צביקה שווימר מנכל אלקטרה צריכה
צילום: דורון ברסקי

אלקטרה מוצרי צריכה תמכור מערכות חימום ב-350 מיליון שקל

ההסכם מגיע על רקע משבר הגז באירופה; לפני כשבועיים חתמה החברה על הסכם עם לקוח אסטרטגי נוסף באירופה בהיקף של מיליארד שקל
דור עצמון | (1)

חברת אלקטרה מוצרי צריכה אלקטרה צריכה 2.18% העוסקת בייבוא, יצור ושיווק מוצרי צריכה חשמליים, חתמה על הסכם התקשרות עם חברת Weishaupt (ווייסהאופט) האירופאית, במסגרתו אלקטרה תפתח, תייצר ותספק מערכות חימום לשלוש שנים 2023-2025 מינואר 2023.

ההסכם מגיע על רקע משבר הגז באירופה והגידול בביקוש למוצרי חימום מבוססי אינוורטר אשר יעילים אנרגטית. החברה צופה כי הכנסותיה ממכירת מוצרים ל-Weishaupt יסתכמו בתקופת ההסכם בסך כולל של כ-350 מיליון שקל. ההסכם הינו בתוקף עד לשנת 2025 והוא יתחדש אוטומטית לשנה נוספת בכל פעם עד לשנת 2025.

לפני כשבועיים חתמה החברה על הסכם עם לקוח אסטרטגי נוסף באירופה, שהוארך עד שנת 2026, ושהיקפו הכולל הוגדל לסך של מיליארד שקל. בסך הכל, ההסכם הנוכחי מתווסף להסכמים של אלקטרה עם Bocsh ומותגים נוספים בהיקף כולל של למעלה מ-2 מיליארד שקל. אלקטרה ציינה, כי בשל הגידול המשמעותי בביקוש למערכות חימום מבוססות אינוורטר של הלקוחות האסטרטגיים, וכן של לקוח מקבוצת BOSCH ושל לקוחות נוספים עבורם החברה מפתחת ומייצרת מערכות חימום, מכירותיה לייצוא של החברה הבת יצמחו בשנים 2023-2026 מסך של כ-350 מיליון שקל בשנה ועד לסך של כ-800 מיליון שקל בשנה בתום התקופה.

מניית אלקטרה צריכה ירדה ב-34% מתחילת השנה למחיר של 117 שקל המבטא שווי חברה של 2.53 מיליארד שקל.

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "זהו הסכם שני שלנו השנה עם לקוח אסטרטגי ומשמעותי באירופה, המעיד על הצורך האדיר הקיים בשוק האירופי לפתרונות החימום שאלקטרה מוצרי צריכה נותנת לו מענה באמצעות המפעל המשותף שאנו מקימים באשקלון יחד עם קונצרן Bosch. אירופה זקוקה כיום, בעקבות המשבר האנרגטי הפוקד אותה, לפתרונות יעילים ודחופים לחימום, והמערכות הייחודיות שפיתחנו מהוות אלטרנטיבה איכותית ואטרקטיבית עבור החברות המובילות, ביניהן eishaputW. אנו גאים להיות שחקן עולמי ומוביל, המייצר במפעל נקי כחול-לבן, שבו בוחרות החברות האירופאיות מהשורה הראשונה. הסכם זה עשוי לתרום לנו הכנסות שנתיות של מאות מיליוני שקלים החל מהשנה הקרובה. אנחנו מפתחים ומייצרים לחברות הגדולות באירופה ביניהם Weishaupt את מערכות החימום. אנחנו נותנים מענה גדול לשוק המתפתח ביותר באירופה בתחום החימום והמערכות שלנו נמצאות בחוד החנית של הטכנולוגיה המתקדמת ביותר".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רומי 08/12/2022 12:18
    הגב לתגובה זו
    אני קורא לחב' תדיראן ללמוד מאלקטרה צריכה איך חותמים הסכמים בסכומי עתק עם אירופה. נצלו את המומנטום..
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

ברק רוזן אסי טוכמאייר
צילום: אלדד רפאלי
דוחות

ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה

הצלחה בפרוקיטי היוקרה - מכירת 137 דירות ברבעון ב-704 מיליון שקל

מנדי הניג |

ישראל קנדה ישראל קנדה 0.83%   מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי ומציגה תמונה כפולה של התקדמות מצד אחד אבל לחץ מימוני מהצד האחר. ההכנסות ברבעון מטפסות לכ-402.6 מיליון שקל, עלייה של כ-25% לעומת התקופה המקבילה, בעיקר בזכות הכרה בהכנסות מפרויקטים שהגיעו לשלב ביצוע מתקדם כמו Rainbow בתל אביב ומידטאון ירושלים. במקביל, החברה מרחיבה השנה את פעילותה המלונאית, בין היתר באמצעות רכישת פעילות מלונות בראון ומיזוג חטיבת המלונות עם קבוצת DNA, מה שמוסיף לה פורטפוליו כולל של כ-4,000 חדרים בישראל וביוון.

למרות זאת, הרווח הנקי ברבעון יורד ל-68.2 מיליון שקל, לעומת 172.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-60% . הירידה מוסברת בעיקר בשחיקה בחלק החברה ברווחי חברות המוצמדות בשיטת השווי המאזני, וגידול בהוצאות מימון. ועדיין המספרים של ישראל קנדה מרשימים. ישראל קנדה מציגה תמונה טובה בהרבה משוק הנדל"ן בכללותו. מגזר היוקרה מגלה סימני התאוששות. החברה שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר דיווחה כי מכרה מאז תחילת הרבעון הרביעי 137 דירות - חלקן חוזים חתומים, היתר בבקשות למכירה, בסכום מצטבר של 704 מיליון שקל.


מהנתונים המצטברים עולה כי מתחילת השנה מכרה החברה 337 דירות תמורת כ-2 מיליארד שקל, במחיר ממוצע של כ-6.03 מיליון שקל לדירה. מדובר בהיקף יוצא דופן ביחס לשוק, במיוחד לאור קיפאון יחסי ששרר בתקופה האחרונה במכירת דירות יוקרה בתל אביב ובמרכז הארץ.

בישראל קנדה מדווחים כי בפרויקט מידטאון בירושלים נמכרו מאז תחילת השנה 261 דירות ושטחי משרדים בהיקף של כ-4,000 מ"ר. גם בפרויקט ריינבו בשדה דב בתל אביב, שממשיך להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה, נמכרו 267 מתוך 459 דירות עד כה, שיעור שיווק של כ-58%. המחיר הממוצע לדירה בפרויקט עמד על כ-81 אלף שקל למ"ר.

במקביל החלה החברה בשיווק של פרויקט PEOPLE בתל אביב, שם נמכרו 57 דירות (כולל כתבי הרשמה) תמורת כ-213 מיליון שקל. בפרויקטים מרכזיים אלה ניכרת מגמה של המשך עניין מצד קהל היעד, על אף תנאי השוק המאתגרים, הכוללים ריביות גבוהות ועלויות מימון כבדות.