הישראלים אימצו את וואטסאפ ועכשיו גם החברות
בסוף שנת 2018 השיקה וואטסאפ את הגרסה לעסקים. מאז, יותר ויותר חברות, ארגונים ועסקים מאמצים את הפלטפורמה כדי לתת ללקוחותיהם שירות איכותי יותר.
התכתובת דרך אפליקציית ווטסאפ החליפה מזמן את הודעות הטקסט ואת השיחות בניידים. הישראלים אימצו את האפליקציה בידיים פתוחות והיום כמעט כל אחד ואחת מחוברים לשלל קבוצות ומתקשרים בדרך זו עם אנשי הקשר. העובדה שהציבור אימץ את האפליקציה צריכה להעלות בקרב העסקים והחברות את השאלה כיצד נכון למנף את השימוש בה.
שנת 2019 כשנת מפנה לוואטסאפ לעסקים
בשנת 2018 פתחה ווטסאפ את הגרסה לעסקים. השינוי אפשר לנהל בצורה שונה וחכמה את תהליכי השירות בעסק. בשנת 2019 נכנסה קומבוקס כשותפה רשמית של ווטסאפ ביזנס API לעסקים. השותפות פתחה בפני עסקים וחברות אפשרויות רבות ובעיקרן, יכולת לספק שירות לקוחות באופן אינטואיטיבי ונוח, בפלטפורמת התקשורת הכי שימושית בארץ.
הפלטפורמה של קומבקוס יצרה שינוי באופן תפיסת שירות הלקוחות. במקום להציע ללקוחות לתקשר איתם בדרך שנוחה לעסק או לארגון, מרגע בו החל שיתוף הפעולה, הארגון יכול לתקשר עם הלקוחות בדרך הכי נוחה עבורם, בלי לבצע תהליכי הטמעה מורכבים ויקרים בתוכו. הרעיון העומד מאחורי תפיסה זו הוא פשוט – הלקוחות יקבלו את השירות הטוב ביותר תוך שימוש באפליקציה בה הם משתמשים בכל מקרה ובאופן מיידי.
- הפסד משפטי נוסף לגוגל: תאלץ לפתוח את מכשירי האנדרואיד לחנויות אפליקציות מתחרות
- קמפיין חדש של סמסונג: "עשו את זה חכם"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במילים אחרות, משנת 2019 ומאז החיבור בין הפלטפורמה לאפליקציה, עסקים, חברות וארגונים, יכולים לתת שירות גם דרך ווטסאפ. כל זאת בלי להתפשר על איכות השירות, בלי להפסיק את התקשורת בעת המעבר לפלטפורמות אחרות, בין אם ההתקשרות מתבצעת בתחילה באפליקציה, ברשת החברתית או באתר.
שינוי מהפכני בתפיסת השירות
היום, באמצעות ווטסאפ לעסקים, החברות, הארגונים והעסקים יכולים לתקשר עם הלקוחות. הם יכולים לשלוח הודעות, לרבות תזכורות על פגישות, התראות על משלוח והתראות על הזמנות. דרך האפליקציה הלקוחות יכולים לתקשר עם שירות הלקוחות והתמיכה הטכנית והעסקים יכולים לשלוח סרטוני הדגמה, קודי אימות ולבצע סקרים באופן פשוט ויעיל.
כל התקשורת הופכת לפשוטה יותר, אינטואיטיבית ונוחה לכל הצדדים. במקום לעבור פלטפורמה, הלקוחות יכולים לתקשר מהמקום שהכי נוח להם. במקום לקבל שירות חלקי במקום אחד ולהתחיל את השיח מחדש בעת המעבר לפלטפורמה החדשה, השיח ממשיך מאותה נקודה, ובאותו המקום איך שהכי נוח ללקוח. מבחינת העסקים, החברות והארגונים, מדובר על מבנה תקשורת חדש. לאחר תהליך הטמעה קצר ניתן לקיים שיחות שירות ומכירה בקלות ולהיות בעניינים בכל הנוגע לתקשורת מול הלקוחות.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
הטמעת מתן השירות באופן אוטומטי, בכל דרך שנוחה ללקוח, הופכת את התקשורת ליעילה ומהירה יותר. היא אישית ויכולה להתבצע מול הלקוח בכל מקום שהוא נמצא בעולם. בנוסף, שילוב של צ'אט בוטים חכמים בעלי בינה מלאכותית, מעלה את היכולת של העסק לתת מענה בכל שעה ולכל לקוח תוך זמן קצר – גם מחוץ לשעות הפעילות.
מה עוד? קומבוקס הינה שותפה רישמית של וואטסאפ לעסקים בישראל. (אחת מתוך 45 ארגונים ברחבי העולם).
הלכה למעשה – כיצד נשדרג את העסק והארגון
פלטפורמת קומבקוס מאפשרת לנו להשתמש בתיבת אינבוקס אחת כדי לתת שירות איכותי, מהיר ויעיל בכל הערוצים. השירות יכול להתבצע על ידי צ'אט בוטים חכמים והוא יכול להתבצע על ידי מענה אנושי, לבחירתנו. שדרוג השירות שניתן על ידי העסק או הארגון יתבצע על ידי איתור והבנת צרכי הלקוחות. בשלב הבא אפשר יהיה לקבוע כיצד נכון להציג את השירות ובאילו פלטפורמות.
הארגון יכול להטמיע את מערך שירות הלקוחות בקלות ולהפעילו כך שירגיש אינטואיטיבי לשני הצדדים (הארגון והלקוח). התוצאה היא מתן שירות מידי, אישי וקל. השירות יינתן במקום בו הלקוח נמצא, בלי לחייב אותו "לצאת מהאפליקציה" או להתקשר אל הארגון.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
