אלטשולר שחם נכנסת לעסקי האשראי: רוכשת 19% מ'מימון ישיר'

בית ההשקעות רוכש 19% ממימון ישיר, בסופו של מו"מ שהחל לפני כחצי שנה
גיא ארז | (5)

בית ההשקעות 'אלטשולר שחם' הודיע הבוקר על רכישת כ-19% ממימון ישיר (מקבוצת ביטוח ישיר) תמורת 60 מיליון שקל. ההסכם משקף למימון ישיר שווי של כ- 312 מיליון ש"ח (לאחר ביצוע ההשקעה). נציין כי עסקה זו מתפרסמת הבוקר, כשבוע לאחר הודעת האיחוד בין בית ההשקעות IBI לקבוצת 'מגדל שוקי הון'. לכתבה המלאה - לחץ כאן.  אך הפעם אין מדובר במיזוג בין החברות, כי אם בהשקעה פיננסית מצד בית ההשקעות.

הדיווחים הראשונים על מו"מ בין בית ההשקעות למימון ישיר החלו בחודש פברואר השנה, ודובר כי הכסף שייכנס לחברה (במידה ועסקה תצא לפועל) - ישמש לאשראי הצרכנים.  נזכיר כי מבחינת יחסי הכוחות בחברה, בנק לאומי מחזיק  ב-20% מקבוצת הביטוח, זאת באמצעות זרוע ההשקעות 'לאומי פרטנרס'. כעת, לאחר העסקה הנוכחית, 'לאומי פרטנרס' בעצם מימשה את זכות ההגנה מדילול שהייתה לה, ומימון ישיר תקצה ל'לאומי' מניות נוספות של מימון ישיר בתמורה ל-12 מיליון ש"ח, כך שלאחר ההקצאה תחזיק לאומי 19.23% מהון המניות המונפק והנפרע של מימון ישיר. במקביל - יחזיק בית ההשקעות אלטשולר שחם כ-19% גם הוא.

מימון ישיר וישיר אחזקות התחייבו במסגרת ההסכם כי מימון ישיר תבצע את מיטב המאמצים (Best Efforts), להנפקתה לציבור של מימון ישיר לציבור עד תום שנת 2019.

נכון לסוף הרבעון הראשון של השנה, מימון ישיר מנהלת כ-2 מיליארד שקל של הלוואות פעילות. קצב המכירות השנתי של הלוואות חדשות עומד על כ-1.7 מיליארד ש"ח, צמיחה שנתית ממוצעת של כ-35%. 

קבוצת אלטשולר שחם מנהלת נכסים בהיקף כספי כולל של כ-68 מיליארד שקל, וכאמור, מחזיקה כעת כ-19% ממימון ישיר, בכניסתה הראשונה לתחום האשראי הצרכני.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    נ.ברוך 02/08/2015 19:30
    הגב לתגובה זו
    מקווה שלא אולי אספיק למכור את קרן הנאמנות שלי. והכל כמובן בקרן מניות גלוב.
  • 2.
    ארצי 02/08/2015 12:19
    הגב לתגובה זו
    לכן אני עוקב לאחר גמל קלאסי ורגיל הם פחות או יותר עומדים בקצב אבל חבל שבירידות האגח האחרונות הם פספסו וירדו יותר מילין לפידות ויותר מאקסלנט ואחרים הם היו בתשואה חדשית סה 1.8-2 אחוז וחבל האחרים היו 2-3 ממוצע תשואה חדשית והכל בגלל האגח שהם מחזיקים בכמות רבה בקופות שלהם וחבל אז אם האגח יעלה הם הרוויחו אבל גם אחרים מחליפים אגח וקונצרני פלוס חלק מניות ומצליחים אז או שמנהלי הקופות פישלו או שאין להם אפשרות תמרון בין לבין אז יעשה טוב לנו המשקיעים אם יעקב אלטושלר יבדוק מה ןלמה זה קורה אולי משהו לא נכון אם הרוב עברו אותם התשואה החדשית ובגדול ןחבל
  • 1.
    פוחד מהאלטשולר שחם...להבנתי הם מסוכנים. (ל"ת)
    חיים 27/07/2015 10:57
    הגב לתגובה זו
  • אורי 27/07/2015 11:05
    הגב לתגובה זו
    תסביר כן אני לקוח שלהם המון שנים
  • חיים 27/07/2015 12:32
    השקעה בקרנות גידור מסוכנות והרפתקאות נוספות.
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.