176
צילום: freepik

ריהוט לבית ולגן: המוצרים המיוחדים שמגיעים היישר מהמזרח הרחוקריהוט לבית ולגן: המוצרים המיוחדים שמגיעים היישר מהמזרח הרחוק

אי שם, על שפת נחל תנינים, ליד כפר ויתקין, נמצאת חנות גדולה ומטריפה , מאות מוצרים ממתינים ללקוחות בחצר ובתוך המחסן, ובדרך לטיול או סתם כי רוצים לרענן את הריהוט, קופצים לחנות ומשדרגים את הבית, הריהוט מבוסס על חומרים טבעיים, מתאים לכול אופנה עכשווית וגם במחירים שווים לכול נפש, שווה ביקור

תוכן בחסות |
נושאים בכתבה ריהוט ריהוט גן

תמונה מהחנות. פסטורלית ונעימה (צילומים באדיבות ברומו עיצובים)

תארו לעצמכם שאתם מבקשים לקנות ריהוט ואקססוריז חדשים לבית, מוצרים שעשויים מחומרים טבעיים, כאלה שמתאימים לכול אופנה... וכול זאת בחנות יפהפיה, שממוקמת בין שדות מוריקים וליד נחל מזמין, עם נוף פסטורלי ולא פחות חשוב, עם היצע מוצרים מרשים, שמתאים לכול כיס. למרות שזה נשמע כמו חלום, זה קיים. קוראים למקום "ברומו עיצובים".

העסק אמנם קיים כבר שמונה שנים, אבל אם לא שמעתם עליו זה בגלל שעד לא מזמן הוא מכר בסיטונאות בלבד. אחד הדברים הטובים שקרו בזכות הקורונה הוא פתיחתו של העסק לקהל הרחב. עכשיו, בדרך לטיול בנחל התנינים, ממש לא רחוק מגשר הצבים, באזור כפר ויתקין, הוא פתוח לקהל הרחב – שלא מהסס להגיע ולמצוא את מבוקשו, ולחסוך את פערי התיווך.  

"ברומו עיצובים הוקם ב-2012 עם מוצרי ייבוא מאינדונזיה בעיקר", מספר מנהל העסק, יורם ברקאי (55), ומוסיף כי: "הרהיטים מבוססים על חומרים טבעיים ועצים ממוחזרים. אנחנו מייבאים רהיטים, דקורציה לבית, אקססוריז -  כל מה שקשור לעיצוב הבית, זה הבסיס שלנו".יורם הגיע לתחום במקרה. "הגעתי להודו בשנת 1991 לפגוש בחור מקומי, הודי מוסלמי, שהתעסק בסחר באבני חן", הוא מספר בערגה. "באותן שנים שעזבתי את הארץ, עסקתי בעיצוב טבעות נשים ושיבוץ אבני חן. גרתי אצל הבחור ולמדתי אצלו חצי שנה את הנושא של אבני חן – אבחון, ליטוש, שיבוץ וכד'. זה היה בעיר שקוראים לה ג'ייפור (פינק סיטי), זו עיר מאוד גדולה ברג'אסטן. לאחר מכן עסקתי בתחום במשך 7 שנים בלונדון, ואז חזרתי להודו. שם, בג'ייפור, יש תעשייה גדולה של מפעלי טקסטיל, ברזל, עץ ועוד. כשחזרתי לארץ, ראיתי שכול הנושא של הריהוט ההודי נמצא בחיתולים, ואז החלטתי לעשות שינוי והתחלתי לייבא ריהוט ואקססוריז לבית מהודו. דברים מאוד אתניים". 

בתחילת הדרך פנה יורם לקהל הרחב. "בשנים הראשונות הייתה לי חנות שקראו לה סוטאר שהייתה מוכרת מאוד באזור השרון", הוא מספר. "ב-2012 סגרתי אותה ופתחתי מחסן ומכירה רק בסיטונאות. היום אפשר להשיג את המוצרים אצלי, ישירות בחנות היבואן, או כרגיל הסיטונאים, המשווקים המורשים".

מה מיוחד במוצרים שאתה מביא?

"כל המוצרים מבוססים על חומרים טבעיים, שמכניסים לבית הרבה חום, המון אופי, וזה עיצוב שלא נמאס אף פעם, שלא כמו מוצרי אופנה אחרים, שהם מבוססים על תקופה. הרי אופנה משתנה, ורואים את זה בביגוד, ריהוט, דקורציה, כמעט בכול דבר. אז אנשים רוצים להתאים עצמם לתקופה ומשנים – מחליפים שולחן, מראות מעוצבות, נמאס להם מהצבע של המטבח - רוצים להחליף. המוצרים שאני מייבא אלה לא מוצרים שאנשים רוצים להחליף אותם, כי הם עשויים מחומרים טבעיים שתמיד משתלבים בתוך החלל המודרני, עם העיצובים העכשוויים.

"גם בחומרים טבעיים יש עליה וירידה בדרישה של השוק, כי ישנן אופנות שמשתמשות בחומרים טבעיים. עכשיו האופנה היא השיק, זו האופנה הרווחת, בעיקר בשנה האחרונה. באופנה הזאת משלבים המון חומרים טבעיים, ואז הרהיטים והמוצרים שאני מייבא מתאימים במיוחד. אני גם מתמחה באופנה הזאת, בדקורציה שלה – ואני גם אחראי על העיצובים של חלק גדול מהמוצרים".

 

 את רוב הרהיטים והדקורציות יורם מעצב בעצמו. יש לו ניסיון עשיר בתחום של כשלושה עשורים בהן הוא עוסק בייבוא מהמזרח. "הייתי 7 שנים בחו"ל ובשנת 1997 חזרתי לארץ. אני בין הראשונים שהביאו את המזרח לארץ מבחינה מאסיבית ובין היחידים שנשארו מהתחום", הוא מציין. יורם מציין כי בשנים הראשונות הייבוא היה מהודו בעיקר, אבל בעשור האחרון הוא מתמקד בייבוא מאינדונזיה, אבל לא רק - גם מוויאטנם, הודו, סין ועוד. "המוצרים לא זולים במיוחד, אבל בטח לא נחשבים יקרים מאוד", מבהיר יורם. "המחיר שווה לכול כיס בוודאות, מה שכן, יש בריהוט ובעיצובים חשיבה מעבר. הרבה חשיבה של עיצוב, תכנון, פרקטיקה בעיצוב של הריהוט. הדקורציות שאנחנו מביאים שוות לכול כיס".

בחנות ניתן למצוא מוצרים גם לפנים הבית וגם לחצר או למרפסת. "האופנה היום היא של במבוק, ראטן, אצות ים – זה חזר מאוד לאופנה בעקבות השיק. אלה רהיטים שבעיקרם מגיעים מאזור אינדונזיה, בגלל שהאנשים שם הם בעלי מקצוע מצוינים ואומנים ברהיטי במבוק מאות שנים. גם החומר גדל שם כמובן. אני מביא משם פינות ישיבה, המון דקורציה, כורסאות, דברים שמיועדים  גם לחוץ במקומות מקורים. אני מביא ריהוט חוץ לא סטנדרטי, דברים מאוד מיוחדים. ספסלים עתיקים, רהיטים בצבעים מיוחדים באלומיניום, במבוק לחוץ".

איך  הקורונה השפיעה עליכם?

"בסגר הראשון העסק נסגר למשך חודש וחצי כי כל החנויות היו סגורות. אז החלטנו לעשות שינוי מחשבתי ופתחנו תצוגה לקהל הפרטי. זיהינו את הפוטנציאל, הבנו שאנשים רוצים בתקופה כזאת להגיע למקומות פתוחים וגדולים, ורוצים להגיע ליבואן עצמו ולא תמיד למשווקים. דבר נוסף, המקום נמצא במקום מדהים, מול שדות, ליד נחל – רבים מלקוחותיי משלבים טיול באותו יום".בין לקוחות החנות ניתן למצוא ידוענים, ובני זוגם. אחת מהן היא נטלי לוי אהרון, אשתו של דודו אהרון, שכתבה את ההמלצה הבאה: "החלטתי לשנות את כל עיצוב הבית ולהכניס אליו חום ומשפחתיות. בחרתי בסגנון ה׳בוהו׳- עץ, קש, חום, קרם, לבן. אחרי סקר שוק גדול הגעתי לברומו והתאהבתי בשנייה הראשונה! רהיטים מעוצבים ואקססוריז באיכות גבוהה ביותר. בתור מעצבת פנים אני מחפשת דברים מיוחדים, לא מה שיש לכולם. יורם מעצב בעצמו את הסחורה המדהימה שלו, ככה שהבנתי שהגעתי למקום הנכון. הריהוט שלו שינה לחלוטין את הדירה שלי והכניס את החמימות והסטייל שחיפשתי. ממליצה בחום!!".

אז אתם עדיין פה? צרו קשר:

כתובת: כפר ויתקין, ליד יקב אלכסנדר

טלפונים: 039217020 / 0547474330

אי-מייל: [email protected]

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.