תיק השקעות
צילום: istock

לקראת הנפקת פולירם, רם און דיווחה על רווח של 32 מיליון שקל

חברת ההשקעות דיווחה אתמול על מעבר לרווח ברבעון השלישי של 2020, לעומת הפסד של כ-4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד; הסיבה - הכנסות מימון של כ-35 מיליון שקל, כתוצאה מהקטנת התחייבות פיננסית בגין 17% ממניות פולירם

ערן סוקול | (1)
נושאים בכתבה השקעות

חברת רם און -1.17% השקעות דיווחה אתמול על רווח של 32 מיליון שקל לרבעון השלישי של 2020, לעומת הפסד של כ-4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההסבר לזינוק בשורה התחתונה מיוחס להכנסות מימון של כ-35 מיליון שקל, כתוצאה מהקטנת התחייבות פיננסית בגין 17% ממניות פולירם, לעומת הוצאות מימון של כ-8.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.

החברה הינה חברת אחזקות, המחזיקה בשני נכסים מרכזיים - חברת פולירם תעשיות פלסטיק (35%) הנשלטת על ידי קרן פימי (65%) וצפויה לבצע IPO בקרוב וחברת הנדל"ן המניב - רם און מבנים (78.8%) בעלת הזכויות בנכס עליו ממוקם מפעל פולירם תעשיות פלסטיק המושכר בתמורה לדמי שכירות של כ-3 מיליון שקל לשנה.

נזכיר, כי לפני כחודש, מניית החברה זינקה בכ-52% בתגובה לדיווח אודות ההנפקה הצפויה של פולירם לפי שווי מבוקש של כמיליארד שקל (לכתבה המלאה), מה שהקפיץ את שווי החברה לרמה של כ-219 מיליון שקל (נכון להיום בבוקר). 

נכון לסוף הרבעון השלישי, לחברה נכסים פיננסיים נטו בהיקף של כ-32 מיליון שקל.

בין החודשים מרץ-מאי 2020 ביצעה החברה רכישה עצמית של מניות בהיקף של כ-1.1 מיליון שקל, ולאחר מכן (בסוף מאי) אושרה תכנית רכישה עצמית נוספת בהיקף של עד 2 מיליון שקל, אך החברה לא ביצעה רכישות מאז.

במסגרת תוצאות רם און נכללו גם הדוחות הכספיים של פולירם. החברה שבשליטת קרן פימי ובניהולו של יובל פלג סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2020 עם הכנסות של כ-478.2 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-479.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

 

הרווח מפעולות רגילות הסתכם בכ-61.6 מיליון שקל לתשעת החודשים הראשונים של 2020, עלייה של כ-15.5% לעומת רווח של כ-53.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בכ-48.1 מיליון שקל, עלייה של כ-73% לעומת רווח נקי של כ-27.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

פולירם סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם סך מאזן של כ-748.9 מיליון שקל, הון עצמי של כ-390.2 מיליון שקל (כ-52% מסך המאזן).

 

את הרבעון השלישי סיימה פולירם עם הכנסות של כ-166.4 מיליון שקל, עלייה של 6.3% לעומת הכנסות של כ-156.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח מפעולות רגילות ברבעון השלישי הסתכם בכ-23.8 מיליון שקל לעומת 18.3 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-30%. הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-19 מיליון שקל לעומת כ-9 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אם פולירם שווה מיליארד-פלרם לפחות 2.4 מיליארד. סבלנות (ל"ת)
    ד. יצחקי 09/11/2020 12:00
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.