חברי הבורסה של IBI ומגדל מתמזגים: "השוק צריך גוף שיהווה קונטרה לבנקים"
'IBI בית השקעות' וקבוצת 'מגדל שוקי הון' הודיעו היום (יום א') על חתימת הסכם למיזוג בין חברי הבורסה שלהם, ויפעלו תחת השם "IBI שירותי בורסה". מהלך זה יהפוך את החברה החדשה לברוקראז' החוץ בנקאי הגדול בישאל.
עם השלמת המיזוג, 'IBI בית השקעות' תחזיק ב- 80.1% מהחברה הממוזגת ו'מגדל שוקי הון' תחזיק ב- 19.9% מהחברה. העסקה כפופה לאישור סופי של הממונה על ההגבלים העסקיים והבורסה לניירות ערך בתל אביב.
בשיחה עם Bizportal ציין עדו קוק, מנכ"ל IBI בית השקעות כי המיזוג נבע מתוך מוטיבציה, ולא צורך: "השותפות האסטרטגית עם 'מגדל' היא בניית קשר לטווח הארוך. יחד אנחנו בונים עוצמה. יש כאן פעילויות משלימות, שתפעלנה בסינרגיה. בנוסף, יש כאן את יתרון הגודל: להיות חבר בורסה דורש הרבה משאבים, לא רק כלכליים, אלא גם תשומות ניהוליות, רגולטריות, כספיות וטכנולוגיות. מי שלא מספיק גדול הרבה יותר קשה לו. כשאתה כפול בגודלך, אתה מיטיב את מצבך."
למה דווקא מגדל?
"זה לא שיש כאן המון אפשרויות, אין הרבה חברי בורסה, ואין הרבה גופים כמו מגדל שיש להם כזו הנדוניה. בנוסף, יש לנו יחסים עסקיים טובים עם מגדל, וזה נראה לשנינו הצדדים שילוב מעולה".
- IBI: ההכנסות טיפסו ל-378 מיליון שקל וה-EBITDA הסתכם ב-122 מיליון שקל
- "המשקיעים אופטימיים מדי לגבי תוואי הריבית"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הלקוחות לא יפגעו?
"לפי מודל הפרטת הבורסה - זהו שוק שנשלט בצורה כמעט מוחלטת על ידי המערכת הבנקאית, שגורמת להורדת עמלות כדי לדחוק מתחרים החוצה (לכן זה יקר להיות חבר בורסה). הגוף שאנחנו מקימים יהיה גוף מוביל ומקצועי, שלא יעלים את התחרות. יש אגרסיביות במערכת הבנקאית, עמלות נמוכות - והדבר לא ייפגע. שירותי הברוקראז' עברו הורדה מאוד משמעותית של עמלות בשנים האחרונות. מה שלקוח פרטי משלם היום זה פחות ממה שלקוח מוסדי היה משלם לפני 5 שנים. יש כאן תחרות מטורפת, לא הייתי דואג לזה. גוף חוץ בנקאי שיהווה קונטרה למערכת הבנקאית זה משהו שהשוק מאוד צריך".
- 4.אבי ש 13/08/2015 13:37הגב לתגובה זוכמי שמכיר מעט את השוק ויותר את מגדל שוקי הון, אני מקווה כי המיזוג יעשה טוב וצדק לאנשי מגדל. האיש העיקרי והחשוב במגדל (בתחום זה) הוא אלי ביהרי, איש הגון וישר, איש עבודה ומעש בעל נסיון רב ומוכר שלא יסולא בפז. אני מאחל ומקווה כי IBI ידעו לשמור על האיש המיוחד הזה.
- 3.לא פרייאר 19/07/2015 17:00הגב לתגובה זומי עדיין עובד עם החברות האלה?? הבורסה הישראלית כבר מתה מזמן אז משאיר רק את המוסדיים. אני סוחר באינטראקטיב ברוקרס וטריידסטיישן וזה כלום כסף לעומתם
- 2.יונל 19/07/2015 16:49הגב לתגובה זומגדל ביטוח תהיה חייבת להעביר 20% מהפעילות שלה ל-IBI כמו שהיו חייבים עם מגדל שוקי הון?
- 1.פיננסייר 19/07/2015 15:05הגב לתגובה זוההסבר לתופעה זו, שנראית בלתי אפשרית, כולל פירוט של מחשבון משכנתא, תשואה על ההון העצמי ושינויי ריבית בעתיד, מוסבר במפורט בסרטון אינטרנט חדש בשם "לקנות דירה או לחכות מה עדיף". אפילו אשתי הבינה כי זה מוסבר נורא בפשטות. הנה גם קישור https://goo.gl/A1myDF

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
