צביקה שווימר מנכל אלקטרה צריכה
צילום: דורון ברסקי

אלקטרה מוצרי צריכה תמכור מערכות חימום ב-350 מיליון שקל

ההסכם מגיע על רקע משבר הגז באירופה; לפני כשבועיים חתמה החברה על הסכם עם לקוח אסטרטגי נוסף באירופה בהיקף של מיליארד שקל
דור עצמון | (1)

חברת אלקטרה מוצרי צריכה אלקטרה צריכה -0.93% העוסקת בייבוא, יצור ושיווק מוצרי צריכה חשמליים, חתמה על הסכם התקשרות עם חברת Weishaupt (ווייסהאופט) האירופאית, במסגרתו אלקטרה תפתח, תייצר ותספק מערכות חימום לשלוש שנים 2023-2025 מינואר 2023.

ההסכם מגיע על רקע משבר הגז באירופה והגידול בביקוש למוצרי חימום מבוססי אינוורטר אשר יעילים אנרגטית. החברה צופה כי הכנסותיה ממכירת מוצרים ל-Weishaupt יסתכמו בתקופת ההסכם בסך כולל של כ-350 מיליון שקל. ההסכם הינו בתוקף עד לשנת 2025 והוא יתחדש אוטומטית לשנה נוספת בכל פעם עד לשנת 2025.

לפני כשבועיים חתמה החברה על הסכם עם לקוח אסטרטגי נוסף באירופה, שהוארך עד שנת 2026, ושהיקפו הכולל הוגדל לסך של מיליארד שקל. בסך הכל, ההסכם הנוכחי מתווסף להסכמים של אלקטרה עם Bocsh ומותגים נוספים בהיקף כולל של למעלה מ-2 מיליארד שקל. אלקטרה ציינה, כי בשל הגידול המשמעותי בביקוש למערכות חימום מבוססות אינוורטר של הלקוחות האסטרטגיים, וכן של לקוח מקבוצת BOSCH ושל לקוחות נוספים עבורם החברה מפתחת ומייצרת מערכות חימום, מכירותיה לייצוא של החברה הבת יצמחו בשנים 2023-2026 מסך של כ-350 מיליון שקל בשנה ועד לסך של כ-800 מיליון שקל בשנה בתום התקופה.

מניית אלקטרה צריכה ירדה ב-34% מתחילת השנה למחיר של 117 שקל המבטא שווי חברה של 2.53 מיליארד שקל.

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "זהו הסכם שני שלנו השנה עם לקוח אסטרטגי ומשמעותי באירופה, המעיד על הצורך האדיר הקיים בשוק האירופי לפתרונות החימום שאלקטרה מוצרי צריכה נותנת לו מענה באמצעות המפעל המשותף שאנו מקימים באשקלון יחד עם קונצרן Bosch. אירופה זקוקה כיום, בעקבות המשבר האנרגטי הפוקד אותה, לפתרונות יעילים ודחופים לחימום, והמערכות הייחודיות שפיתחנו מהוות אלטרנטיבה איכותית ואטרקטיבית עבור החברות המובילות, ביניהן eishaputW. אנו גאים להיות שחקן עולמי ומוביל, המייצר במפעל נקי כחול-לבן, שבו בוחרות החברות האירופאיות מהשורה הראשונה. הסכם זה עשוי לתרום לנו הכנסות שנתיות של מאות מיליוני שקלים החל מהשנה הקרובה. אנחנו מפתחים ומייצרים לחברות הגדולות באירופה ביניהם Weishaupt את מערכות החימום. אנחנו נותנים מענה גדול לשוק המתפתח ביותר באירופה בתחום החימום והמערכות שלנו נמצאות בחוד החנית של הטכנולוגיה המתקדמת ביותר".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רומי 08/12/2022 12:18
    הגב לתגובה זו
    אני קורא לחב' תדיראן ללמוד מאלקטרה צריכה איך חותמים הסכמים בסכומי עתק עם אירופה. נצלו את המומנטום..
עידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסףעידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסף
ניתוח Bizportal

למרות הירידה באיתקה, דלק נסחרת בדיסקאונט משמעותי על השווי הנכסי

הורדת ההמלצה לאיתקה בסוף השבוע הובילה לירידה של 5% במניה בלונדון שמשפיעה על דלק בבורסה המקומית; ניתוח שווי הנכסים העדכני של דלק קבוצה מצביע על שווי נכסי נקי גבוה ביותר מ-20% מהמחיר בשוק 

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה דלק קבוצה איתקה

בעוד מניית איתקה סגרה את המסחר בלונדון בירידה של כ-5% בסוף השבוע האחרון בעקבות הורדת המלצה של גולדמן זאקס ל"מכירה" עם מחיר יעד של 180 פני (קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק), בהסתכלות על התמחור הכולל של דלק קבוצה דלק קבוצה -4.32%   נראה שההשפעה קטנה יותר משחושבים. אם ניקח בחשבון תמחור NAV, המבוסס על שוויי שוק עדכניים של כלל החברות הבנות והנכסים, שממנה עולה כי המניה נסחרת כיום בדיסקאונט משמעותי ביחס לשווי הנכסי הנקי שלה, מעל 20%.

שווי הנכסים

החישוב כולל את כל האחזקות המרכזיות של הקבוצה מעודכן לכתיבת שורות אלה. ההחזקה המשמעותית ביותר היא החזקה של 54.66% בניו-מד אנרג'י, עם שווי החזקה כ-10.5 מיליארד שקל. ההחזקה השנייה בגודלה היא החזקה של 50.5% באיתקה אנרג'י השווה כ-7.28 מיליארד שקל לפי מחיר הסגירה של יום שישי. בנוסף החברה מחזיקה בכ-40.07% בישראכרט בשווי 1.78 מיליארד שקל, 61.36% במהדרין בשווי של 623 מיליון שקל, 24.7% בדלק ישראל בשווי של 198 מיליון שקל, 19.1% בדלק נכסים  בשווי של 174 מיליון שקל, ו-32.7% ב-InPlay Oil, בשווי של 268 מיליון שקל שם השקיעה לאחרונה. סך הכל השקעות נכסים סחירים של כ-20.45 מיליארד שקל.

לכך מתווספים גם נכסים שאינם סחירים, בהם בניין מלון בהרצליה בשווי שמאות של 299 מיליון שקל, ו-25% מקרקע בעכו בשווי של 98 מיליון שקל, לסכום כולל של כ-20.85 מיליארד שקל.

הנכס שלא במאזן

אחד הנכסים החשובים ביותר, שאינו רשום במאזן מסיבות חשבונאיות אך נמצא בכל מודל של השוק, הוא התמלוגים מלווייתן, שמקנים לדלק עד 6% מהתמורות הגולמיות מפי הבאר. הערכת השווי המקובלת עומדת סביב נעות בין 650-800 מיליון דולר. בחישוב שמרני יחסית של 720 מיליון דולר, השווי שנכנס למודל עומד על כ-2.36 מיליארד שקל.

במצטבר, שווי כלל הנכסים מסתכם בקצת יותר מכ-23.2 מיליארד שקל, ומהם מנוכה החוב הפיננסי נטו לפי דוחות הרבעון, 3.84 מיליארד שקל. כך מתקבל NAV של כ-19.37 מיליארד שקל. בנוסף נציין כי מאז סוף הרבעון החוב אף ירד מתחת ל-3.8 מיליארד שקל, אך במודל שנותח כאן נעשה שימוש בנתון השמרני מדוחות החברה.

דורון סלע מנכל אייקון גרופ
צילום: יחצ

מנכ״ל אייקון גרופ על האייפונים באושר עד וויקטורי: "אני לא חושב שזה יוריד ביקוש - הצרכן ידע להתנהל"

הרבעון השלישי הסתיים בתוצאות משופרות, אבל האייפונים הזולים שמכרו באושר עד וויקטורי חשפו את הרגישות של השוק למחירים כמו גם את השחיקה של מעמד היבואן הרשמי - שיחה עם מנכ"ל אייקון גרופ על התוצאות הרבעוניות, התחרות הקשה והמרווחים הצרים בתעשייה

מנדי הניג |

אייקון גרופ אייקון גרופ -0.07%   סיכמה את הרבעון השלישי של 2025 עם עלייה של כ-14.4% בהכנסות שהגיעו לכ-382.8 מיליון שקל, וזינוק של כ-78% ברווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל. אבל לצד הצמיחה בהיקף הפעילות, מה שבעיקר מדאיג הם המרווחים התפעוליים הצרים מאוד בשני מגזרי הפעילות המרכזיים של החברה. 

מגזר ההפצה, שבו אייקון מוכרת מוצרים - בעיקר של אפל - לרשתות קמעונאיות כמו מחסני חשמל, KSP, דינמיקה ורשתות נוספות, הציג ירידה בשיעור הרווח התפעולי מ-2.5% ל-2.4% רבעון מול רבעון. הירידה הזאת מגיעה בעיקר מההשפעה של שער הדולר, שפגעה במלאי שנרכש במחירים גבוהים יותר. מנגד, מגזר הקמעונאות - הפעילות של iDigital שכוללת חנויות, מכירה מקוונת, ושירותי מעבדה רשמיים - הציג עלייה בשיעור הרווח התפעולי מ-2.8% ל-5.3%. יש מי שיתווכח ויגיד שאלו מרווחים מצויינים לקומודטי אבל עדיין זה דורש מעקב כדי לוודא שהם נשמרים ומתרחבים.

מה שעשוי לאתגר את המרווחים האלה זה למשל המהלך החריג של אושר עד וויקטורי, אלו ייבאו אייפון 17 ביבוא מקביל ומכרו אותו במחירים שנמוכים במאות שקלים מהמחיר בשוק. אפילו שזה אירוע חד-פעמי הוא בפוטנציאל יכול לגרוע מאות לקוחות מאייקון. מי שקנה באושר עד לא יחזור ויקנה שוב באיידיגיטל. זה גם חושף עד כמה המעמד של היבואן הרשמי איבד מהבלעדיות שלו במיוחד אחרי שאייקון איבדה את מונופול ההפצה ההיסטורי שלה ל-KSP.

אבל יחד עם זאת, אייקון כבר לא נשענת רק על אפל: לצד המותגים המרכזיים של אפל, החברה מפעילה פעילות משמעותית עם יצרניות מחשוב כמו לנובו ואסוס, ומנסה להרחיב את סל המוצרים ואת פריסת הלקוחות כדי לצמצם תלות בקטגוריה אחת או ביצרן יחיד. התרחבות הזאת אמורה לאפשר לה בסיס יציב יותר וגם לעזור לה לאזן את התנודתיות של המטבע.

על רקע כל זה פנינו למנכ״ל אייקון גרופ, דורון סלע, כדי להבין כיצד אייקון מתכננת להתמודד עם תחרות כמו שהציגו אושר עד וויקטורי, ומה מנועי הצמיחה לשנים הקרובות.


בוא נתחיל מהתוצאות של הרבעון למה אפשר לייחס את העליה במכירות?