
קרפור נערכת להנפקה בתחילת שנה הבאה לפי שווי של כ-3 מיליארד שקל
קרפור הפכה ממשקולת עבור אלקטרה צריכה לנכס הכי גדול שלה ולאחת מהשחקניות הגדולות בתחום קמעונאות המזון - וייתכן שהיא גם בדרך לבורסה - כמה תרוויח קרפור בשנה הקרובה ואיזה אפשרויות נוספות עומדות בפני החברה?
עד לפני כשנתיים, קרפור הייתה נטל גדול עבור אלקטרה מוצרי צריכה אלקטרה צריכה 3.94% . החברה שהבטיחה
מהפכה במחירי הסופר הישראליים הפכה למשקולת, עם הפסדים כבדים של מאות מיליוני שקלים. אך היום, הסיפור נראה שונה לגמרי: קרפור כבר לא נחשבת לנטל, אלא לנכס מרכזי - ואולי אפילו למועמדת להנפקה מהגדולות שידע ענף הקמעונאות בישראל.
אלקטרה צריכה השקיעה מאז
2021 כ-450 מיליון שקל במהלך השקת קרפור בישראל, דרך הסבת סניפי רשת יינות ביתן. ההימור נראה תחילה ככישלון חרוץ: הפסדים כבדים, תשתיות מיושנות, והצרכנים שהיו סקפטיים. אבל בשלהי 2023 חל המפנה: ההנהלה הוחלפה, הצטרף שותף אסטרטגי (סימון פינטו מצרפת), ואמ"צ הבינה שמלחמת
מחירים לא תנצח, אלא אם תיעשה בשכל. הדגש עבר להתייעלות, הסבת סניפים תוך שמירה על עלויות נמוכות, ומיקוד במותג הפרטי - שזול יותר ונושא שיעור רווחיות גבוה בהרבה.
במקביל, התחזקה הרוח הגבית בכל הענף. שנת 2024 הייתה מהחזקות עבור רשתות המזון, עם עלייה
בצריכה הפרטית המקומית כתוצאה מההאטה בנסיעות לחו"ל. בעוד שבעבר רבעון טוב בקמעונאות מזון היה מתאפיין בעלייה של 1%-2% בהכנסות, הרי שבמהלך השנה האחרונה דווחו שיפורים רבעוניים של 6%-10% ואף יותר. קרפור לא נותרה מאחור - ההכנסות נשארו יציבות, והבעיה המרכזית, שעד
אז הייתה בהוצאות הגבוהות, החלה להיפתר בזכות ההתייעלות. המכירות בחנויות זהות עלו, והמכירות למ"ר הצביעו על שיפור מתמשך.
כיום, קרפור רושמת קצב הכנסות שנתי של כ-3.2 מיליארד שקל ורווח תפעולי של מעל 6%. הרווח הנקי לשנת 2025 צפוי להסתכם בין 170 ל-180
מיליון שקל לפי נתוני הרבעון הראשון: רווח של 42 מיליון שקל, לעומת 3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במילים אחרות, קרפור הפכה לחטיבה הרווחית ביותר והגדולה ביותר של אלקטרה צריכה. למעשה, הרווח הצפוי שלה גבוה פי ארבעה מהרווח של רשת ויקטורי ויקטורי 0.42% ,
שהכניסה בכל שנת 2024 סכום של 2.58 מיליארד שקל ורשמה רווח של 43.7 מיליון שקל בלבד.
הערכת השווי להנפקה
נגיע למספרים - ויקטורי נסחרת לפי מכפיל רווח של כ-16 על רווחי 2024. אם ניישם אותו על קרפור - שעשויה להרוויח כ-180 מיליון שקל - נקבל שווי של כ-2.88 מיליארד שקל. עם זאת קרפור צומחת - המכירות בחנויות זהות ברבעון גדלו בשיעור של כ-1.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. המכירות למ"ר בתקופת הדוח הסתכמו ב-29,364 שקל למ"ר בממוצע לעומת 28,468 שקל למ"ר בממוצע בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-3.15%. אפשר להעריך שהשוק יתמחר אותה לפי מכפיל גבוה יותר, אולי אפילו סביב שווי של 3 מיליארד שקל וצפונה.
השווי הזה כולל נכס נוסף - הפסדים צבורים לצורכי מס של כ-2 מיליארד שקל, מהם נגזר נכס מס נדחה של כחצי מיליארד שקל, יתרון משמעותי בהנפקה או פיצול פעילות. נוסף לכך, החברה נושאת חוב של כ-480 מיליון שקל והוצאות מימון של כ-60 מיליון שקל ברבעון, כך שהנפקה, הכנסת שותף או גיוס ככל הנראה יפתרו את סוגיית החוב של החברה.
אלקטרה צריכה לא מחליטה לבד
אלקטרה צריכה מחזיקה בכ-45% מקרפור, אך היא לא לבד: הפניקס מחזיקה ב-15%, ואיש העסקים
סימון פינטו מחזיק ב-13% נוספים. ייתכן ששלושת הגורמים ישקלו אסטרטגיה של הכנסת שותף נוסף או גיוס הון פרטי לפני הנפקה מלאה - כדי ליהנות מעליית שווי עתידית ככל שקרפור תמשיך להתחזק תפעולית ופיננסית.
- מור השקעות: רווח נקי של 31.6 מיליון שקלים - זינוק של 85%
- שוהם ביזנס: הכנסות של 40 מיליון שקל; הוצאות להפסדי אשראי של 5.6 מיליון שקל
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
ההחלטה לגבי עתידה של קרפור תתקבל ככל הנראה לקראת סוף השנה או בתחילת השנה הבאה, אבל דבר אחד כבר בטוח - זו הצלחה גדולה לאלקטרה צריכה, ואחד מהמפכים הגדולים שראינו בסקטור הצריכה בשנים האחרונות.
- 6.אנונימי 27/05/2025 18:12הגב לתגובה זובגלל שהם מוכרים במחירים גבוהים מאוד ללא חוית קניות מיוחדת זה לא מעודד לקוחות חדשים לקנות שם לדעתי הגיעו ליקרת הזכוכית שלהם.
- 5.מכירות 28364 שח למטר איזה מר בלי מחסנים מחסנים שירותים ! תציגו דוחות (ל"ת)ערן 27/05/2025 17:17הגב לתגובה זו
- 4.כלכלן 27/05/2025 15:22הגב לתגובה זוויקטורי נכון להיום היא רשת הקמעונאות עם האפסייד הכי גבוהה בשוק הישראלי
- 3.אנונימי 27/05/2025 15:01הגב לתגובה זוחבלהם טובים מאוד בצרפת
- 2.רון 27/05/2025 14:01הגב לתגובה זושנה תודות לביבי וחבורת הזבל שלו.
- 1.טום ברוקר 27/05/2025 13:32הגב לתגובה זואלקו אלקטרה צריכה קרפור. אסור 3 שכבות בבורסה.