עסקה עם הרבה יופי: זאת המניה אליה נכנס להשקעה בן זוגה של בר רפאלי
עדי עזרא, בן זוגה של דוגמנית העל בר רפאלי, הפך לבעל עניין בחברת אס אר אקורד, כך דיווחה החברה אתמול אחה"צ. עזרא רכש מידי גרינסטון 600,000 מניות פי מחיר של 1.23 שקלים למניה ובסה"כ השקיע כ-738,000 שקל. בעקבות העסקה מחזיק עזרא ב-5.19% מהמניות של החברה.
בשלב הנוכחי, חברת אס.אר אקורד היא שלד בורסאי. ב-26 ביוני בעלי המנות של החברה יתבקשו לאשר עסקה שבה איש העסקים עדי צים (הבעלים של כמעט חינם) ישקיע בחברה סכום של 30 מיליון שקל תמורת אחזקה של 82% וידאג להעמיד לחברה מימון חיצוני בהיקף של כ-67 מיליון שקל. Bizportal חשף בעבר כי בכוונתו של צים ליצוק אל תוך החברה הבורסאית את הפעילות של ניכיון הצ'קים שלו.
עדי עזרא שנכנס להשקעה בחברה הוא בנו של דודי עזרא, הבעלים של חברת נטו אחזקות. דודי עזרא השקיע בזמנו בחברת צים שיווק (רשת הקמעונאות כמעט חינם) בעת ההנפקה, והרוויח פי 2-3 על השקעתו. כעת נראה כי בנו, ממשיך להאמין באיש העסקים עדי צים - ותופס פוזיציה בחברה.
מבחינת אס.אר אקורד, בשלב זה החברה טרם פירטה מה בכוונתו של צים להכניס לתוכה. עם זאת, ייתכן ורמז ליעדי הרווחיות שמסמן צים ניתן לקבל מיעדי הרווח למנכ"ל המיועד. דו"ח המיתאר של החברה חושף כי המנכ"ל העתידי יהיה זכאי למענק שנתי בסך של 100,000 שקלים בכפוף לכך שהחברה תציג רווח של 15 מיליון שקל בשנת 2015 אשר יעלה ב-3 מיליון שקל מדי שנה עד שנת 2019. אז המנכ"ל יהיה זכאי למענק בכפוף לכך שהחברה תרוויח 27 מיליון שקל.
- התוצאות החלשות של נטו גרמו לעדי עזרא לקבל מניות בשווי מצומק
- פעם שלישית בר רפאלי: תשמש שוב כפרזנטורית בקמפיין חדש ל-FEMINA
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרט לעדי עזרא אשר נכנס להשקעה בחברה, בעלת עניין נוספת אשר רכשה ממניות אס.אר אקורד בהיקף יותר משמעותי היא אורנה שמחה ביבי. היא רכשה את המניות במחירים נמוכים יותר מעזרא וכיום היא מחזיקה בכ-18% מהמניות של אס.אר.אקורד. טרם ההקצאה - גרינסטון דיללה את אחזקה בחברה לרמה של 19%.
- 15.לנפקנית בר רפאלי לא חסר כסף!!! (ל"ת)אני מרושש 04/06/2014 14:20הגב לתגובה זו
- 14.ערן 03/06/2014 08:35הגב לתגובה זוהמניה היחידה שאשמח אם היא תרד
- 13.את מי בדיוק מעניין הדביל הזה ? (ל"ת)מני 30/05/2014 19:47הגב לתגובה זו
- 12.נו באמת (ל"ת)מעניין לי את הת... 29/05/2014 16:24הגב לתגובה זו
- 11.משפחת עזרא עוד מונופול מגעיל (ל"ת)tt 29/05/2014 16:20הגב לתגובה זו
- 10.צופה 29/05/2014 16:11הגב לתגובה זומדוע אין סרטונים? זה כבר מעניין.
- 9.אינה משתזפת טוטאל (ל"ת)מציץ 29/05/2014 15:38הגב לתגובה זו
- 8.קוני למל 29/05/2014 15:13הגב לתגובה זו... אם הייתי מסוגל ....
- 7.גוסט דוג 29/05/2014 14:31הגב לתגובה זואת מי זה מעניין? מינוס 10 נקודות לביזפורטל על כתבה מטופשת ולא איטלגנטית. מאחד שיודע איך להשקיע (גם כעת).
- 6.אתר צהוב מה קורה לכם? (ל"ת)חלי 29/05/2014 14:26הגב לתגובה זו
- 5.את מי זה מעניין רוצים להקפיץ מניה ע"ח הציבור (ל"ת)טל 29/05/2014 13:05הגב לתגובה זו
- 4.למה את איתו? (ל"ת)לבר 29/05/2014 12:50הגב לתגובה זו
- 3.אחד 29/05/2014 12:26הגב לתגובה זואין סוף לטריקים. לידיעתכם בר רפאלי פתחה בעבר מיזם הלבשה תחתונה (עם עוד דוגמן דודי בלסר) אשר לא ממש התרומם, כך שהצלחה גדולה בעסקים אין פה.
- 2.הוא חשב על זה באמצע ........? (ל"ת)tzrj 29/05/2014 12:14הגב לתגובה זו
- 1.J 29/05/2014 11:31הגב לתגובה זונמאס לנו ממנה וממנו..כל מה שבראש שלכם זה חיצוניות וטמטום

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?