המשנה למנכ"ל ערוץ 9: כך הערוץ מתפקד גם כמו משרד פרסום
עשור הלך ועשור בא וזה הזמן לסיכומי ביניים גם בערוץ 9. ובעניין הזה, אנחנו בהחלט מביטים אחורה בגאווה: בעשור החולף ערוצים צצו ונעלמו, ערוץ 10 נסגר ומוזג ואילו ערוץ 20 ו"כאן" פרשו מוועדת הפיפל מיטר.
אנחנו, לעומת זאת, נותרנו בוועדת הפיפל מיטר מאז שנת 2002, עם קשת ורשת - ובשנים האחרונות הצלחנו למצב עצמנו כשחקן משמעותי בתעשיית הפרסום הישראלית. ב-2019 נשברו כל השיאים: בדצמבר לדוגמה הגענו לממוצעים של 13% במהדורת החדשות ו- 8% לתוכנית היומית שלנו, "יום" (הרייטינג בפאנל קהל המטרה דוברי רוסית בגילאי 18 פלוס). אתר החדשות החדש של ערוץ 9 מגיע כיום ל-2 מיליון יוניקים, מיליון מהם גולשים ייחודים מהארץ - והשאר מחו"ל.
האתגר האישי שלי בערוץ 9 החל ב-2016, בקדנציה השנייה שלי בערוץ. הגעתי לערוץ ותיק ומבוסס לישראלים דוברי רוסית, עם רייטינג נאה - אבל שורת רווח המראה על הפסד - ומכאן נדרש השינוי, שלא לומר מהפכה. לאחר מחקרי שוק אודות קהל הצופים, הרגלי הצריכה שלהם וההתנהגות הצרכנית, פנינו לשוק הפרסום. בסדרת פגישות בדקנו את המעורבות של משרדי הפרסום ולקוחות הקצה מול הקהל הרוסי הישראלי. המסקנה הייתה ששוק הפרסום מאוד מעריך את הערוץ ואת קהל הצופים - אבל חסר לו רכיב תשומת הלב לצרכיו וכן ליווי בהפקת קמפיינים ייעודיים ללקוחות שמעוניינים להגיע לקהל הבוטיק של הערוץ, כולל קריאייטיב מותאם לקהל.
טל סיטון (צילום: אוהד רומנו)
ערוץ שמתפקד גם כמשרד פרסום
הרמנו את הכפפה ויצרנו מוצר חדש ,ערוץ שיודע לתפקד במקביל כמשרד פרסום לקהל היעד, עם הפקות וידאו לטלוויזיה ולרשתות החברתיות ולאונליין, הפקות עם משפיענים או פרזנטורים ועוד. ערוץ 9 הפך להרבה יותר מערוץ טלוויזיה. הלקוחות שלנו נהנים מאז מיכולת לרכוש קמפיין, גם אם אין להם קונספט, קריאייטיב או חומרי גלם.
הודות למהפך הזה, ערוץ 9 הפך לפלטפורמה היברידית שיודעת לספק את צורכי הלקוח בכל הפלטפורמות, כאשר המודל ללקוחות הוא רכישת קמפיין 360 מעלות – וקבלת שירותי משרד פרסום בשפה הרוסית. הכל מתבצע מול מנהל לקוח אחד, שנותן את כל סל הפתרונות - במקום אחד מול כתובת אחת בערוץ 9 .
המהלך הזה, בתוספת עבודה קשה של כל הצוותים - העיתונאים שלנו, מערכת התוכן והפרומו, המחלקה המסחרית אונליין ואופליין – כל אלה הניבו תוצאות מדהימות לשורת הרווח. גם הרייטינג של הערוץ נסק. כיום ערוץ 9 הוא ערוץ רווחי כבר זו השנה הרביעית, מה שמאפשר לנו לתת יותר לקהל המפרסמים ולצופים הנאמנים שלנו.
- 1.אסי 01/01/2020 14:04הגב לתגובה זואיש מוכשר, תמיד ידע לעשות יש מאין בכל מקום שהיה בו. עלה והצלח ??
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
