תיק השקעות
צילום: istock

לקראת הנפקת פולירם, רם און דיווחה על רווח של 32 מיליון שקל

חברת ההשקעות דיווחה אתמול על מעבר לרווח ברבעון השלישי של 2020, לעומת הפסד של כ-4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד; הסיבה - הכנסות מימון של כ-35 מיליון שקל, כתוצאה מהקטנת התחייבות פיננסית בגין 17% ממניות פולירם

ערן סוקול | (1)
נושאים בכתבה השקעות

חברת רם און -0.59% השקעות דיווחה אתמול על רווח של 32 מיליון שקל לרבעון השלישי של 2020, לעומת הפסד של כ-4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההסבר לזינוק בשורה התחתונה מיוחס להכנסות מימון של כ-35 מיליון שקל, כתוצאה מהקטנת התחייבות פיננסית בגין 17% ממניות פולירם, לעומת הוצאות מימון של כ-8.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.

החברה הינה חברת אחזקות, המחזיקה בשני נכסים מרכזיים - חברת פולירם תעשיות פלסטיק (35%) הנשלטת על ידי קרן פימי (65%) וצפויה לבצע IPO בקרוב וחברת הנדל"ן המניב - רם און מבנים (78.8%) בעלת הזכויות בנכס עליו ממוקם מפעל פולירם תעשיות פלסטיק המושכר בתמורה לדמי שכירות של כ-3 מיליון שקל לשנה.

נזכיר, כי לפני כחודש, מניית החברה זינקה בכ-52% בתגובה לדיווח אודות ההנפקה הצפויה של פולירם לפי שווי מבוקש של כמיליארד שקל (לכתבה המלאה), מה שהקפיץ את שווי החברה לרמה של כ-219 מיליון שקל (נכון להיום בבוקר). 

נכון לסוף הרבעון השלישי, לחברה נכסים פיננסיים נטו בהיקף של כ-32 מיליון שקל.

בין החודשים מרץ-מאי 2020 ביצעה החברה רכישה עצמית של מניות בהיקף של כ-1.1 מיליון שקל, ולאחר מכן (בסוף מאי) אושרה תכנית רכישה עצמית נוספת בהיקף של עד 2 מיליון שקל, אך החברה לא ביצעה רכישות מאז.

במסגרת תוצאות רם און נכללו גם הדוחות הכספיים של פולירם. החברה שבשליטת קרן פימי ובניהולו של יובל פלג סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2020 עם הכנסות של כ-478.2 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-479.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

 

הרווח מפעולות רגילות הסתכם בכ-61.6 מיליון שקל לתשעת החודשים הראשונים של 2020, עלייה של כ-15.5% לעומת רווח של כ-53.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בכ-48.1 מיליון שקל, עלייה של כ-73% לעומת רווח נקי של כ-27.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

פולירם סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם סך מאזן של כ-748.9 מיליון שקל, הון עצמי של כ-390.2 מיליון שקל (כ-52% מסך המאזן).

 

את הרבעון השלישי סיימה פולירם עם הכנסות של כ-166.4 מיליון שקל, עלייה של 6.3% לעומת הכנסות של כ-156.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח מפעולות רגילות ברבעון השלישי הסתכם בכ-23.8 מיליון שקל לעומת 18.3 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-30%. הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-19 מיליון שקל לעומת כ-9 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אם פולירם שווה מיליארד-פלרם לפחות 2.4 מיליארד. סבלנות (ל"ת)
    ד. יצחקי 09/11/2020 12:00
    הגב לתגובה זו
בזק
צילום: לילך צור

תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר: בי קום בדרך לפירוק אחרי מכירת בזק

אחרי מכירת יתרת ההחזקה בבזק, הערך הנכסי עומד על 27 שקל למניה מול כ 25 שקל בשוק. הפער מגלם 8%, כששורה של הוצאות ותשלומים משפטיים יכולה לצמצם את המספר לאזור 5% עד 6% בחישוב שמרני מאוד

ליאור דנקנר |

בי קומיוניקיישנס 5.8%  מתקדמת לפירוק וחלוקה לבעלי המניות אחרי שמכרה את יתרת המניות שלה בבזק 5.1% . לפי מצגת החברה הערך הנכסי למניה עומד על 27 שקל, בזמן שבשוק היא נסחרת סביב 25 שקל. הפער מגלם תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר, עם שחיקה אפשרית בגלל הוצאות ותשלומים משפטיים.

המכירה של בי קומיוניקיישנס מסמנת יציאה סופית של קרן סרצ'לייט ודוד פורר מההחזקה בבזק, אחרי קבלת אישורים שאפשרו ירידה מתחת לרף שמגדיר גרעין שליטה והפצה רחבה בשוק. בזק נשארת חברה בלי גרעין שליטה, והשאלה שחוזרת היא אם יתגבש בעל בית חדש דרך איסוף מניות מהמוסדיים ובמסחר בשוק.

במקביל, זה שבזק בלי גרעין שליטה לא מחייב מהלך מיידי. אבל זה כן מעלה מחדש את הדיון על גופים שמסתכלים על עסקה ארוכת טווח, בעיקר כאלה שיודעים לעבוד עם תזרים יציב ומינוף.


גרעין השליטה והאם בזק יכולה להתייעל

בין השמות שעולים בשיחות בשוק מופיעות קיסטון וקרן תש"י. ההיגיון של קרנות תשתית בבזק נשען על שני דברים שנוטים לעבוד להן טוב. הראשון הוא יציבות תזרימית של עסק תקשורת גדול עם תשתיות לאומיות. השני הוא יכולת לבצע רכישה במינוף, כלומר לשלב הון עצמי עם חוב, מתוך הנחה שמימון זול יחסית משפר את התשואה לאורך זמן.

אבל מול ההיגיון הזה עומדת נקודה פשוטה. בזק לא נסחרת כאילו היא מציאה. שווי השוק שלה סביב 18.5 מיליארד שקל והמניה במכפיל רווח של כ-13 עד 14. בהשוואה עולמית, מכפילים בענף התקשורת נוטים להיות נמוכים יותר, ולכן קשה לבנות תרחיש של אפסייד מהיר רק מתמחור מחדש.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.