ויזל: "אם הקניונים לא יורידו את שכר הדירה אז החנויות יהיו ריקות"
בעל השליטה בפוקס ל-Bizportal: "כל אחד מבין ששכר הדירה לא תואם את הפדיון"
כשכולם מדברים על המשבר ברשתות האופנה, קבוצת פוקס השיקה היום את המותג URBAN OUTFITTERS בישראל. בראיון ל-Bizportal מדבר מנכ"ל החברה, הראל ויזל, על האסטרטגיה של הקבוצה, על הרצון להמשיך להתרחב מעבר לאופנה, על התלות בקניונים ועל הקולגות שמתקשים להחזיק מעמד - ראיון מיוחד:
אתם נכנסים אחרי שהישראלים רגילים לכל האתרים הגדולים מחו"ל שגם אין בהם מע"מ , איך אתם צפויים להתמודד עם האתרים האלו?
"...היום יש לך אירוע את תחכי שבוע? את צריכה עכשיו. את תקבלי את זה מהר אצלנו באתר..."
ומה לגבי התחרות מול אתר עדיקה?
"אני לא משווה את עצמי עם כל הכבוד לשום אתר ישראלי. אנחנו מדברים על אתר עם עשרות מותגים אנחנו לא שחקני נישה".
קיימת ירידה של 10%-20% בפעילות הקניונים בעולם, איך נערכים לזה?
"השוק היום הוא 16 מיליארד שקל, מתוכו 2 מיליארד זה רכישת דרך האינטרנט. תוך שנתיים שלוש, הרכישות באינטרנט יהיו להערכתי 3 מיליארד שקל. בארה"ב הפגיעה בקניונים גדולה לעומת אירופה, אנחנו נדע להתכונן לזה, ולכוון את עצמנו להתפתחויות".
איך אתם מתכוננים לזה?
"הבעיה בעסק שלנו שאנחנו תמיד מתכוננים; כל יום לעסק זה יום חדש. כל יום קמים בחרדות והופכים להיות מחודדים וטובים כדי להצליח".
אתם חזקים מול הקניונים, אין קניון בלי חנות של פוקס, במה הכוח הזה מתבטא?
- 4.דיאטה. (ל"ת)בא 29/03/2018 08:56הגב לתגובה זו
- 3.ריבוי קניונים וחנויות, מחירים יקרים בהרבה מחו"ל (ל"ת)ויזל תעשה בדק בית 28/03/2018 07:03הגב לתגובה זו
- 2.בקיצור עם מכה לנדל"I (ל"ת)ממי 28/03/2018 01:05הגב לתגובה זו
- 1.בעל דוכן בקניון 27/03/2018 17:50הגב לתגובה זואתם מאוד מאוד כוחניים יש לי דוכן של בגדים ובאף קניון לא נותנים למכור בגדים..אתם השולטים בקניונים אתם וקסטרו..בושה וחרפה..מפחדים שיקחו לכם מהרווח..אבל אני שמח שנולד האינטרנט ולוקח להם המון מזה ..
- מה הקשר ? זה יכער את הקניון דוכני בגדים יראה שוק רמלוד (ל"ת)סתם אחד 28/03/2018 03:46הגב לתגובה זו
- אבל אין תא מדידה - זה שוק או קניון (ל"ת)מומחה לקנוניות 27/03/2018 22:59הגב לתגובה זו
עידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסףלמרות הירידה באיתקה, דלק נסחרת בדיסקאונט משמעותי על השווי הנכסי
הורדת ההמלצה לאיתקה בסוף השבוע הובילה לירידה של 5% במניה בלונדון שמשפיעה על דלק בבורסה המקומית; ניתוח שווי הנכסים העדכני של דלק קבוצה מצביע על שווי נכסי נקי גבוה ביותר מ-20% מהמחיר בשוק
בעוד מניית איתקה סגרה את המסחר בלונדון בירידה של כ-5% בסוף השבוע האחרון בעקבות הורדת המלצה של גולדמן זאקס ל"מכירה" עם מחיר יעד של 180 פני (קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק), בהסתכלות על התמחור הכולל של דלק קבוצה דלק קבוצה -4.32% נראה שההשפעה קטנה יותר משחושבים. אם ניקח בחשבון תמחור NAV, המבוסס על שוויי שוק עדכניים של כלל החברות הבנות והנכסים, שממנה עולה כי המניה נסחרת כיום בדיסקאונט משמעותי ביחס לשווי הנכסי הנקי שלה, מעל 20%.
שווי הנכסים
החישוב כולל את כל האחזקות המרכזיות של הקבוצה מעודכן לכתיבת שורות אלה. ההחזקה המשמעותית ביותר היא החזקה של 54.66% בניו-מד אנרג'י, עם שווי החזקה כ-10.5 מיליארד שקל. ההחזקה השנייה בגודלה היא החזקה של 50.5% באיתקה אנרג'י השווה כ-7.28 מיליארד שקל לפי מחיר הסגירה של יום שישי. בנוסף החברה מחזיקה בכ-40.07% בישראכרט בשווי 1.78 מיליארד שקל, 61.36% במהדרין בשווי של 623 מיליון שקל, 24.7% בדלק ישראל בשווי של 198 מיליון שקל, 19.1% בדלק נכסים בשווי של 174 מיליון שקל, ו-32.7% ב-InPlay Oil, בשווי של 268 מיליון שקל שם השקיעה לאחרונה. סך הכל השקעות נכסים סחירים של כ-20.45 מיליארד שקל.
לכך מתווספים גם נכסים שאינם סחירים, בהם בניין מלון בהרצליה בשווי שמאות של 299 מיליון שקל, ו-25% מקרקע בעכו בשווי של 98 מיליון שקל, לסכום כולל של כ-20.85 מיליארד שקל.
הנכס שלא במאזן
אחד הנכסים החשובים ביותר, שאינו רשום במאזן מסיבות חשבונאיות אך נמצא בכל מודל של השוק, הוא התמלוגים מלווייתן, שמקנים לדלק עד 6% מהתמורות הגולמיות מפי הבאר. הערכת השווי המקובלת עומדת סביב נעות בין 650-800 מיליון דולר. בחישוב שמרני יחסית של 720 מיליון דולר, השווי שנכנס למודל עומד על כ-2.36 מיליארד שקל.
- קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק
- דלק משלימה את עסקת סיגנוס; צופה רווח חשבונאי של 600-750 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במצטבר, שווי כלל הנכסים מסתכם בקצת יותר מכ-23.2 מיליארד שקל, ומהם מנוכה החוב הפיננסי נטו לפי דוחות הרבעון, 3.84 מיליארד שקל. כך מתקבל NAV של כ-19.37 מיליארד שקל. בנוסף נציין כי מאז סוף הרבעון החוב אף ירד מתחת ל-3.8 מיליארד שקל, אך במודל שנותח כאן נעשה שימוש בנתון השמרני מדוחות החברה.

מנכ״ל אייקון גרופ על האייפונים באושר עד וויקטורי: "אני לא חושב שזה יוריד ביקוש - הצרכן ידע להתנהל"
הרבעון השלישי הסתיים בתוצאות משופרות, אבל האייפונים הזולים שמכרו באושר עד וויקטורי חשפו את הרגישות של השוק למחירים כמו גם את השחיקה של מעמד היבואן הרשמי - שיחה עם מנכ"ל אייקון גרופ על התוצאות הרבעוניות, התחרות הקשה והמרווחים הצרים בתעשייה
אייקון גרופ אייקון גרופ -0.07% סיכמה את הרבעון השלישי של 2025 עם עלייה של כ-14.4% בהכנסות שהגיעו לכ-382.8 מיליון שקל, וזינוק של כ-78% ברווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל. אבל לצד הצמיחה בהיקף הפעילות, מה שבעיקר מדאיג הם המרווחים התפעוליים הצרים מאוד בשני מגזרי הפעילות המרכזיים של החברה.
מגזר ההפצה, שבו אייקון מוכרת מוצרים - בעיקר של אפל - לרשתות קמעונאיות כמו מחסני חשמל, KSP, דינמיקה ורשתות נוספות, הציג ירידה בשיעור הרווח התפעולי מ-2.5% ל-2.4% רבעון מול רבעון. הירידה הזאת מגיעה בעיקר מההשפעה של שער הדולר, שפגעה במלאי שנרכש במחירים גבוהים יותר. מנגד, מגזר הקמעונאות - הפעילות של iDigital שכוללת חנויות, מכירה מקוונת, ושירותי מעבדה רשמיים - הציג עלייה בשיעור הרווח התפעולי מ-2.8% ל-5.3%. יש מי שיתווכח ויגיד שאלו מרווחים מצויינים לקומודטי אבל עדיין זה דורש מעקב כדי לוודא שהם נשמרים ומתרחבים.
מה שעשוי לאתגר את המרווחים האלה זה למשל המהלך החריג של אושר עד וויקטורי, אלו ייבאו אייפון 17 ביבוא מקביל ומכרו אותו במחירים שנמוכים במאות שקלים מהמחיר בשוק. אפילו שזה אירוע חד-פעמי הוא בפוטנציאל יכול לגרוע מאות לקוחות מאייקון. מי שקנה באושר עד לא יחזור ויקנה שוב באיידיגיטל. זה גם חושף עד כמה המעמד של היבואן הרשמי איבד מהבלעדיות שלו במיוחד אחרי שאייקון איבדה את מונופול ההפצה ההיסטורי שלה ל-KSP.
אבל יחד עם זאת, אייקון כבר לא נשענת רק על אפל: לצד המותגים המרכזיים של אפל, החברה מפעילה פעילות משמעותית עם יצרניות מחשוב כמו לנובו ואסוס, ומנסה להרחיב את סל המוצרים ואת פריסת הלקוחות כדי לצמצם תלות בקטגוריה אחת או ביצרן יחיד. התרחבות הזאת אמורה לאפשר לה בסיס יציב יותר וגם לעזור לה לאזן את התנודתיות של המטבע.
- אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות
- אייקון גרופ: ההכנסות ברבעון ירדו ב-10% ל-347 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על רקע כל זה פנינו למנכ״ל אייקון גרופ, דורון סלע, כדי להבין כיצד אייקון מתכננת להתמודד עם תחרות כמו שהציגו אושר עד וויקטורי, ומה מנועי הצמיחה לשנים הקרובות.
בוא נתחיל מהתוצאות של הרבעון למה אפשר לייחס את העליה במכירות?
