מגיבים לתוצאות סלקום: "מוקדם להספיד את התחרות בשוק הסלולר"
משקיעי חברת סלקום בניהולו של ניר שטרן מקבוצת דיסקונט השקעות
אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות IBI, הגיב לתוצאות סלקום. לדבריו, "דוח טוב של סלקום כזה שמלמד מצד אחד על האטה מסויימת בתחרות, האטה שאפשרה לעדכוני המחירים המובנים בתוך החבילות של סלקום להשפיע על התוצאות באופן מהותי יותר מהתחרות השוטפת שקצת ירדה מדרגה הרבעון".
אולם, ליכט מסייג באומרו כי "תהליכי ההתייעלות מתחילים למצות את עצמם ושיעור החסכון אינו משמעותי כבעבר, תהליך שהוא כמובן טבעי אחרי תהליך ההתייעלות המקיף שעברה החברה במהלך השנה וחצי האחרונות. עם זאת להערכתנו עוד מוקדם להספיד את התחרות בשוק הסלולר. נתוני הניוד מלמדים על הקושי הרב של החברות החדשות , ובמיוחד הוט, לשמור על המנויים שלהם ולכן קשה לראות בטווח הנראה לעיין את החברות החדשות מצמצמות באופן ניכר את המבצעים. רבעון הבא להערכתנו יהיה חלש יותר הערכה שקיבלה חיזוק גם מהנהלת החברה שדיווחה כי שחיקת המחירים נמשכת ברבעון הבא".
אילנית שרף, אנליסטית התקשורת בבית ההשקעות פסגות, ציינה כי מדובר בתוצאות רבעוניות טובות לסלקום. לדבריה, "דוחות סלקום היו בטווח העליון של התחזיות המוקדמות שחברת התקשורת פירסמה, כאשר הרווח הנקי וה-ARPU עקפו את התחזיות המוקדמות. ביחס לרבעון הקודם, ניתן לראות שיפור במגוון פרמטרים למרות שלמשל במכירות שוק קצה נמשכת השחיקה במחירים".
- "קנו מניות סיניות" - ההמלצה של ג'יי פי מורגן
- מניות הבנקים המומלצות - ומי לא מומלצת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד הוסיפה שרף כי "השיפור בתוצאות החברה נובע מהמשך מהלכי התייעלות שמבצעת החברה לצד שיפור קל בהכנסות משירותים. יש שיפור ב-ARPU אבל צריך מה מקורו. סלקום עצמה טוענת שהשיפור שנרשם לאו דווקא יבוא לידי ביטוי גם ברבעונים הבאים. מדובר ברבעון אחד שהוא לאו דווקא מייצג, אבל אין ספק שברבעון הנוכחי תוצאות יחסית טובות ביחס לעצמה ולחברות הסלולר האחרות".
האנליסטית סבינה פודבל מבית ההשקעות לידר סבורה כי מדובר בדוחות טובים מעל לצפי המוקדם, ומשכך מותירה המלצתה ב"תשואת שוק ומעלה את מחיר היעד ל-38 שקל. לדבריה, "אנו מתחילים לראות סימני התאוששות והתייצבות ראשוניים בסקטור הסלולר. אמנם ייתכנו זעזועים נוספים מצד המתחרות החדשות בטווח הקצר, אך להערכתנו השפעתן על תוצאות החברות הוותיקות תהיה מתונה יותר. מגמת השיפור בתוצאות העסקיות של סלקום צפויה להימשך גם ברבעונים הקרובים אם כי היא עשויה להיות תנודתית יחסית על רקע הצפי למבצעים נוספים מצד המפעילות החדשות והעונתיות. למרות סימני ההתייצבות בתוצאות, אנו ממשיכים להיות מוטרדים מהיעדר מנועי צמיחה מהותיים בפעילות הליבה בטווח הבינוני - רחוק".

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
