חברת קומסק בדרך לסכסוך עבודה: "יש במסדרונות שיחות הפחדה"

חברת עילדב רכשה את חברת הייעוץ לאבטחת מידע תמורת 76 מיליון שקל. עובדי החברה חוששים מתוכנית התייעלות והכריזו על סכסוך עבודה
תומר קורנפלד | (2)
נושאים בכתבה עילדב קומסק

לפני מספר חודשים ביצעה חברת עילדב השקעה אסטרטגית - רכישת חברת קומסק העוסקת בייעוץ לאבטחת מידע תמורת 76 מיליון שקל. מאז שהושלמה העסקה - נאלצת חברת האחזקות שבשליטת איש העסקים רוני שטרנבך להתמודד עם העובדים שאינם מרוצים מהעברת השליטה בחברה.

כבר לפני שלושה חודשים העובדים התאגדו תחת ההסתדרות והיום הם הכריזו על סכסוך עבודה. המשמעות הינה שבתוך 14 יום יוכלו 120 עובדי החברות לשבות.

Bizportal שוחח עם נציג וועד העובדים בחברה: "אנחנו מנסים כבר תקופה ארוכה להיכנס לתהליך של מו"מ מול החברה. בפועל, הם לא רוצים לשבת איתנו וממסמסים אותנו ולא נותר לנו ברירה אלא להכריז על סכסוך עבודה".

החשש המרכזי של העובדים הוא כי החברה תחת שליטת עילדב תעבור מהלך של התייעלות בכדי לשפר את הרווחים והתייעלות היא בדרך כלל שם קוד לפיטורי עובדים. לעת עתה, עילדב מינתה מנכ"ל מטעמה - איצ'ה וינריב ועד כה לא בוצעו כל תהליך התייעלות.

עם זאת, נציג הוועד מסביר ל-Bizportal כי "יש במסדרונות שיחות הפחדה מצד ההנהלה שאם החברה לא תעמוד ביעדים אז יהיו פיטורי עובדים". המהלך של הוועד מנסה למנוע זאת.

מבחינת הדרישות של וועד העובדים שני הנושאים המרכזיים שעומדים על הפרק הוא רצונם בהסכם שכר קיבוצי. הנושא השני הוא פיצוי על כל בעיות העבר שהיו תחת ההנהלה הקודמת. הוועד מבקש שהאחריות לענייני העבר תטופל על ידי ההנהלה החדשה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    טל והחברים 13/11/2014 12:07
    הגב לתגובה זו
    חברה רעה דוחה שלא מגיע לה שום פעילות לא בארץ לא בעולם. אנחנו מאחלים לה התפרקות מהר מאד מטה, תמשיכו עם הבלגן. עלאק אבטחת מידע... חרפת הון אנושי
  • יצור אומלל (ל"ת)
    אני יודע מי אתה אפס 28/11/2014 19:03
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳