ועדה
צילום: DEPOSITPHOTOS

כל מה שצריך לדעת על הועדה להפסקת היריון

תוכן בחסות |

חושבת על הפסקת היריון מכל סיבה? עליך לדעת שעל פי החוק העונשין התשל"ז-1977, כל הפסקת היריון חייבת להיעשות באישור הועדה להפסקת היריון. הבאנו בפניך את כל המידע אודות הועדה, כך שתוכלי לדעת אם הנך עומדת בקריטריונים או לא, והיכן תמצאי את הועדות הללו.

על פי החוק, כל אישה בישראל זכאית לבצע הפלה, אך כל הפסקת היריון חייבת להיעשות בכפוף לאישור הועדה להפסקת היריון. ועדה זו תכלול רופא בכיר מהנהלת בית החולים/המוסד הפרטי, רופא בכיר המומחה בגינקולוגיה ועובדת סוציאלית. בנוסף, כל ועדה שכזאת צריכה להכיל לפחות אישה אחת. תוכלי לקבוע תור במקום המתאים לך ללא כל קשר למקום מגוריך, במוסד פרטי או ציבורי. בהמשך נפרט כיצד מגישים את הבקשה.

באילו מקרים ניתן לפנות לוועדה להפסקת היריון ולקבל תשובה חיובית?

  • אם גילך נמוך מגיל הנישואין המותר על פי החוק בחוק (גיל 17), או שגילך מעל 40.
  • במקרה שבו ההיריון מחוץ לנשואים, או שנגרם מיחסים אסורים (תוצאה מאונס, גילוי עריות וכו').
  • אישה רווקה, אלמנה או גרושה.
  • במקרה של היריון בסיכון או חלילה במקרה של גילוי מום אצל הוולד.
  • היריון שעשוי לסכן את חיי האישה ולגרום לה לנזק נפשי או גופני.
חשוב לציין שבמידה והנך עומדת בקריטריונים אלה, הועדה להפסקת היריון חייבת לאשר את ההפלה. במידה ואינך עומדת בקריטריונים והועדה דחתה את הבקשה –ניתן לפנות לוועדה אחרת ולנסות לעבור שם.

כיצד פונים לוועדה להפסקת היריון?

כיום כמעט בכל בית חולים ציבורי קיימת ועדה להפסקת היריון, או במרכזים פרטיים אשר מורשים לבצע הפלות ומפעילים ועדה להפסת היריון. הנך יכולה להגיש את הבקשה בכל עיר שתבחרי, לא רק בעיר מגוריך. בכל בית חולים הועדה מתכנסת לפחות פעמיים בשבוע, כאשר במרכזים פרטיים, כמעט בכל יום. ניתן לבדוק זאת באתר האינטרנט של בתי החולים השונים ברחבי הארץ או לחלופין להתקשר ולברר את הזמנים בהם הועדה מתכנסת. במידה ותרצי לקבל מימון דרך קופת החולים להפלה, מומלץ לבדוק מראש מול קופת החולים אם אילו בתי חולים הן עובדות.

לאחר קביעת התור לועדה, יש להגיע במועד הדרוש עם המסמכים הבאים:

  • תעודת זהות
  • בדיקות דם
  • אולטרסאונד עדכני המראה את גיל ההיריון
  • מסמכים נוספים על פי הצורך (לדוגמה הוכחה למום בוולד)
האם התהליך הוא בתשלום?

כן. יש צורך לשלם אגרת ועדה בתשלום של 450 שקלים. במידה והינך קטינה, את זכאית לקבל התחייבות מקופת החולים על מנת שלא לשלם את האגרה. כמו כן, אין צורך באישור ההורים. אם הינך עומדת בתנאים למימון ההפלה, תקבלי החזר גם על הוועדה.

תהליך ההפלה

לאחר קבלת אישור להפסקת היריון מטעם הועדה, תוכלי להתחיל בתהליך ההפלה. את ההפלה ניתן לבצע בבית החולים או במקומות פרטיים המורשים לכך. חשוב מאוד להקפיד ולבחור רק במקום מורשה וחוקי לביצוע הפסקת היריון. בחירת מקום שאינו מורשה יכול להוביל לפגיעה ממשית ולרשלנות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.