המשנה למנכ"ל ערוץ 9: כך הערוץ מתפקד גם כמו משרד פרסום

טל סיטון מספר על האסטרטגיה וכיצד בנה ערוץ 9 את עצמו מחדש כמוצר טלוויזיה שיודע לתפקד במקביל כמשרד פרסום ממוקד לקהל היעד – ישראלים דוברי רוסית. טור
טל סיטון | (1)

עשור הלך ועשור בא וזה הזמן לסיכומי ביניים גם בערוץ  9. ובעניין הזה, אנחנו בהחלט מביטים אחורה בגאווה: בעשור החולף ערוצים צצו ונעלמו, ערוץ 10 נסגר ומוזג ואילו ערוץ 20 ו"כאן" פרשו מוועדת הפיפל מיטר.

אנחנו, לעומת זאת, נותרנו בוועדת הפיפל מיטר מאז שנת 2002, עם קשת ורשת - ובשנים האחרונות הצלחנו למצב עצמנו כשחקן משמעותי בתעשיית הפרסום הישראלית. ב-2019 נשברו כל השיאים: בדצמבר לדוגמה הגענו לממוצעים של 13% במהדורת החדשות ו- 8% לתוכנית היומית שלנו, "יום" (הרייטינג בפאנל קהל המטרה דוברי רוסית בגילאי 18 פלוס). אתר החדשות החדש של ערוץ 9 מגיע כיום ל-2 מיליון יוניקים, מיליון מהם גולשים ייחודים מהארץ - והשאר מחו"ל.

האתגר האישי שלי בערוץ 9 החל ב-2016, בקדנציה השנייה שלי בערוץ. הגעתי לערוץ ותיק ומבוסס לישראלים דוברי רוסית, עם רייטינג נאה - אבל שורת רווח המראה על הפסד - ומכאן נדרש השינוי, שלא לומר מהפכה. לאחר מחקרי שוק אודות קהל הצופים, הרגלי הצריכה שלהם וההתנהגות הצרכנית, פנינו לשוק הפרסום. בסדרת פגישות בדקנו את המעורבות של משרדי הפרסום ולקוחות הקצה מול הקהל הרוסי הישראלי. המסקנה הייתה ששוק הפרסום מאוד מעריך את הערוץ ואת קהל הצופים - אבל חסר לו רכיב תשומת הלב לצרכיו וכן ליווי בהפקת קמפיינים ייעודיים ללקוחות שמעוניינים להגיע לקהל הבוטיק של הערוץ, כולל קריאייטיב מותאם לקהל.

טל סיטון (צילום: אוהד רומנו)

ערוץ שמתפקד גם כמשרד פרסום

הרמנו את הכפפה ויצרנו מוצר חדש ,ערוץ שיודע לתפקד במקביל כמשרד פרסום לקהל היעד, עם הפקות וידאו לטלוויזיה ולרשתות החברתיות ולאונליין, הפקות עם משפיענים או פרזנטורים ועוד. ערוץ 9 הפך להרבה יותר מערוץ טלוויזיה. הלקוחות שלנו נהנים מאז מיכולת לרכוש קמפיין, גם אם אין להם קונספט, קריאייטיב או חומרי גלם.

הודות למהפך הזה, ערוץ 9 הפך לפלטפורמה היברידית שיודעת לספק את צורכי הלקוח בכל הפלטפורמות, כאשר המודל ללקוחות הוא רכישת קמפיין 360 מעלות – וקבלת שירותי משרד פרסום בשפה הרוסית. הכל מתבצע מול מנהל לקוח אחד, שנותן את כל סל הפתרונות -  במקום אחד מול כתובת אחת בערוץ 9 .

המהלך הזה, בתוספת עבודה קשה של כל הצוותים - העיתונאים שלנו, מערכת התוכן והפרומו, המחלקה המסחרית אונליין ואופליין – כל אלה הניבו תוצאות מדהימות לשורת הרווח. גם הרייטינג של הערוץ נסק. כיום ערוץ 9 הוא ערוץ רווחי כבר זו השנה הרביעית, מה שמאפשר לנו לתת יותר לקהל המפרסמים ולצופים הנאמנים שלנו.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אסי 01/01/2020 14:04
    הגב לתגובה זו
    איש מוכשר, תמיד ידע לעשות יש מאין בכל מקום שהיה בו. עלה והצלח ??
חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים. 

חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.