REE
צילום: יחצ REE

מניית REE מזנקת ב-10%

החברה נערכת למסירות רכבים חשמליים ברבעון האחרון של השנה
נחמן שפירא |
נושאים בכתבה REE רכבים חשמליים

חברת REE REE שנסחרת בוול סטריט בשווי של 77 מיליון דולר בהמשך לעלייה של 10% כעת, עדיין רחוקה 97% ממחיר ההנפקה לפני כשנתיים, ועדיין אם מסתכלים קדימה, הרי שמדובר בסטארטאפ שפעם היה שווה מיליארדים והיום עשרות מיליונים (עם מזומנים בגובה העולה על השווי שוק). השאלה הגודלה בהקשר זה היא איך אף חברה טכנולוגית בתחום, קרן הון סיכון או גוף אחר לא רוכש את החברה או הפעילות. 

כך או כך, הזינוק היום נובע מהשקה של פלטפורמת ההנעה המרכזית של החברה שמספקת בעצם שילדה מלאה לרכבים חשמליים ואוטנומיים. במקום שיצרן ייצר את כל מרכיבי הרכב, REE מאפשרת ייצור רזה יותר כשהיא מספקת את כל מערך ההיגויי והשלדה המרכזית. תדמיינו לגו שבו יש חלקים של הפח, המושבים, דשבורד ואת כל החלק התחתון - גלגלים, מערכת היגוי, שילדה. אז כל החלק הזה מיוצר על ידי REE. היום חשפה החברה עוד חלק בלגו שהיא מספקת - תא נוסעים. נשמע מעניין, חלום גדול, אבל מכירות משמעותיות עדיין אין. אולי המערכת החדשה תשפר את המצב. 

  

REE לקראת מסירות הרכבים - האם השינוי המיוחל בדרך?

 

בכנס ACT שהתקיים באנהיים ארה"ב, השיקה REE את את P7-C, שלד של משאית בינונית במשקל של עד 7.5 טון המציעה עיצוב תא נוסעים חדש שנבנה על הפלטפורמה החשמלית המודולרית P7

   

טלי מילר, סמנכ"לית המכירות ופיתוח עסקי של REE אמרה על רקע העסקה:  "פלטפורמת ה-P7 מאפשרת ללקוחות שלנו להפיק מהרכבים המבוססים עליה את המקסימום.

"לצד ההתקדמות בהשלמת הדרישות הרגולטוריות בארה״ב והצפי למסירת הרכבים הראשונים בהמשך השנה, אנו שמחים לצרף שלושה מפיצים חדשים לרשת המפיצים שלנו -  Monarch Truck Center,The Truck Shop ו- RyDer. המפיצים החדשים מצטרפים לרשת ההפצה המתרחבת של החברה בארצות הברית בה כבר חברים Tom's truck, Pritchard, IPT, New England Truck solution, FMI Truck sales &service.

 

  

ב- REEמציינים כי משאית ה-P7-C החדשה היא חלק חשוב מהיצע הרכבים החשמליים השלם שלהם שמבוסס על פלטפורמת הדגל שלה P7, אשר תוכננה לשרת משאיות בינוניות במשקל של בין 4.5-7.5 טון. הרכבים בתוכנית P7 תוכננו עבור הסביבות העירוניות בדגש על יכולת תמרון אופטימלית, נפח מטען מוגבר, גובה כניסה נמוך, עיצוב אווירודינמי, רעש נמוך, ראות טובה יותר ובטיחות מוגברת.

היצע רכבי ה-P7 של REE כולל את משאית הקבינה ה-P7-C ((Cab-Chassis, משאית ה-P7-B (Box Truck),  ושלדת ה-P7-S (Stripped Chassis). הרכבים המבוססים על שלדות REE מתוכננים להוזיל את העלות כוללת.  ב-REE מציינים כי ניתן להזמין כעת את כל רכבים המבוססים P7,  כאשר מסירות ראשונות של רכבים צפויה להתחיל ברבעון הרביעי של 2023.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

 

בנוסף מסבירים בחברה כי השלימו בהצלחה את כיול מערכות הליבה שלה X by Wire במסגרת מבחני חורף בשבדיה, צעד משמעותי נוסף לקראת השלמת הדרישות הרגולטורית בארה"ב העתידים לדברי החברה להסתיים בראשית הרבעון הרביעי לשנת 2023.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוסך
צילום: pexels
מדריך

כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם דוגמאות

הפערים האמיתיים בין מוסך לטיפול עצמי; ואיך אפשר לחסוך על בדיקת נוזלים, החלפת פילטרים, מגבים וטיפולים עונתיים סכומים גדולים?



עמית בר |
נושאים בכתבה מוסך מצבר שמן


מעבר לדלק, ביטוח ואגרות, תחזוקת הרכב במוסך היא הוצאה משמעותית. החלקים עצמם לא תמיד יקרים, אבל שעת עבודה, מע"מ ורווחי המוסך מנפחים את החשבון. חלק גדול מהטיפולים השוטפים הם פעולות פשוטות שאפשר לבצע לבד עם הכוונה בסיסית - ולחסוך אלפי שקלים בשנה.

המדריך הזה מתמקד אך ורק בטיפולים פשוטים ובטוחים שכל אחד יכול לבצע. יש מקרים רבים שבהם חובה לפנות למוסך מקצועי - בעיות מנוע, תיבת הילוכים, מערכות בלימה מורכבות, תקלות חשמל, כיוון פרונט ועוד.

בדיקות נוזלים - הפער המפתיע

במוסך מורשה, הוספת בקבוק שמן מנוע שעולה 40-50 שקל בחנות חלפים, תעלה 250-300 שקל. נוזל קירור עולה בחנות 35 שקל לליטר, במוסך תשלמו 120-150 שקל. בתחנות דלק המחירים גבוהים עוד יותר - בקבוק שמן ב-90-100 שקל.

חיסכון שנתי: 400-600 שקל לרכב.

פילטרים - עשר דקות עבודה, מאות שקלים חיסכון

פילטר אוויר למנוע עולה בחנות 60-80 שקל. במוסך יבואן - 250-300 שקל. פילטר מזגן, שנמצא מאחורי תא הכפפות, עולה כ-100 שקל. במוסך יגבו 400 שקל. החלפת שני הפילטרים לוקחת פחות מעשר דקות ודורשת רק פתיחת כמה קליפסים.

חיסכון שנתי: 400-600 שקל.

מגבים - פעולה של שתי דקות

זוג מגבים סטנדרטי עולה באוטודיפו או בחנות חלפים 70-100 שקל. במוסך יגבו 200-250 שקל. ההחלפה דורשת רק משיכת קליפס והרכבת המגב החדש.

חיסכון: 120-150 שקל בכל החלפה.

מוסך
צילום: pexels
מדריך

כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם דוגמאות

הפערים האמיתיים בין מוסך לטיפול עצמי; ואיך אפשר לחסוך על בדיקת נוזלים, החלפת פילטרים, מגבים וטיפולים עונתיים סכומים גדולים?



עמית בר |
נושאים בכתבה מוסך מצבר שמן


מעבר לדלק, ביטוח ואגרות, תחזוקת הרכב במוסך היא הוצאה משמעותית. החלקים עצמם לא תמיד יקרים, אבל שעת עבודה, מע"מ ורווחי המוסך מנפחים את החשבון. חלק גדול מהטיפולים השוטפים הם פעולות פשוטות שאפשר לבצע לבד עם הכוונה בסיסית - ולחסוך אלפי שקלים בשנה.

המדריך הזה מתמקד אך ורק בטיפולים פשוטים ובטוחים שכל אחד יכול לבצע. יש מקרים רבים שבהם חובה לפנות למוסך מקצועי - בעיות מנוע, תיבת הילוכים, מערכות בלימה מורכבות, תקלות חשמל, כיוון פרונט ועוד.

בדיקות נוזלים - הפער המפתיע

במוסך מורשה, הוספת בקבוק שמן מנוע שעולה 40-50 שקל בחנות חלפים, תעלה 250-300 שקל. נוזל קירור עולה בחנות 35 שקל לליטר, במוסך תשלמו 120-150 שקל. בתחנות דלק המחירים גבוהים עוד יותר - בקבוק שמן ב-90-100 שקל.

חיסכון שנתי: 400-600 שקל לרכב.

פילטרים - עשר דקות עבודה, מאות שקלים חיסכון

פילטר אוויר למנוע עולה בחנות 60-80 שקל. במוסך יבואן - 250-300 שקל. פילטר מזגן, שנמצא מאחורי תא הכפפות, עולה כ-100 שקל. במוסך יגבו 400 שקל. החלפת שני הפילטרים לוקחת פחות מעשר דקות ודורשת רק פתיחת כמה קליפסים.

חיסכון שנתי: 400-600 שקל.

מגבים - פעולה של שתי דקות

זוג מגבים סטנדרטי עולה באוטודיפו או בחנות חלפים 70-100 שקל. במוסך יגבו 200-250 שקל. ההחלפה דורשת רק משיכת קליפס והרכבת המגב החדש.

חיסכון: 120-150 שקל בכל החלפה.