על הרצת מניות - סמנכ"ל לשעבר בעילדב הולך לכלא לשנה וחצי
חאלד כבוב מעלה את הרף של הענישה על עבירות של תרמית בניירות ערך. הסמנכ"ל לשעבר בחברת עילדב אבי קליינר נשלח היום ל-18 חודשי מאסר בפועל על עבירות שביצע בזמן שכיהן בתפקיד הבכיר. בנוסף, ישלם קליינר קנס כספי בסך של 200,000 שקל.
קליינר, בהיותו סמנכ"ל בחברת עילדב הורשע ב-165 עבירות של השפעה על שער נייר ערך בדרכי תרמית. בנוסף, קליינר הורשע בעבירה אחת של מרמה והפרת אמונים בתאגיד. כמו כן קליינר הורשע בעשרות עבירות גניבה בידי מנהל ועשרות עבירות גניבה בידי מורשה.
העבירות שקליינר הורשה בהן בוצעו בעת שכיהן כסמנכ"ל הכספים בחברת עילדב. על פי כתב האישום - קליינר ביצע 165 עסקאות עצמיות בין חשבונות החברות שבהן היה אחראי לניהול הכספים לבין חשבונות בבעלותו של קליינר. העסקאות נחזו להיות אמיתיות ואקראיות אך בפועל קליינר יצר לעצמו רווחים ודאיים בחשבונות תוך ניצול חשבונות החברות.
הפעילות שביצע קליינר התמקדה באיגרות חוב קונצרניות דלות סחירות שבהן היה מתבצע מספר בודד של עסקאות בכל יום מסחר. פעילותו של קליינר היוותה את החלק הארי של מחזור המסחר.
כבר מהחקירה הראשונה שלו ברשות ני"ע שיתף קליינר פעולה עם רשויות האכיפה והודה במרבית העובדות שבכתב האישום. בנוסף, קליינר השיב לחברות הציבוריות את הרווחים שגרף במסגרת ביצוע העבירות ולא חלק על גובה הסכום. לאור האמור - השופט חאלד כבוב החליט לקבוע את עונשו של קליינר בתחתית מתחם העונש ההולם (העומד על שנתיים).
- 3.כרגיל משתלם לגנוב ולהיות מושחת במדינה 10 שנים היה צריך (ל"ת)תום 19/10/2014 11:29הגב לתגובה זו
- 2.באמריקה הנאורה היה הולך למאסר עולם (ל"ת)תעתיקו מאמריקה 19/10/2014 11:09הגב לתגובה זו
- 1.ממליץ לו- לקנות וזלין (ל"ת)משה 19/10/2014 10:23הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳