ספאנטק: הארכת הסכם הספקה בהיקף כ-130 מיליון דולר בשלוש שנים

החברה מעריכה תמורה שנתית של כ-43 מיליון דולר בדומה לקצב ההספקה בפועל במהלך המחצית השנייה של שנת 2017
ערן סוקול |

יצרנית חומרי הגלם למגבונים לחים ספאנטק 0% דיווחה הבוקר (ג') על הארכת הסכם הספקה מהותי לחברה בשלוש שנים והגדלת היקף ההספקה בכ-25% לסך כולל של כ-130 מיליון דולר לכל התקופה.

החברה דיווחה בשבוע שעבר על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2018 והראתה שיפור משמעותי בשורה התחתונה עם רווח נקי של כ-6.25 מיליון שקל לעומת כ-33 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד (לכתבה המלאה). מניית החברה זינקה בתגובה בכ-12.6% ומאז לא עצרה, כאשר עד כה זינקה מניית החברה בכ-25% מאז פרסום התוצאות לרבעון. כתוצאה ממהלך העליות החד שרשמה, החברה נסחרת כעת לפי מכפיל 22 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים. 

על פי ההסכם החדש, היקף המוצרים המשמשים את הלקוח לייצור מגבונים לחים אשר התחייב הלקוח לרכוש מהחברה עשוי להשתנות בטווח של 10% (+/-) בהשוואה לטווח של 20% בהסכם הקודם.

תוקף ההסכם המקורי עמד עד סוף שנת 2018 וכעת מדווחת החברה על הארכת תוקפו עד סוף חודש יוני 2021, כאשר החברה מעריכה כי קצב ההספקה השנתי יהיה דומה לקצב ההספקה בפועל במהלך המחצית השנייה של שנת 2017, בהיקף של כ-43 מיליון דולר לשנה וכ-130 מיליון דולר לכל תקופת ההסכם, על בסיס מחירי המכירה הנוכחיים הנגזרים ממחירי חומרי הגלם העדכניים, אשר יעודכנו אחת לרבעון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי
סקירה

הבורסה בעמדת המתנה - מה משקיעים צריכים לעשות?

מערכת ביזפורטל |

האם מניות תשתיות מעניינות? ידעתם שלארי אליסון מגדיר את אורקל כחברת תשתיות. היתרון הגדול של אורקל הוא במרכזי שרתים ענקיים ברחבי הגלובוס - 71 מרכזים ענקיים, זו התשתית של שרתי הענן. שמדברים איתכם על ענן, זה לא אומר שאין שרת פיזי, שאין מקום פיזי שבו נשמרים הקבצים, תמונות, מידע וכו'. יש שרתים, הם רק לא בארגון, או בבית. תשתיות זה נושא גדול - שרתים, סיבים אופטיים, אנרגיה מתחדשת, כבישי אגרה, תחנות כח, תקשורת ועוד. 

ביום שני הקרוב ביזפורטל מארח את ועידת ההשקעות בתשתיות. בזק, ניו-מד, שפיר, חברות אנרגיה מתחדשת, רגולטורים, יספקו לכם תובנות על התחום והחברות. השאלה הגדולה - האם המניות בתחום ימשיכו לספק תשואה עודפת? תשואה בוועידה. ועידת התשתיות - פרטים והרשמה


אתמול היה היום של אורקל. המניה זינקה ב-36% לקרוב לטריליון דולר אחרי דוחות שאי אפשר לקרוא להם טובים וגם לא מצויינים. אלו דוחות ומספרים נדירים. זה כאילו שהחברה סיפקה תחזית, אליסון בחלום הכי וורוד שלו חשב על קצת יותר, אבל הגיעו הזמנות מענקיות הטק וה-AI של פי 4 מהצפוי. ההזמנות מבטיחות המשך צמיחה מרשימה בעתיד והם שמות את אורקל כשחקנית AI ברורה - היא מספקת את השרתים בענן עם היכולות אבטחה, מהירות, גמישות וכוח עיבוד  שנדרשות לשב הבא של ה-AI - שלב ההסקה. זה שלב שדורש כמויות אדירות של כוח עיבודי ואורקל מובילה אותו.

אליסון הרוויח 100 מיליארד דולר ביום והפך לאיש העשיר בעולם. הסיפור שלו הוא השראה - הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון  


אורקל הניעה את וול סטריט, אבל וול סטריט נחלשה בשעות האחרונות - הנאסד״ק ננעל ביציבות; אורקל טסה ב-36%, רדיט קפצה ב-8%. המניות הדואליות חוזרות כמעט על האפס. טבע 0%  שעשתה בחודש מהלך של מעל 25% צפויה לרדת היום כ-1%. לטבלת מניות הארביטראז'