אהוד ברק הדיילי מייל אונליין
צילום: מסך

פרשת ג'פרי אפשטיין: ברק שלח מכתב התראה לדיילי מייל

אתמול פרסם האתר הבריטי תמונה של רה"מ לשעבר נכנס לביתו של המיליארדר שמואשם בסחר בקטינות. ברק מכחיש קשר לטענות נגד אפשטיין, ודורש התנצלות ופיצוי
אלכסנדר כץ | (2)
יממה לאחר הפרסום בדיילי מייל אונליין של תמונתו של אהוד ברק נכנס לביתו של ג'פרי אפשטיין בניו יורק בשנת 2016, שלח עורך דינו הלונדוני של ראש הממשלה לשעבר מכתב התראה לאתר, דורש פיצוי והתנצלות, ומאיים בתביעה.   בתמונת הפפרצי נראה ברק כשפניו מוסתרים בצעיף, בדרכו להיכנס לביתו של המיליארדר שמואשם בסחר בקטינות. בפרסום אתמול נכתב כי באותו יום הגיעו לביתו של אפשטיין גם 4 צעירות. כמו כן נכתב כי ברק הצהיר כי מעולם לא לקח חלק באירועים חברתיים בהשתתפות אפשטיין ונשים. עוד דאגו בפרסום לציין כי ברק הוא איש נשוי.    עיתוי הפרסום – מערכת הבחירות לכנסת ה-22 - כמובן גרוע מבחינתו של ברק, שמכחיש כי השתתף במסיבות בהן נוצלו נשים. אתמול צייץ: "אני דוחה בשאט נפש את הרמיזות המתועבות של העיתון. אכן הייתי בביתו, מעולם לא לקחתי חלק בשום מסיבה/מפגש מהסוג הנרמז. מציע לאנשי דיילי מייל, ולכל מי ששיתף איתם פעולה, להכין את כרטיס האשראי. תביעת הדיבה בדרך".   בדיילי מייל אמרו לאחר הפרסום כי התמונה הזאת כבר פורסמה סמוך למועד צילומה, אולם אז לא ידעו באתר כי מדובר באהוד ברק. במהלך היום גם עלו ספקולציות כי בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו דאגו לעדכן בימים האחרונים את הדיילי מייל בזהות האיש שצולם, דבר שהוביל לפרסום אתמול.   עוה"ד מישכון דה-ריה, בעליו של משרד עורכי דין לונדוני, שלח היום מכתב התראה לאנשי הדיילי מייל. בפתח דבריו ציין עוה"ד כי מדובר בפרסום "מחפיר" ו"משמיץ", ומוסיף כי "ביקשתם למשוך את הלקוח לשנו אל תוך פרשת אפשטיין, כאילו הוא מעורב בפרשה. זה שקר".  המכתב ששלח עוה"ד של ברק לדיילי מייל   במכתב נטען כי אהוד ברק לא התבקש להגיב על הפרסום, וכי הדבר לא מקובל באופן כללי, ובטח כאשר נשוא הפרסום מעורב במערכת בחירות בישראל. הפרסום בדיילי מייל הוביל לפולו-אפים בכל רחבי העולם ולהתייחסות נרחבת ברשתות החברתיות, גרם לשערורייה בישראל שחייבה את ברק לפרסם הצהרה המכחישה את הדברים.   עוה"ד דה-ריה מציין כי הפרסום גרם לסבל גדול לברק ולבני משפחתו, ולנזק רב לקמפיין הבחירות שלו. במקרה הטוב, מציין עוה"ד דה-ריה, מדובר בפרסום לסר אחריות, אבל במקרה הגרוע – מדובר בפרסום עם כוונות זדון במטרה לפגוע במוניטין של ברק, כדי לעזור ליריבו הפוליטי. במכתב לא מצוינת זהותו של אותו יריב פוליטי, אבל הדבר בהחלט ברור.    ברק, באמצעות עורך דינו, דורש כי עד היטום בשעה 17:00 שעון לונדון, תוסר הכתבה מאתר האינטרנט, פרסום התנצלות שניסוחה יוסכם על ידי ברק, התחייבות לא לפרסם מחדש את הטענות האלה או כל טענה דומה, תשלום פיצוי משמעותי – כאשר האתר מוזמן להציע את הסכום ברף הגבוה של פיצוי מסוג זה, ותשלום העלויות המשפטיות.  

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ברק האפס, למזלו הוא שמאל כך שהוא מוגן תקשורתית. (ל"ת)
    האתרוג 2019 21/07/2019 01:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    BB הנחית מכה 18/07/2019 02:26
    הגב לתגובה זו
    לפי הניסוח די ברור שכותב הכתבה קיבל "דף מסרים" ממקור לא ידוע בירושלים. אבל אין ספק שחשיפת הפרשה עצרה את המומנטום של ברק (=למרות שגם לBB ובנו קופת שרצים גדולה גם בתחום הניאופים וההזניות). לכאורה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.