REE
צילום: יחצ REE

מניית REE מזנקת ב-10%

החברה נערכת למסירות רכבים חשמליים ברבעון האחרון של השנה
נחמן שפירא |
נושאים בכתבה REE רכבים חשמליים

חברת REE REE שנסחרת בוול סטריט בשווי של 77 מיליון דולר בהמשך לעלייה של 10% כעת, עדיין רחוקה 97% ממחיר ההנפקה לפני כשנתיים, ועדיין אם מסתכלים קדימה, הרי שמדובר בסטארטאפ שפעם היה שווה מיליארדים והיום עשרות מיליונים (עם מזומנים בגובה העולה על השווי שוק). השאלה הגודלה בהקשר זה היא איך אף חברה טכנולוגית בתחום, קרן הון סיכון או גוף אחר לא רוכש את החברה או הפעילות. 

כך או כך, הזינוק היום נובע מהשקה של פלטפורמת ההנעה המרכזית של החברה שמספקת בעצם שילדה מלאה לרכבים חשמליים ואוטנומיים. במקום שיצרן ייצר את כל מרכיבי הרכב, REE מאפשרת ייצור רזה יותר כשהיא מספקת את כל מערך ההיגויי והשלדה המרכזית. תדמיינו לגו שבו יש חלקים של הפח, המושבים, דשבורד ואת כל החלק התחתון - גלגלים, מערכת היגוי, שילדה. אז כל החלק הזה מיוצר על ידי REE. היום חשפה החברה עוד חלק בלגו שהיא מספקת - תא נוסעים. נשמע מעניין, חלום גדול, אבל מכירות משמעותיות עדיין אין. אולי המערכת החדשה תשפר את המצב. 

  

REE לקראת מסירות הרכבים - האם השינוי המיוחל בדרך?

 

בכנס ACT שהתקיים באנהיים ארה"ב, השיקה REE את את P7-C, שלד של משאית בינונית במשקל של עד 7.5 טון המציעה עיצוב תא נוסעים חדש שנבנה על הפלטפורמה החשמלית המודולרית P7

   

טלי מילר, סמנכ"לית המכירות ופיתוח עסקי של REE אמרה על רקע העסקה:  "פלטפורמת ה-P7 מאפשרת ללקוחות שלנו להפיק מהרכבים המבוססים עליה את המקסימום.

"לצד ההתקדמות בהשלמת הדרישות הרגולטוריות בארה״ב והצפי למסירת הרכבים הראשונים בהמשך השנה, אנו שמחים לצרף שלושה מפיצים חדשים לרשת המפיצים שלנו -  Monarch Truck Center,The Truck Shop ו- RyDer. המפיצים החדשים מצטרפים לרשת ההפצה המתרחבת של החברה בארצות הברית בה כבר חברים Tom's truck, Pritchard, IPT, New England Truck solution, FMI Truck sales &service.

 

  

ב- REEמציינים כי משאית ה-P7-C החדשה היא חלק חשוב מהיצע הרכבים החשמליים השלם שלהם שמבוסס על פלטפורמת הדגל שלה P7, אשר תוכננה לשרת משאיות בינוניות במשקל של בין 4.5-7.5 טון. הרכבים בתוכנית P7 תוכננו עבור הסביבות העירוניות בדגש על יכולת תמרון אופטימלית, נפח מטען מוגבר, גובה כניסה נמוך, עיצוב אווירודינמי, רעש נמוך, ראות טובה יותר ובטיחות מוגברת.

היצע רכבי ה-P7 של REE כולל את משאית הקבינה ה-P7-C ((Cab-Chassis, משאית ה-P7-B (Box Truck),  ושלדת ה-P7-S (Stripped Chassis). הרכבים המבוססים על שלדות REE מתוכננים להוזיל את העלות כוללת.  ב-REE מציינים כי ניתן להזמין כעת את כל רכבים המבוססים P7,  כאשר מסירות ראשונות של רכבים צפויה להתחיל ברבעון הרביעי של 2023.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

 

בנוסף מסבירים בחברה כי השלימו בהצלחה את כיול מערכות הליבה שלה X by Wire במסגרת מבחני חורף בשבדיה, צעד משמעותי נוסף לקראת השלמת הדרישות הרגולטורית בארה"ב העתידים לדברי החברה להסתיים בראשית הרבעון הרביעי לשנת 2023.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונובפרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונוב

שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל עדכנה כי יחידה אחת מדגם הדייטונה SP3 שמחירו בחו"ל קרוב ל 2.25 מיליון דולר ייובא לישראל עבור לקוח מקומי

יואב פולס |

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל מכרה ללקוח ישראלי פרארי דייטונה במחיר של 18,000,000 שקל! מדובר על שיא במחיר לרכב בישראל. המחיר נובע מכך שהרכב נרשם בישראל עם כל המשתמע - מסים והוצאות מסביב. מחירו בחו"ל הוא כחצי מהמחיר בארץ. 

אחרי שברשתות החברתיות פורסמו תמונות של הפרארי דייטונה SP3 עידכנה יבואנית פרארי לישראל כי רכב כזה, אחד מ-599 יחידות שיוצרו, אכן הגיע לישראל ונמכר ללקוח.

בשונה מכלי רכב בייצור המוני, אותם היבואן מביא לארץ תוך שהוא רוכש מאות או אלפי יחידות שונות ואז משווק בישראל, כל דגמי פרארי הנמכרים בישראל מגיעים לארץ רק לאחר שהם הוזמנו ונמכרו מראש ללקוח. כלומר סמלת לא מייבאת מכוניות ואז מוכרת ללקוח, אלא קודם מוכרת ואז מייבאת.

נוסף על כך, קיימת רשימת המתנה ארוכה לדגמי פרארי, כך שלקוח יכול להזמין היום דגם כלשהו, ולקבל אותו רק לאחר מספר חודשים, ולעיתים למעלה מזה. כשמדובר במכוניות נדירות ויקרות במיוחד כמו הפרארי דיטונה SP3 היצרנית לא תמכור רכב לכל לקוח, גם אם יש לו את הכסף. לחברה חשוב כי הבעלים של רכב פרארי 'הוכיח' את הזכאות לרכוש את המכונית ולהחזיק אותה, וזאת באמצעות רכישה של דגמים 'פשוטים' יותר של היצרנית.כלומר, אפשר לעלות בהדרגה בדגמים, לא לקפוץ לטופ בבת אחת, אם כי, בסופו של יום - "הכסף מדבר". 

מכאן אנחנו מסיקים כי הלקוח המאושר שנפרד עכשיו מסכום גדול של מיליוני שקלים בחשבון הבנק, הוא כזה שכנראה כבר מחזיק רכב אחד או שניים של היצרנית.


פרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונובפרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונוב

שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל עדכנה כי יחידה אחת מדגם הדייטונה SP3 שמחירו בחו"ל קרוב ל 2.25 מיליון דולר ייובא לישראל עבור לקוח מקומי

יואב פולס |

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל מכרה ללקוח ישראלי פרארי דייטונה במחיר של 18,000,000 שקל! מדובר על שיא במחיר לרכב בישראל. המחיר נובע מכך שהרכב נרשם בישראל עם כל המשתמע - מסים והוצאות מסביב. מחירו בחו"ל הוא כחצי מהמחיר בארץ. 

אחרי שברשתות החברתיות פורסמו תמונות של הפרארי דייטונה SP3 עידכנה יבואנית פרארי לישראל כי רכב כזה, אחד מ-599 יחידות שיוצרו, אכן הגיע לישראל ונמכר ללקוח.

בשונה מכלי רכב בייצור המוני, אותם היבואן מביא לארץ תוך שהוא רוכש מאות או אלפי יחידות שונות ואז משווק בישראל, כל דגמי פרארי הנמכרים בישראל מגיעים לארץ רק לאחר שהם הוזמנו ונמכרו מראש ללקוח. כלומר סמלת לא מייבאת מכוניות ואז מוכרת ללקוח, אלא קודם מוכרת ואז מייבאת.

נוסף על כך, קיימת רשימת המתנה ארוכה לדגמי פרארי, כך שלקוח יכול להזמין היום דגם כלשהו, ולקבל אותו רק לאחר מספר חודשים, ולעיתים למעלה מזה. כשמדובר במכוניות נדירות ויקרות במיוחד כמו הפרארי דיטונה SP3 היצרנית לא תמכור רכב לכל לקוח, גם אם יש לו את הכסף. לחברה חשוב כי הבעלים של רכב פרארי 'הוכיח' את הזכאות לרכוש את המכונית ולהחזיק אותה, וזאת באמצעות רכישה של דגמים 'פשוטים' יותר של היצרנית.כלומר, אפשר לעלות בהדרגה בדגמים, לא לקפוץ לטופ בבת אחת, אם כי, בסופו של יום - "הכסף מדבר". 

מכאן אנחנו מסיקים כי הלקוח המאושר שנפרד עכשיו מסכום גדול של מיליוני שקלים בחשבון הבנק, הוא כזה שכנראה כבר מחזיק רכב אחד או שניים של היצרנית.