אם המסחר באופקו לא יוחזר עד לשני - המניה תיגרע מהמדדים
פקיעת אופציות המעוף השבועית שהתקיימה היום (ה') נקבעה על 1,629.23 נקודות. המדד ננעל בירידה על רקע המסחר באופקו הלת'. בעקבות כך מדד ת"א 35 עבר מעלייה של 0.54% לירידה של 0.35%. אופקו נסחרה במסגרת ה"מסחר פתיחה נפרד" (לכתבה המלאה). אחרי הדרמה בנעילה דיווחה הערב הבורסה בת"א כי אם המסחר במניית החברה לא יחודש עד יום שני, 17 לספטמבר, בפתיחת הסמחר בוול סטריט (16:30 שעון ישראל) אז אופקו תיגרע מהמדדים. מניית אופקו נסחרת במדדים ת״א 35, ת"א 125, ת"א טק עילית, ת"א all share, ת"א רימון, ת"א ביומד, ות"א גלובל בלוטק. במקרה זה, יתקיים ביום שני במניה "מסחר פתיחה נפרד" ב-2 שלבי מסחר: שלב טרום הפתיחה יחול בשעה 17:05, ושלב הפתיחה יתקיים במועד אקראי בין השעה 17:24 לשעה 17:25. בתוך כך, סטיבן טפר, אנליסט - פארמה וביומד, ב-IBI בית השקעות הוריד את מחיר היעד של אופקו ל-3 דולר, נמוך בכ-35% משער הנעילה הנוכחי בנאסד"ק (או נמוך בכ-48% מהשער הנוכחי בתל אביב). לדברי טפר, "מדובר בפרשה חמורה שלא צפויה להתפוגג בקלות. פיליפ פרוסט הוא הלב הפועם של החברה והתביעה החמורה מייצרת אי וודאות גם סביב יושרה של אופקו. יתרה מזאת, אופקו רחוקה מלהיות רווחית וזקוקה להזרמה של הון נוסף. במצב הנוכחי היא תתקשה לגייס ממשקיעים חיצוניים ובמצב המשפטי החדש יתכן שגם לא תוכל לגייס הון מפרוסט וממקורביו".
- 8.רופקו 14/09/2018 20:23הגב לתגובה זונכון לשעה 20 וחצי יורדת רק 6%. ביום ראשון זינוק של 30%?
- 7.המעוף יצלול שבוע הבא 3 אחוז (ל"ת)עמית 14/09/2018 16:27הגב לתגובה זו
- 6.הרבה תהיות 14/09/2018 15:38הגב לתגובה זולמה חודש במסחר רק הנעילה למה בכלל חודש שבארהב היא בהפסקת מסחר. מה עשיתם על מנת להגן על מי שלא מחזיק בנייר (שנפגע מירידת המעוף הטכנית) ועוד. נראה לי יש מצב לתביעה ייצוגית
- 5.לבורסה בעמ 14/09/2018 15:34הגב לתגובה זושל המעוף בשבוע הבא.
- 4.רון77 14/09/2018 09:01הגב לתגובה זובנעילה של אופקו , אבל אופססס התגלה באג בתוכנה כך שהתנודה היתה רק 35%.. פעם אופקו כן בפקיעה , פעם לא בפקיעה , פעם בתנועה בלתי מוגבלת , פעם כן . קודם תעבדו על תוכנות המסחר. רוצים להנפיק הבורסה ב 500 מיליון שקל?? תעשו חישוב דרך מחדש.
- 3.בן 14/09/2018 08:17הגב לתגובה זוהוא רופא,יזם,איש עסקים מצליח ועשה כמה דברים משמעותיים בחייו,אופקו כמו הילד שלו מכיוון שאין לו,הוא יילחם עלייה ולראייה הקניות המסיביות שלו בה.
- מומו 16/09/2018 09:21הגב לתגובה זולב הפרשה
- 2.גיא קום 13/09/2018 22:20הגב לתגובה זורוצים לפתוח מסחר תנו למשקיעים יום שלם לפעול בהתאם, מי שרוצה שימכור מי שרוצה שיקנה. משחקים לי במסחר של דקות. ממש הפסקה פעילה בביץ ספר יסודי אם בנאסדק יש הפסקת מסחר מלאה גם פה צריכה להיות כזו כל עוד לא חוזר המסחר שם. תחפשו חלופות אחרות בטרם המקרה
- 1.אנונימי 13/09/2018 17:35הגב לתגובה זומנייה אחת מפילה את המעוף. הבורסה פה כל כך לא משוכללת שזה לא להאמין. שבוע הבא הכל יתוקן חזק למעלה.
- אתה צוחק על שבוע הבא נכון? למעלה? (ל"ת)לאנונימי 14/09/2018 17:11הגב לתגובה זו
- מוכרים בבורסה מניה בודדת ב-3-5 ש"ח- פשוט בדיחה (ל"ת)לא רציניים 14/09/2018 08:59הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
