גוד פארם לקראת קפיצת מדרגה; רמי לוי הרוויחה 212 מ' ש' בשנה
רשת רמי לוי 0% סיימה את שנת 2021 עם יציבות בהכנסות שהסתכמו בכ-6.45 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-6.47 מיליארד שקל בשנת 2020. הרווח הגולמי בשנת 2021 עלה לכ-1.52 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.46 מיליארד שקל בשנת 2020. העלייה ברווח הגולמי נבעה בעיקר מהתייעלות לוגיסטית נוספת במרלו"ג, משיפור בתנאי הסחר, מהמותג הפרטי ומהשיפור ברוווחיות של חברות הבנות.
הרווח התפעולי עלה בכ-14% לכ-321 מיליון שקל, בהשוואה לכ-282 מיליון שקל בשנת 2020. שיעור הרווח התפעולי עלה לכ-4.98%, בהשוואה לכ-4.36% בשנת 2020. בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את שנת 2021 עם עלייה של כ-20% ברווח הנקי לכ-212 מיליון שקל, בהשוואה לכ-176 מיליון שקל בשנת 2020.
ה-EBITDA בשנת 2021 עלה בכ-10% לכ-576 מיליון שקל (כ-8.9% מההכנסות), לעומת כ-523 מיליון שקל (כ-8.1% מההכנסות) בשנת 2020.
עיקרי תוצאות רבעון רביעי של 2021:
ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-1.63 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.65 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי מיוחס בעיקר מצריכה מוגברת בגין משבר הקורונה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי עלה לכ-403 מיליון שקל, בהשוואה לכ-386 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון עלה ל-24.75%, בהשוואה ל-23.37% ברבעון המקביל אשתקד.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- גוד פארם - גוד דיל לרמי לוי וליזמים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי עלה לכ-93 מיליון שקל (5.74% מההכנסות), בהשוואה לכ-90 מיליון שקל (5.44% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. החברה הציגה ברבעון שיפור משמעותי ברווחיות התפעולית מפעילות חברות הבנות.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-61 מיליון שקל, בהשוואה לכ-63 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי, למרות הגידול ברווח התפעולי, הושפעה מעלייה בהוצאות המימון של חברת הבת 'קופיקס'. ה-EBITDA ברבעון הרביעי של שנת 2021 הסתכם בכ-159 מיליון שקל (כ-9.8% מההכנסות), לעומת כ-152 מיליון שקל (כ-9.2% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
במקביל לאישור הדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-64 מיליון שקל, המתווספת לחלוקת דיבידנד של כ-176 מיליון שקל מתחילת השנה. מאז הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כ-1.25 מיליארד שקל.
- מה יהיה היום בבורסה, ולמה אתם צריכים לדעת מה אמרה הנהלת אורקל?
- נקסטקום בעסקת אגירה של 17 מיליון שקל
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
בחודש ינואר 2022, זכתה חברת הבת 'גוד פארם' במכרז מטעם משרד הבריאות לאספקת ערכות בדיקה מהירה לאבחון קורונה בסכום כולל של כ-250 מיליון שקל. החברה צפויה לרשום גידול משמעותי בהיקף המכירות ברבעון הראשון של שנת 2022.
מתחילת שנת 2021 ועד היום פתחה רשת 'גוד פארם' 17 סניפי פארם נוספים ברחבי הארץ, זאת בהתאם לאסטרטגיית ההתרחבות, כך שנכון להיום רשת 'גוד פארם' מפעילה 44 סניפי פארם ברחבי הארץ ולמעשה הכפילה את כמות סניפי הפארם תוך כשנתיים.
בחודש דצמבר 2021, השיקה החברה מרכז לוגיסטי חדש בצפון במסגרת "רמי לוי לעסקים" המשווק לעסקים בשיטת cash and carry ובכוונת החברה לפתוח עוד 4 מרכזים נוספים כדי להגיע לפריסה ארצית.
בכוונת החברה להמשיך בהרחבת פעילות סניפי הדיסקאונט - רשת רמי לוי שיווק השקמה מפעילה כיום 56 סניפים (מתוכם, 3 סניפים בזכיינות) ובכוונתה לפתוח השנה סניפי דיסקאונט נוספים. החברה מזהה פוטנציאל להקמת כ-20 סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים בהם הרשת אינה פועלת כיום ומעריכה כי פתיחת הסניפים החדשים לא יצרו קניבליזציה לסניפי הרשת הפעילים. בנוסף תמשיך לפתח את המותג הפרטי ולהעמקת החדירה של המותג הפרטי.
רשת רמי לוי שיווק השקמה, בניהולו של רמי לוי, פועלת 45 שנה כרשת חנויות דיסקאונט בתחומי המזון והטואלטיקה. הרשת פועלת הן במגזר הקמעונאי והן במגזר הסיטונאי, ומפעילה כיום 56 סניפי סופרמרקט (מתוכם, 3 סניפים הפועלים בשיטת הזכיינות). במקביל, החברה פועלת להרחבת פעילותה אל תוך מרכזי הערים הן באמצעות פתיחת סניפים עירוניים חדשים והן באמצעות רכישת רשתות עירוניות פעילות. לחברה כ-290,000 מנויים סלולריים כמפעיל סלולארי וירטואלי
רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "בשנת 2021 חצינו לראשונה את רף ה-200 מיליון שקל ברווח הנקי לשנה בודדת. הגידול ברווחים אינו על חשבון הצרכן אלא כתוצאה ממספר פעולות שהובלנו, בהן, שיפור בתנאי הסחר מול הספקים, התייעלות לוגיסטית נוספת במרלו"ג וכן כתוצאה מגידול חד בהיקפי הפעילות של החברות הבנות הכוללות את רשת גוד-פארם, קופיקס, פעילות הסלולר והמועדון. אנו ממשיכים להקפיד על האסטרטגיה העסקית והחזון מיום פתיחת הרשת: להציע את סל המוצרים הזול ביותר ללקוח שלא על חשבון איכות ושירות. אסטרטגיה זו מקבלת משנה חשיבות במיוחד בימים אלה כאשר מתקיים שיח ער וחשוב סביב סוגיית יוקר המחיה בישראל.
"שנת 2021 הייתה לנקודת ציון, הגדלנו את פעילות גוד פארם עם פתיחה של 12 חנויות חדשות, המשכנו בפתיחה והקמה של סניפי הדיסקאונט, השקנו את הארנק הדיגיטלי שיהווה לזרוע הפיננסית של הרשת ויחזק את הקשר של הרשת ללקוחותיה והשקנו מרלו"ג בצפון הארץ תחת הפורמט "רמי לוי לעסקים" שיתחיל לעבוד ב-1.4.2022, המאפשר לנו הרחבת הפעילות לשוק המוסדי. בנוסף, פתחנו מרכז רובוטי מתקדם בבאר שבע להרחבת זרוע מכירות האון-ליין, חתמנו על עסקה בתחום האגרו-טק להקמת חוות חקלאיות במכולות וחתמנו על עסקה נוספת בתחום מערכות מכירה אוטונומיות.
"אנו מאמינים שפעולות אלו יתרמו וישיאו ערך גם בשנים הבאות. בימים אלה, אנו מסכמים 15 שנים ממועד ההנפקה בבורסה בת"א ובמהלך תקופה זו הצגנו עלייה דרמטית בהיקף המכירות מכ-700 מיליון שקל לכ-6.5 מיליארד שקל, הצגנו עלייה חדה גם בתוצאות העסקיות המטיבות עם הלקוחות, המשקיעים והחברה, ותוך כדי חילקנו דיבידנד לבעלי מניותינו בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל. אנו שומעים כרגע על כניסה אפשרית של מותגי קמעונאות בינלאומיים לישראל. אנחנו סבורים כי כניסה זו לא תפגע בחברה אלא להיפך – היא תדגיש את היתרונות של הרשת שלנו ביחס לצרכן והיתרונות שלנו מול הספקים וגם תחזק את המותג הפרטי שלנו. בהזדמנות זו, אני מבקש לאחל לציבור בישראל חג פסח שמח ולהודות לעובדי הרשת הפועלים במסירות רבה ומביאים את החברה להישגיה לאורך השנים".
- 2.יופי 05/07/2022 15:00הגב לתגובה זואביו מדכי היה לוחם מחתרת לח"י.
- 1.איל חיימוף 30/03/2022 20:22הגב לתגובה זואשרייך רמי צדיק כל הכבוד

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

מה יהיה היום בבורסה, ולמה אתם צריכים לדעת מה אמרה הנהלת אורקל?
אחרי התקיפה בקטאר השוק המקומי רשם עליות חדות ושיאים חדשים, בעוד השווקים הגלובליים היו זהירים יותר; אורקל זינקה ביותר מ-30% במסחר המאוחר והוסיפה לשוויה מעל 200 מיליארד דולר, תוך שהיא דוחפת את החוזים לעליות
אתמול ביצעה ישראל תקיפה אווירית על מטה הנהגת חמאס בדוחא שבקטאר. זה הפעם הראשונה שאירוע צבאי כזה מתרחש בשטח מדינה שהייתה עד כה מעורבת בתיווך. צה"ל שוב הוכיח עלוינותף רגישות ודיוק בלתי רגיל בפעולה בלב דוחא, התקיפה הישירה הראשונה נגד הנהגת חמאס בקטאר. המהלך סימן עוצמה אסטרטגית ויישום מדויק של יכולת תקיפה מעבר לגבולות, ותמך בשוק המניות. בסיכום היום מדדי ת"א 35 ו-125 רשמו שיאים חדש, ות"א 90 רחוק מרחק נקודות בודדות משיא דומה. גם בשוק הגלובלי התגובה הייתה מאופקת, כאשר הנפט שנחשב לאינדיקטור שמושפע מהמתיחות במזרח התיכון עלה קלות לרמה של 63$ לחבית.
המתקפה, שבמהלכה על פי הדיווחים נהרגו שישה בני אדם כולל גורם ביטחוני קטרי ושני בניו של בכיר חמאס, גונתה בקטאר שכינתה את המהלך כ"הפרה חמורה של ריבונות", והאו"ם גינה אותו בתוקף שהדגיש את חשיבות התיווך הקטארי. בארה"ב הביעו חוסר שביעות רצון מהדרך שבה בוצע המהלך, אך ציינו כי לא יתרחשו התקפות נוספות, מה שהצליח להרגיע את השווקים ולהותיר את ההשפעה על השווקים תחת שליטה.
מעבר לים, שוק האג"ח האמריקאי עצר את הרצף החיובי של ארבעה ימים, כאשר התשואות עלו מחדש, בהובלת אג"ח לשנתיים שטיפסו מהרמות הנמוכות מאז 2022. במקביל, מדד S&P 500 עלה ב-0.3% התקרב שוב לשיא כל הזמנים, למרות שרוב המניות במדד ירדו. הנאסד״ק והדאו טיפסו גם כן ב-0.4%. מניות הטכנולוגיה הגדולות תמכו בעליות, למעט אפל שאיבדה 1.5% לאחר אירוע ההשקה שלה. לסקירת וול סטריט - הנאסד״ק עלה ב-0.4%; וויקס ויונייטד הלת׳ זינקו ב-9%
את המוקד תפסה אורקל Oracle Corp 1.27% שהקפיצה את התחזיות שלה בחטיבת הענן בצורה חדה. ההכנסות הצפויות מחטיבת הענן ב-5 השנים הקרובות במיליארדי דולרים: 18, 32, 73, 114, 144 אורקל בתחזית צמיחה חסרת תקדים, מזנקת 27% במסחר המאוחר בעקבות הזינוק במסחר המאוחר החברה נכנסה לרשימת עשר החברות הגדולות בארצות הברית ולארי אליסון הוסיף להונו האישי קרוב ל-80 מיליארד דולר. החברה סגרה את יום המסחר בשווי שוק של 678 מיליארד דולר וזינקה מעל 30% במסחר המאוחר, כלומר היא הוסיפה לשוויה מעל 200 מיליארד דולר (!). רק כדי להמחיש את המספר, שווי השוק של בנק לאומי לאומי 0% , החברה הגדולה ביותר במונחי שווי שוק בישראל, עומד על 94 מיליארד שקל, כלומר כ-28 מיליארד דולר, ושווי כל הבנקים ביחד עומד על פחות מ-100 מיליארד דולר, כלומר אורקל הוספה לשוויה כפול משווי הבנקים בישראל בערב אחד בלבד.
- ברן זינקה 15%, נאוויטס 9% - ת״א 125 המריא 1.7% אחרי תקיפת צמרת חמאס בקטאר
- אל על ונאוויטס ירדו, נובה זינקה ב-4.3%; מניות הנדל"ן עלו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אורקל שידרה אופטימיות חזקה סביב תחום הענן והבינה המלאכותית, כאשר מנכ"לית אורקל צפרא כץ הדגישה כי החברה הפכה ליעד המרכזי עבור עומסי עבודה בתחום ה-AI, עם חתימות על חוזים משמעותיים מול שמות כמו OpenAI, xAI, מטא, NVIDIA ו-AMD. היקף ההתחייבויות העתידיות (RPO) זינק ל-455 מיליארד דולר, עלייה של 359% לעומת השנה שעברה, וצפוי להמשיך לצמוח מעל חצי טריליון דולר כבר בתקופה הקרובה. במקביל, אורקל מעריכה כי פעילות הענן התשתיתי (OCI) תזנק השנה ב-77% לרמה של 18 מיליארד דולר, ותגדל בהמשך עד מעל 100 מיליארד דולר בשנים הקרובות. הנהלת החברה הציגה תחזית לרבעון השני עם גידול של 12-14% בהכנסות הכוללות וצמיחה של יותר מ-30% בהכנסות הענן, איתות ברור להמשך המומנטום.