הישראלים אימצו את וואטסאפ ועכשיו גם החברות
בסוף שנת 2018 השיקה וואטסאפ את הגרסה לעסקים. מאז, יותר ויותר חברות, ארגונים ועסקים מאמצים את הפלטפורמה כדי לתת ללקוחותיהם שירות איכותי יותר.
התכתובת דרך אפליקציית ווטסאפ החליפה מזמן את הודעות הטקסט ואת השיחות בניידים. הישראלים אימצו את האפליקציה בידיים פתוחות והיום כמעט כל אחד ואחת מחוברים לשלל קבוצות ומתקשרים בדרך זו עם אנשי הקשר. העובדה שהציבור אימץ את האפליקציה צריכה להעלות בקרב העסקים והחברות את השאלה כיצד נכון למנף את השימוש בה.
שנת 2019 כשנת מפנה לוואטסאפ לעסקים
בשנת 2018 פתחה ווטסאפ את הגרסה לעסקים. השינוי אפשר לנהל בצורה שונה וחכמה את תהליכי השירות בעסק. בשנת 2019 נכנסה קומבוקס כשותפה רשמית של ווטסאפ ביזנס API לעסקים. השותפות פתחה בפני עסקים וחברות אפשרויות רבות ובעיקרן, יכולת לספק שירות לקוחות באופן אינטואיטיבי ונוח, בפלטפורמת התקשורת הכי שימושית בארץ.
הפלטפורמה של קומבקוס יצרה שינוי באופן תפיסת שירות הלקוחות. במקום להציע ללקוחות לתקשר איתם בדרך שנוחה לעסק או לארגון, מרגע בו החל שיתוף הפעולה, הארגון יכול לתקשר עם הלקוחות בדרך הכי נוחה עבורם, בלי לבצע תהליכי הטמעה מורכבים ויקרים בתוכו. הרעיון העומד מאחורי תפיסה זו הוא פשוט – הלקוחות יקבלו את השירות הטוב ביותר תוך שימוש באפליקציה בה הם משתמשים בכל מקרה ובאופן מיידי.
- איך אפשר לבנות אפליקציה בלי לדעת לכתוב קוד? גם כאן ה-AI עושה מהפכה
- הפסד משפטי נוסף לגוגל: תאלץ לפתוח את מכשירי האנדרואיד לחנויות אפליקציות מתחרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במילים אחרות, משנת 2019 ומאז החיבור בין הפלטפורמה לאפליקציה, עסקים, חברות וארגונים, יכולים לתת שירות גם דרך ווטסאפ. כל זאת בלי להתפשר על איכות השירות, בלי להפסיק את התקשורת בעת המעבר לפלטפורמות אחרות, בין אם ההתקשרות מתבצעת בתחילה באפליקציה, ברשת החברתית או באתר.
שינוי מהפכני בתפיסת השירות
היום, באמצעות ווטסאפ לעסקים, החברות, הארגונים והעסקים יכולים לתקשר עם הלקוחות. הם יכולים לשלוח הודעות, לרבות תזכורות על פגישות, התראות על משלוח והתראות על הזמנות. דרך האפליקציה הלקוחות יכולים לתקשר עם שירות הלקוחות והתמיכה הטכנית והעסקים יכולים לשלוח סרטוני הדגמה, קודי אימות ולבצע סקרים באופן פשוט ויעיל.
כל התקשורת הופכת לפשוטה יותר, אינטואיטיבית ונוחה לכל הצדדים. במקום לעבור פלטפורמה, הלקוחות יכולים לתקשר מהמקום שהכי נוח להם. במקום לקבל שירות חלקי במקום אחד ולהתחיל את השיח מחדש בעת המעבר לפלטפורמה החדשה, השיח ממשיך מאותה נקודה, ובאותו המקום איך שהכי נוח ללקוח. מבחינת העסקים, החברות והארגונים, מדובר על מבנה תקשורת חדש. לאחר תהליך הטמעה קצר ניתן לקיים שיחות שירות ומכירה בקלות ולהיות בעניינים בכל הנוגע לתקשורת מול הלקוחות.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
הטמעת מתן השירות באופן אוטומטי, בכל דרך שנוחה ללקוח, הופכת את התקשורת ליעילה ומהירה יותר. היא אישית ויכולה להתבצע מול הלקוח בכל מקום שהוא נמצא בעולם. בנוסף, שילוב של צ'אט בוטים חכמים בעלי בינה מלאכותית, מעלה את היכולת של העסק לתת מענה בכל שעה ולכל לקוח תוך זמן קצר – גם מחוץ לשעות הפעילות.
מה עוד? קומבוקס הינה שותפה רישמית של וואטסאפ לעסקים בישראל. (אחת מתוך 45 ארגונים ברחבי העולם).
הלכה למעשה – כיצד נשדרג את העסק והארגון
פלטפורמת קומבקוס מאפשרת לנו להשתמש בתיבת אינבוקס אחת כדי לתת שירות איכותי, מהיר ויעיל בכל הערוצים. השירות יכול להתבצע על ידי צ'אט בוטים חכמים והוא יכול להתבצע על ידי מענה אנושי, לבחירתנו. שדרוג השירות שניתן על ידי העסק או הארגון יתבצע על ידי איתור והבנת צרכי הלקוחות. בשלב הבא אפשר יהיה לקבוע כיצד נכון להציג את השירות ובאילו פלטפורמות.
הארגון יכול להטמיע את מערך שירות הלקוחות בקלות ולהפעילו כך שירגיש אינטואיטיבי לשני הצדדים (הארגון והלקוח). התוצאה היא מתן שירות מידי, אישי וקל. השירות יינתן במקום בו הלקוח נמצא, בלי לחייב אותו "לצאת מהאפליקציה" או להתקשר אל הארגון.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
