נגיעות של בטון בבית
מה שהחל בשנות ה-50 בעולם בזרם הברוטליזם באדריכלות נכנס עמוק לבתים המודרניים ואפילו לדירות ישראליות. את הברוטליזם אפיינה בנייה בבטון חשוף ושימוש בצורות ובזוויות חדות. בבסיס הברוטליזם הוא ה- béton brut שפירושו בטון גולמי. אמנם הוא החל ממבני ציבור גדולי מימדים ברחבי העולם אבל בהדרגה כבש את לבבות האדריכלים ומעצבי הפנים ובשנים האחרונות נכנס הבטון החשוף, הגולמי והמחוספס לתוך הבתים שלנו. לבטון האפור יש תדמית קרה ונוקשה אבל במינון מאוזן ובשלל עיבודים וטקסטורות רכות יותר הוא יכול להפוך לחומר מודרני עם שלל תכונות גמישות. בזכות האפשרות להעניק לבטון גימורים שונים, אפשר בעצם לחשק איתו ולשוות לו מראה שונה ומגוון – מחוספס, מבריק, תלת מימדי, בדוגמאות ובדפוסים שונים ועוד.
איפה אפשר לראות בטון? ברצפה בדמות בטון מוחלק המכונה גם מיקרוטופינג או אריחים דמויי בטון, על הקירות בדמות בטון אדריכלי חשוף או צבע בטקסטורת בטון, בחיפויים של ארונות בדמות פורמייקה במראה בטון, בעמודים ובקורות חשופים וכמובן בשלל אקססוריז לבית – גופי תאורה, ספסלים, שולחנות, מדפים, הדומים, עציצים, שידות, ספריות ועוד שורה ארוכה של יישומים.
הבטון המקורי המכונה בטון אדריכלי מקבל טוויסט עכשווי בזכות שדרוגים טכנולוגיים שמקלילים אותו והופכים אותו למשפחה גדולה המכונה בטון דקורטיבי. תחת בטון דקורטיבי אפשר למצוא שורה של שימושים גמישים בבטון, למשל יצירת אריחים לחיפויי קירות או רצפה במראה תלת מימדי מעוגל וקליל למראה.
- ה-AI משנה את עולם האדריכלות - ״פעם היה צריך 3-4 אנשים על פרויקט היום צריך אחד-שניים״
- איך בונים את הבית שתמיד רציתם מבלי להיתקע בבירוקרטיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היתרונות של הבטון רבים – הוא נראה מודרני, נקי, עכשווי וצעיר, הוא משדרג חללים וקל מאוד לשדך אותו לשלל חומרים אחרים כמו עץ, זכוכית, מתכת, פלסטיק, גבס ועוד. גם מבחינת צבעים אפשר לגוון בטון ואם משאירים אותו אפור טבעי אפשר לשדך לו כמעט כל צבע.
התאהבתם בשילוב של בטון בבית? יש כמה דברים שכדאי לדעת לפני שמכניסים אותו הביתה. בטון הוא חומר "פעיל" דהיינו כמו מתכת חשופה הוא משתנה עם השנים, מתיישן, מתפורר, נסדק ומתבלה. יש מי שאוהב את התכונה הזו מאוד ואוהב את השינויים שעוברים על הבטון ומוסיפים אופי לבית, קצת כמו בריקים שמתיישנים עם הזמן או ברזל שמחליד. עם זאת, אפשר לשלב בטון ולדאוג שהוא יישאר בדיוק כמו ביום ההתקנה. יש לחברת בי ג'י בונד שורה של מוצרים ליישום ולתחזוקה של בטון. כדאי כמובן להיעזר באנשי מקצוע או לפחות בזוג ידיים מיומנות.
בין שלל החומרים המתקדמים של BG Bond אפשר למצוא את בי ג'י ריפרקריט 305 - טיט צמנטי טיקסוטרופי לשיקום ולתיקון בטון. החומר נוח ליישום ומתקשה במהירות; בי ג'י בטון רוק 330 - טיט צמנטי טיקסוטרופי מהיר התקשות, ייחודי לשיקום בטון. החומר לא מתכווץ, עמיד בפני חדירת מים ובפני כימיקלים; בי ג'י רדיגראוט 420 - גראוט צמנטי חזק, קל לפילוס ובלתי מתכווץ. יש לחומר כושר הידבקות גבוה לפלדה ולבטון והוא מיועד למילוי, חיזוק, עיגון וביסוס; בי ג'י רוק קריט 441 - גראוט צמנטי לקבלת חוזק גבוה במהירות רבה, החומר מיועד לשיקום בטון ביציקה, ביסוס מכונות וציוד ועוד. כאן תוכלו למצוא מגוון פתרונות לשיקום טון: www.b-gtech.com/שיקום
ל-BG Bond יש גם שורה של שדכנים שמקשרים בין הבטון לבין מה שעתיד לבוא מעל, למקרה שתרצו לאטום אותו. את כל המידע תוכלו למצוא כאן: www.b-gtech.com/טייחים
יש לכם בטון ישן שתרצו לרענן? אפשר לחבר בין בטון ישן ומתפורר לבין שכבה חדשה בזכות החומר המתקדם בי ג'י 17. זהו פריימר סינטטי נוזלי שמיועד לחיבור בטון חדש לישן.הפריימר נשאר פעיל על השטח במשך יומיים ובכך מאפשר גמישות מרבית לביצוע העבודה.

צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
