רייזור: ההכנסות ברבעון הראשון זינקו כמעט פי 6
החברה מדווחת כי ההכנסות ברבעון צפויות להסתכם ב-7 מיליון שקל לעומת 1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, כשהרוויחות הגולמית צפויה לעמוד על 48% לעומת 10% ברבעון המקביל
רייזור לאבס רייזור -4.33% המפתחת חיישנים למכונות תעשיות שמשתמשים בבינה מלאכותית בשביל לאבחן בעיות במכונות מדווחת כי הצמיחה החדה בהכנסות נמשכה גם ברבעון הראשון - לפי התוצאות המקדמיות, ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-7 מיליון שקל, זינוק של כ-480% לעומת הכנסות של 1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.
לגבי הרווחיות, החברה מעריכה כי הרווחיות הגולמית במהלך התקופה צפוי לעמוד על כ-48% גידול משמעותי לעומת רווחיות גולמית של 10% ברבעון המקביל. סך ההכנסות החוזרות השנתיות מרשיונות (ARR) גדל יותר מפי 2 מסך של כ-1.7 מיליון שקל נכון לסוף הרבעון המקביל אשתקד לכ-3.8 מיליון שקל נכון לסוף הרבעון הראשון השנה.
בנוסף, החברה ציינה כי בדיקת ההיתכנות להרחבת מוצרי החברה למשאיות וכלים הנדסיים כבדים מתקדמת ותגיע לשלב הבדיקות הסופיות במהלך חודש במאי, ובמקביל כבר מתקיימות שיחות ראשוניות בינה לבין נציגי הלקוח בקשר לרכישת רישיונות למוצר עבור המשאיות והכלים ההנדסאיים שלו.
במחצית השנייה של 2024 הכנסות החברה עמדו על כ-12.2 מיליון שקל, עלייה של כ-278% בהשוואה ל-3.2 מיליון שקל במחצית השנייה של שנת 2023. על אף הגידול בהכנסות, החברה דיווחה על הפסד נקי של כ-8.1 מיליון שקל, קיטון של כ-10% בלבד לעומת הפסד של כ-9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. זאת, בין היתר בשל עלייה בהוצאות המו"פ, המכירה וההנהלה.
- הזמנה אחת בשנתיים; האם רייזור בדרך למטה?
- מנכ"ל רייזור: "היעד שלנו זה להביא עסקת רישוי משמעותית עוד השנה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נוכן לסוף
2024, צבר הזמנות של החברה עמד על כ-78.5 מיליון שקל, ביחס לכ-76 מיליון שקל בסוף המחצית הראשונה של השנה. להערכת החברה, מרבית ההכנסות יוכרו במהלך השנים 2025-2026, כאשר רוב מוחלט מהצבר (77.6 מיליון שקל) נובע מההסכם עליו חתמה החברה עם ענקית הכרייה גלנקור במהלך
שנת 2023.
מניית רייזור נסחרת לפי שווי של 153.8 מיליון שקל אחרי ירידה של 31.6% מתחילת השנה ושל 24% בשנה האחרונה.
- 3.אנונימי 09/04/2025 13:26הגב לתגובה זוזוכרים באיזה שער הונפקה החברה .כדי להחזיר ההפסדים המניהצריכה לעלות ב 100%
- 2.נו באמת 09/04/2025 11:59הגב לתגובה זואת מי זה מענייןהחברה הזאת לא תדע להרוויח כסף גם עוד 100 שנה.המזל שלה שהיא גייסה בתקופת הבועה ונשאר לה בקופה 55 מיליון שח.יש להם כמה שנים לחיות אבל הם יסיימו כמו אקסיליון...
- אנונימי 10/04/2025 00:38הגב לתגובה זושההפסדים עלו
- 1.אנונימי 09/04/2025 09:54הגב לתגובה זולא מכסה משכורת של מנכל ברוב החברות הבורסאיות בארץ

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳