אדוארדו אלשטיין, מדווחת לבורסה על מכירת מלוא זכויותיה, 63.3%, בבניין ברחוב אלנבי פינת פינסקר, לשותפתה בנכס, חברת בנייני העיר הלבנה, תמורת 57 מיליון שקל. זאת לאחר שלא הגיעו להבנות בנוגע לפיתוח הנכס ולבסוף רכשה השותפה את חלקה של נכסים ובניין. 

שטחו של הנכס כ-4,200 מ"ר והוא משמש למשרדים ומסחר. הערכת החברה בשלב זה היא כי בגין העסקה צפוי לה תזרים מזומנים של 55 מיליון שקל וכי בדוחותיה הכספיים לשנת 2019 יירשם בגין העסקה רווח נטו של 23 מיליון שקל.

בתוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2019 דיווחה החברה על ירידה בהכנסות ועל קיטון ב-NOI בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה צמח לכ-918 מיליון שקל, אך זאת תודות למכירת מניות גב ים, כאשר לולא המכירה הייתה החברה רושמת ירידה של כ-33% ברווח הנקי בהשוואה לרבעון המקביל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיפה
צילום: יח"צ

קבוצת אורון זכתה במכרז בהיקף של 107 מיליון שקל בנמל חיפה החדש

חברת הבת תבצע עבודות תשתית בפרויקט המתוכנן במתחם שיארכו כ-28 חודשים; הרווח הגולמי הצפוי דומה לשיעורי הרווח לפיהם החברה נוהגת לתמחר פרויקטים לביצוע עבודות מסוג זה 

מורן ישעיהו |
נושאים בכתבה נמל חיפה
חברת אורון קבוצה -3.86% דיווחה לבורסה על זכייתה של חברת הבת גילי ויואל עזריה במכרז לביצוע עבודות בפרויקט נמל חיפה החדש תמורת כ-107 מיליון שקל.   עבודות חברת הבת, שבשליטה מלאה של אורון, כוללות את הסדרת התוואי המסילתי, הסדרת כבישים וכן עבודות תשתית נלוות לכך, כחלק מפרויקט חיבור נמל חיפה החדש (נמל המפרץ) מקטע מערבי.  על פי הדיווח, תקופת התכנון והעבודות תיארך 28 חודשים ממועד קבלת צו תחילת העבודות. להערכת החברה, שיעור הרווח הגולמי הצפוי בפרויקט דומה לשיעורי הרווח לפיהם החברה נוהגת לתמחר פרויקטים לביצוע עבודות מסוג זה.  נמל המפרץ נמצא בהליכי בנייה מתקדמים ליד נמל חיפה ופתיחתו מתוכננת לינואר 2021. פיתוח המתחם נסמך על תוכנית מתאר ארצית לייבוש שטחי ים שאושרה בפברואר 2014, אך ביוני 2019 אושרה התכנית המפורטת הקובעת את השימושים המדויקים בו. זאת למרות התנגדויות רבות שהוגשו לה על ידי שורה של פעילים סביבתיים, ארגונים ירוקים, מפלגות ירוקות ממועצת העיר ואף ראשת העיר קליש-רותם שהייתה בזמנו חברת מועצה. הקמת הנמל החדש נעשית על ידי חברת נמלי ישראל המופקדת על פיתוח הנמלים והוא יופעל על ידי חברת הפעלה בינלאומית SIPG משנגחאי. ייעודו כנמל ימי נוסף לייבוא וייצוא של סחורות מצפון הארץ וזאת במסגרת תכנית כוללת לפתיחת ענף הנמלים לתחרות, ובהמשך לרפורמה בנמלים שהחלה בשנת 2005. נמל עתידי נוסף המוקם כעת באשדוד הוא נמל הדרום שבנייתו מתוכננת גם כן להסתיים במהלך השנה הבאה.