שוק הבריכות בארצות הברית צולל: למה מיטרוניקס יורדת?
יצרנית הבריכות הגדולה ביותר בארה"ב, Pool POOL CORP, הורידה אמש באופן משמעותי את תחזיותיה עבור הרבעון הקרוב והשנה כולה בעקבות "ביקוש חלש". כעת, מי שמשלמת את המחיר היא מניית חברת מיטרוניקס מיטרוניקס -3.4% הישראלית שמייצרת רובוטים לניקוי בריכות, וצפויה להמשיך לסבול מהמצב בשוק הבריכות מעבר לים.
Pool, שמייצרת בריכות וציד עבורן, ונחשבת לשחקנית הגדולה ביותר בתחום, סיפקה אמש עדכון של תחזיותיה לרבעון הקרוב ולשנה כולה. במסגרתו, ציינה החברה, כי המכירות מתחילת השנה נמוכות בכ-6.5% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. בנוסף, החברה ציינה כי היא צופה שבמהלך 2024 מספר ההתקנות של בריכות חדשות ירד בשיעור של 15%-20%. בהתאם, החברה צופה כי בשנת 2024 כולה היא תציג רווח של בין 11.04-11.44 דולר למנייה, נמוך בהרבה מהתחזית הקודמת שעמדה על טווח של 13.19-14.19 דולר למניה.
מי שנפגעת מהתחזיות הקודרות של Pool, אשר נסחרת לפי שווי של 13 מיליארד דולר ומשמת כברומטר של התחום כולו, היא חברת מיטרוניקס הישראלית. החברה, שמייצרת רובוטים אלקטרוניים לניקוי בריכות שחייה, מתמודדת בתקופה האחרונה עם ההשלכות של מצב שוק הבריכות בארצות הברית. את הסימנים להאטה בשוק ניתן היה לזהות כבר בדוחות הרבעון הראשון, אז דיווחה מיטרוניקס על הכנסות של 456 מיליון שקל, ירידה של 13% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של 39.7 מיליון שקל, ירידה של 55% בחס לרבעון המקביל.
צבר ההזמנות של החברה נכון לתום הרבעון עמד על 159.2 מיליון שקל, קיטון של 42% לעומתכ-277 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה ציינה כי הירידה בצבר ההזמנות משקפת המשך מגמה המתאפיינת בחזרה להצטיידות שרשרת ההפצה בסמוך למועד המכירה המתוכנן, ומעבר להזמנות תכופות ונמוכות יותר כחלק מניהול הון חוזר הדוק מצד מפיצים ודילרים בהתמודדות עם הריבית הגבוהה. אלא שכעת מתברר שככל הנראה מדובר בסימפטום של בעיה רחבה יותר בשוק הבריכות בארצות הברית.
לאור התוצאות, החברה גם עדכנה את התחזית שלה עבור השנה כולה כלפי מטה. בצד ההכנסות צופה החברה כי תסיים את 2024 עם טווח של צמיחה שלילית של 2% לבין צמיחה חיובית של 4%, כאשר הרווחיות הגולמית צפויה לעמוד על בין 40%-41%.
בעקבות ההתפתחויות בשנה האחרונה מניית מיטרוניקס חזרה למחיר בו נסחרה ב-2018. בעקבות הדוחות והתחזיות המאכזבות ירדה המנייה ב-35%, אלא שמאז היא ירדה בעוד 33% תוך שהיא משלמה ירידה של כמעט 60% מאז פרסום הדוחות לפני קצת יותר מחודש. עכשיו המשקיעים מקבלים חותמת נוספת למצב העגום בו נמצא שוק הבריכות בארה"ב בצורה של תחזית החברה הגדולה ביותר בתחום.
- 5.מיטרוניקס 30/06/2024 07:41הגב לתגובה זוכמו קמטק,נובה ואחרות
- 4.מעניין 30/06/2024 07:37הגב לתגובה זוRACE,LVMH,CDI,I,RMS ואחרות לא רע סה"כ
- 3.מנכלוס תתעורר 25/06/2024 19:52הגב לתגובה זוהחברה צריכה לעבור לתחום של רחפנים יש פס ייצור יש ידע הנדסי מה נשאר ? גיוס קל
- dw 26/06/2024 16:40הגב לתגובה זולמה 10 שחקנים סיניים לא יהיו יותר זולים ויותר טובים מהם? המומחיות שלהם היא טיפול בבריכות. בזה הם טובים.
- 2.דניאל 25/06/2024 18:32הגב לתגובה זולצאת בהודעה על רכישה חוזרת של מניות. לאחר הנפילה הזו היא יכולה להיות יעד לרכישה או כניסה של קרן גדולה
- 1.ליאור 25/06/2024 17:49הגב לתגובה זוחברה מוכרת אחרי הורדת התחזית 2 מיליארד בשנה , חברה ריווחית מחלק דיבידנדים באופן קבוע. ההתחממות הגלובלית רק תעצים את שוק הבריכות והאביזרים. לבנתיים יותר ויותר בריכות נבנות, כל וילה פשוטה היום עם בריכה. שינוי מגמה יגיע לבנתיים מיטרוניקס נתפסה בשוק חלש בתל אביב לכן חטפה.
- dw 25/06/2024 18:26הגב לתגובה זוזה שמישהו בונה בית לא אומר שהוא יבנה גם בריכה וגם אם בנה כזו - הוא יכול לנקות אותה עם רשת ידנית ולא לבזבז כסף על רובוט. הנייר כיום נסחר לפי מכפיל 10, שזה אכן נוח, אולם יש עוד פירמות בת"א הנסחרות במכפילים כאלה, ואפילו פחות. למשל בזק או ניו מד, ואלה אינן חוות צמיחה שלילית. גם הן מחלקות דיבידנד. לגבי היקף מכירות הנאה של 2 מיליארד - מוזמן להעיף מבט על עלבד, הנסחרת בכמעט עשירית ממיטרוניקס, ומוכרת במיליארד וחצי שקל. כלומר לא נראה שיש פה משהו זול באופן חריג, אלא תמחור כללי נוח.
- אם גרינשטיין 30/06/2024 07:39היורדת,אז למה לא מיטרוניקס?
- הרובוט 25/06/2024 21:34מי שיודע מה זה לתחזק בריכה, לא יגיד את המשפט שאמרת, בעל בריכה יקנה ועוד איך יקנה רובוט (של מייטרוניקס במיוחד) שמנקה את החול והלכלוך מהקרקעית, כנ"ל כלור, אלו מוצרי הגיינה שהם חובה בבריכה..

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
