צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה צריכה; קרדיט: ינאי יחיאל
צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה צריכה; קרדיט: ינאי יחיאל
דוחות

אלקטרה צריכה: השיפור בקרפור ממשיך להוביל את החברה

ההכנסות עלו ברבעון השני בכ-3.4% ל-1.8 מיליארד שקל והרווח הנקי קפץ לכ-30 מיליון שקל לעומת פחות ממיליון שקל אשתקד; קרפור ממשיכה להציג רווחיות זה הרבעון הרביעי ברציפות ולבלוט בצמיחה, בעוד במוצרי החשמל נרשמה שחיקה וברשתות הספורט נרשם הפסד

תמיר חכמוף | (3)

 אלקטרה מוצרי צריכה אלקטרה צריכה 0.67%   מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השני של שנת 2025

הכנסות הקבוצה ברבעון השני של שנת 2025 הסתכמו בכ-1.8 מיליארד שקל, לעומת כ-1.7 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. השיפור בסך של כ-3.4% נבע בעיקר מגידול בהכנסות במגזר קמעונאות חשמל, במגזר מזון ובמגזר מוצרי צריכה חשמליים, אשר קוזז באופן חלקי מקיטון במכירות מגזר ספורט ופנאי אשר נפגע מהשפעות מבצע "עם כלביא".

הרווח הגולמי הסתכם בכ-509 מיליון שקל לעומת כ-503 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-1.2%. העלייה ברווח הגולמי של הקבוצה נבעה בעיקר מעליה ברווח הגולמי במגזר קמעונאות חשמל ומגזר מזון, בעיקר כפועל יוצא מעלייה במחזור ההכנסות והתייעלות בהוצאות בעיקר במגזר המזון. שיעור הרווח הגולמי עמד על 28.4% לעומת 29.1% ברבעון המקביל. הקיטון בשיעור הרווח נבע בעיקר מירידה בשיעורי הרווח הגולמי במגזר ספורט ופנאי ובמגזר מזון שהתקזז בחלקו מגידול בשיעור הרווח הגולמי במגזר קמעונאות חשמל.

הרווח התפעולי עמד על כ-93 מיליון שקל לעומת כ-61 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה המשמעותית של כ-53.5% נבעה הן משיפור בפעילות החברה (הרווח התפעולי מפעילות נמשכת לפני אחרות ורה ארגון הסתכם בכ-59 מיליון שקל לעומת כ-56 מיליון שקל ברבעון המקביל) וכן מעליית ערך נדל"ן להשקעה בסך של כ-35 מיליון שקל נטו בגין מתחם אלקטרה בראשון לציון ורווח הון ממימוש סניפים במגזר מזון בסך 10 מיליון שקל.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון השני של 2025 הסתכם בכ-30 מיליון שקל, לעומת פחות ממיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עמד על 25 מיליון שקל לעומת הפסד של 9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.   


מבט מגזרי

ההכנסות קמעונאות חשמל הסתכמו בכ-639 מיליון שקל, לעומת כ-610 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-4.8%. הרווח המגזרי הסתכם בכ-23 מיליון שקל, לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של כ-20.7%.

ההכנסות ממוצרי צריכה חשמליים עמדו על כ-256 מיליון שקל, לעומת כ-253 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה מתונה של כ-1.2%. הרווח המגזרי הסתכם בכ-9 מיליון שקל, לעומת כ-8 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-12.5%.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ההכנסות ממגזר קמעונאות מזון הסתכמו בכ-840 מיליון שקל, לעומת כ-812 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-3.5%. הרווח המגזרי הסתכם בכ-43 מיליון שקל, לעומת כ-30 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-43.3%.

קרפור מציגה רבעון רביעי ברציפות של רווח נקי המסתכם ב-5 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-17 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות גדלו בכ-3.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.  הרווח התפעולי של Carrefour זינק בכ-73% והסתכם בכ-52 מיליון שקל לעומת כ- 30 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקבוצה סיימה את תוכנית ההסבות של סניפי Carrefour וכיום פועלות 148 חנויות תחת המותג.

ההכנסות ממגזר ספורט ופנאי עמדו על כ-100 מיליון שקל, לעומת כ-103 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של כ-2.9%. המגזר עבר להפסד של 5 מיליון שקל, לעומת רווח של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ההכנסות ממגזר נדל"ן להשקעה הסתכמו בכ-4 מיליון שקל, לעומת כ-3 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-33%. לחברה שלושה נכסי נדל"ן, חטיבת קרקע בראשל"צ (מוצגת כנדל"ן להשקעה) ונדל"ן לשימוש עצמי באשקלון ובאשדוד. שווי הנדל"ן להשקעה נכון לתום המחצית הראשונה של שנת 2025 עמד על כ- 441 מיליון שקל. החברה ביצעה עסקה אסטרטגית לרכישת בעלות מלאה בקרקע בראשון לציון בעלות של כ־100 מיליון שקל וכחלק מהעסקה רשמה החברה בחציון הראשון לשנת 2025 הכנסות, נטו משערוך הנדל"ן בסך של כ- 65 מיליון שקל לעומת הוצאות, נטו משערוך הנדל"ן  בסך של 2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המגזרי הסתכם ברבעון השני של שנת 2025 לסך של 33 מיליון שקל לעומת רווח מגזרי בסך של 2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.


דבר החברה

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "החברה ממשיכה במיקוד בפעילויות ונמצאת במגמת צמיחה תוך הצגת שיפור בכלל הפרמטרים ברבעון השני ובמחצית הראשונה של 2025, למרות האתגרים שנבעו ממבצע "עם כלביא". Carrefour ממשיכה במגמת הצמיחה עם השלמת תוכנית הסבות הסניפים ומציגה רווח נקי זה הרבעון הרביעי ברציפות. במגזר קמעונאות חשמל חרף מבצע "עם כלביא" נמשכה הצמיחה בעיקר בעקבות פתיחת חנויות חדשות והתחלת שיווק מוצרי סמסונג באופן ישיר. במגזר ספורט ופנאי הציגו החנויות הזהות בנטרול ימי מבצע "עם כלביא" גידול בשיעור של כ-5.1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בתחום מוצרי הצריכה החשמליים אנו ממשיכים לחזק את כוחנו תוך גידול משמעותי במכירת מערכות VRF וגידול בפרויקטים, לצד התאמה של הוצאות המגזר, ואנו מציגים גידול במכירות וברווח במהלך הרבעון. לאחרונה ביצענו צעד משמעותי במגזר הנדל"ן בחתימה על הסכם בהיקף של 100 מיליון שקל אשר יוצר רצף קרקעות בסך של 62 דונם, מה שיאפשר לנו לפעול בחופשיות להשבחת הקרקע. פעולות אלה צפויות להניב לנו ערך משמעותי רב בעתיד."



מניית אלקטרה צריכה נסחרת לפי שווי שוק של כ-3 מיליארד שקל לאחר שעלתה בכ-24% מתחילת השנה ובכ-55% ב-12 החודשים האחרונים. מכפיל הרווח המייצג לרבעון השני עומד באזור 25

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימי 28/08/2025 16:03
    הגב לתגובה זו
    ללא חווית קניה לא הייתי משקיע בהנפקה שלהם היות ויהיה להם קשה מאוד לשמור על ריווחיות דומה בהמשך .
  • 2.
    אז למה מתרסקת 5.5 (ל"ת)
    אנונימי 27/08/2025 18:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 27/08/2025 12:14
    הגב לתגובה זו
    קרפור יקרנים מאוד אל תלכו לקנות שם הכל יקר סתם פרסומת
בנקים קרדיט מערכתבנקים קרדיט מערכת

מניות הבנקים המומלצות - ומי לא מומלצת?

האנליסטים של ברקליס ממליצים על שלושה מתוך ארבעת הבנקים הגדולים שהם מכסים: "פוטנציאל תשואה של עד 18%", מניית לאומי מועדפת וגם - מה התשואות הצפויות במניות ומה התחזית קדימה?

מנדי הניג |

האנליסטים של ברקליס בהמלצת תשואת יתר למניית לאומי, הפועלים ודיסקונט לאחר עונת דוחות חזקה. התשואה הממוצעת להון עומד על ממוצע של 16.3% ברבעון, צמיחת האשראי דו-ספרתית ויחסי יעילות הבנקים ממשיכים להשתפר. מהם מחירי היעד והסיכונים?

האנליסטים טבי רוזנר וכריס ריימר משמרים את הדירוג החיובי על הסקטור ואת המלצת התשואת יתר על שלושה מתוך ארבעת הבנקים שהם מכסים: לאומי, הפועלים ודיסקונט. על מזרחי-טפחות נשמרת המלצת החזק. 

"אנחנו ממשיכים לראות את הבנקים הישראליים כאטרקטיביים ורואים פוטנציאל להמשך עליית ערך", כותבים רוזנר וריימר, "עליית הערך מונעת על ידי תשואה להון גבוהה יותר ויחסי הוצאות-הכנסות נמוכים משמעותית, בהובלת צמיחת אשראי חד-ספרתית גבוהה ואיכות נכסים טובה".

רבעון חזק שעלה על התחזיות

עונת הדוחות לרבעון השלישי הסתיימה עם תוצאות שהכו את הציפיות. לפי ברקליס, הבנקים הציגו צמיחת אשראי מוצקה ותשואה על ההון שעלתה על האומדנים. ה-ROE הממוצע ברבעון עמד על 16.3%, גבוה ב-40 נקודות בסיס מהתחזית. צמיחת האשראי הסתכמה ב-3% רבעונית ו-11% שנתית, לעומת אומדן של 10%.

הרווח הנקי של הבנקים עלה ב-17% בממוצע בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול רווח חד-פעמי שרשם בנק הפועלים מפשרה משפטית, העלייה עמדה על 12%. ההכנסות שאינן מריבית זינקו ב-35% בממוצע, כאשר כל ארבעת הבנקים הציגו גידול בסעיף זה.

עמית גל הממונה על שוק ההון; קרדיט: מורג ביטןעמית גל הממונה על שוק ההון; קרדיט: מורג ביטן

בוקר טוב לממונה על שוק ההון שגילה שחברות הביטוח עושקות את הציבור

הרווחיות בענף הרכב טיפסה לרמות מפלצתיות: יחס משולב שנע סביב 75%-85% אצל חלק מהחברות, עליות פרמיה של עשרות אחוזים, ותשואות הון שהושפעו גם מתמחור-יתר וגם מסביבת שוק נוחה. אל תאשימו אותן - המטרה שלהן היא להרוויח; סוף-סוף הרגולטור הרדום התעורר

תמיר חכמוף |

עסק צריך להרוויח. המטרה המוצהרת של חברות היא למקסם את הרווח. זה נהדר למשקיעים, לצרכנים זה ממש לא נהדר. כשחברת ביטוח מרוויחה מעבר לרווח נורמלי זה אומר שהיא גובה יותר על ביטוחים ועל דמי ניהול וכו'. כשבנק מדווח על רווח לא נורמלי הוא לוקח לכם ריבית גבוהה על הלוואה ונותן ריבית נמוכה על פיקדון. לא הוגן, אבל מה אתם רוצים שיעשה מנכ"ל? יגיד אני לא במשחק וייקח ריבית נמוכה על הלוואה? תוך 4 חודשים יעיפו אותו.

הבעיה היא אולי קצת בחברות ובבנקים שהפכו לתאווי בצע ברמה מופרזת. הבעיה אצל הרגולטור - בנק ישראל בהקשר של הבנקים, ורשות שוק ההון על חברות הביטוח. חברות הביטוח מרוויחות פי 3-4 מאשר רק לפני 3 שנים ונסחרות בשווי גבוה פי 3-4 מאשר אז. כשהן מרוויחות כך, ובעיקר כשהן מגדילות כך את הרווח, זה על חשבונכם. רשות שוק ההון כבר סיפרה לנו בדוח השנתי ל-2024 שהתחרות בשוק הביטוח חלשה. עכשיו, באיחור היא מתחילה לפעול.  


רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון בראשות עמית גל, בוחנת הפעם את התמחור בענף ביטוח הרכב, ומסקנותיה הובילו לאולטימטום חריג: חברות שיגבו פרמיות מופרזות על מקיף וצד ג' יצטרכו לתקן במחירים, בתוך שלושה חודשים, או לאבד את זכותן לשווק פוליסות רכב חדשות. הסיבה? הבדיקה מצאה פערים "מהותיים" בין רמת הסיכון הביטוחי בפועל לבין המחירים שגובה השוק. במילים פשוטות, חברות נהנו מהכנסות והפרמיות עלו הרבה מעבר למה שהצדיק הסיכון.

מגדל: ה"מוצלחת" לעת עתה

בין החברות שנדרשו לעדכן במסמך המקורי הייתה גם מגדל מגדל ביטוח -1.58%  , אך בעדכון רשמי שפרסמה החברה ‏הבוקר הובהר כי הרשות בחרה בשלב זה לא להורות למגדל לעדכן תעריפים בביטוח רכב רכוש. לעת עתה היא רשאית להמשיך לשווק ביטוח רכב תחת התעריפים הקיימים שלה. מבחינת מגדל, זו "חותמת טובה", בחירה רגולטורית תומכת, שעשויה לשמש כמקרה בוחן לרווחיות המתחרות. אם מגדל שומרת על רווחיות "מאוזנת" יחסית, בלי רווחיות יתר קיצונית, היא עשויה למשוך לקוחות רכב שתהיו מודעים לריכוז רגולטורי בתמחור. במבט על הדוחות, ניתן לראות כי יחס התביעות מול ההוצאות עומד באזור 90%, יחס חיובי אם כי לא קיצוני כמו שמציגות חלק מהחברות האחרות. להרחבה על דוחות מגדל מגדל: הרווח כולל קפץ ב-47% ל-535 מיליון שקל, התשואה להון ב-23.8% 

הפניקס: הדוגמא הנגדית

ובינתיים, הפניקס פרסמה היום דוחות חזקים במיוחד: רווח כולל של 803 מיליון שקל ברבעון, 2.3 מיליארד שקל בתשעת החודשים, ותשואה להון של 29.2%. רווח הליבה (לפני השקעות ושוק ההון) גם הוא גבוה, וכפי שצוין בדוח, חלק ניכר מהשורה התחתונה הגיע מרווחיות בענפי הביטוח הכללי והרחבת פעילות בניהול נכסים.