סוגרים שנה: התשואה הממוצעת בקופות הגמל עמדה על 2.2%, איזה גוף תופס את המקום הראשון?
שנת 2015 הייתה שנה מאוד לא פשוטה עבור החוסך הישראלי בקופות הגמל ובקרנות ההשתלמות. השנה דווקא נפתחה עם ראלי שהוביל לתשואות של מעל 5% תוך חודשים ספורים אך קצת אחרי חודש אפריל המגמה התהפכה בצל החששות מיציאת יוון מהגוש, לאחר מכן החששות לגבי הכלכלה הסינית ולבסוף גם התחדשות המפולת בנפט - והתשואות נחתכו.
קופות הגמל שאיבדו בחודש דצמבר 0.81% בממוצע, סגרו את 2015 עם תשואה חיובית ממוצעת של 2.2% בלבד. קרנות ההשתלמות שירדו 0.78% בדצמבר, רשמו תשואה חיובית של 2.1% בשנה החולפת. אם ניקח בחשבון שהייתה זו שנה עם דיפלציה של 1%, אז התשואות בפועל נראות מעט טוב יותר.
את המקום הראשון מבין קופות הגמל הגדולות (מנהלות מעל מיליארד שקלים) תופסת 'גדיש' של פסגות עם תשואה של 2.85%. במקום השני נמצאת בר ג של כלל עם תשואה של 2.7% ובמקום השלישי 'גמל כללי' של אלטשולר-שחם עם 2.63%. קרן ההשתלמות המנצחת לשנת 2015 היא 'אומגה' של מנורה, עם תשואה של 2.88%.
לגבי חודש דצמבר, חודש בו איבד המעו"ף 2%, קופת הגמל שירדה בשיעור הנמוך ביותר בדצמבר היא 'עוצמה-תעוז' של הראל, שירדה 0.51% בלבד. קרן ההשתלמות שנפגעה הכי מעט פחות היא 'השתלמות-כללי' של הלמן אלדובי, שירדה 0.54% בלבד.
- חוסכים לפנסיה, אבל אין להם דירה: למה לא לאפשר פדיון מהפנסיה למטרת רכישת דירה?
- הצילו, סוכן הביטוח שלי מעורב בפרשה מטורפת. מה עלי לעשות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התשואות בקופות הגמל הגדולות:
התשואות בקרנות ההשתלמות הגדולות
תשואות ינואר - זה נראה רע
- 5.מאור 01/02/2016 07:53הגב לתגובה זולא מוכנים ללכת לקראת הצרכן בפסגות, לפחות לא במקרה שלי. אז לא הייתי ממליץ על בסיס תשואה. דמי הניהול חשובים בהרבה לאורך זמן והם הדבר היחיד המובטח.
- 4.לפי הירידות כרגע הסדר השנה יהיה הפוך (ל"ת)רואי 18/01/2016 23:55הגב לתגובה זו
- 3.נתן אלטמן 18/01/2016 22:45הגב לתגובה זויש קופות שבכלל לא מנוהלות ורק קונים את המדדים שעשו מעל ל 3% השנה
- 2.דבי 18/01/2016 22:07הגב לתגובה זוהשירות שלהם קצת בעייתי, אבל בטווח הארוך נראה שמנהלי ההשקעות שלהם יודעים את העבודה.
- 1.מגדל זבל של קופה (ל"ת)מיקו 18/01/2016 18:17הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- 564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
