ראשון לציון
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

בצל החקירות: עיריית ראשל"צ יוצאת למכרז פרסום במיליונים

היקף הפעילות - בסך 6 מיליון ש' - צפוי להיכנס לרדאר של משרדי הפרסום הגדולים. בעירייה צפוים גם לצאת במכרז לאיתור משרד יח"צ
משה בנימין | (2)

עיריית ראשון לציון מוציאה את תקציב הפרסום למכרז - כך על פי אתר יפעת מכרזים. תקופת ההתקשרות עם הזוכה, כולל מימוש אופציית ההארכה השמורה לעירייה, תעמוד על 5 שנים.

בשונה משנים קודמות, התקציב צפוי לעמוד על כ-6 מיליון שקלים לכל אחת מהשנתיים הראשונות. מטבע הדברים, תקציבי פרסום נמוכים, של עיריות שאינן תל אביב, ירושלים או חיפה, לא מצליחים למשוך אליהם את תשומת הלב של המשרדים הגדולים אך במקרה זה נראה כי היקף הפעילות צפוי להיכנס לרדאר של משרדי הפרסום הגדולים בישראל שישמחו לצרף את העירייה לרשימת הלקוחות.  

מסמכי המכרז לא פורסמו באופן פומבי ועיון בו ובתנאיו יתאפשר רק לרוכשים אותו בסכום לא מבוטל של 2,500 שקלים. בתוך כך לאייס נודע עוד כי בשנה ה-3 וה-4 התקציב צפוי לעמוד על כ-4 מיליון שקלים ובשנה האחרונה על כ-2 מיליון שקלים. במוקד פעילות הפרסום, העירייה תקדם את פרויקט הנדל"ן מתחם האלף - תכנית שאושרה לאחרונה וחלה על שטח של כ-297 דונם וגובלת ממערב בנתיבי איילון. 

יצוין עוד כי לפני בתחילת השנה קיימה העירייה מכרז לניהול פעילות הסושיאל שלה ברשתות החברתיות שבו זכה אשכנזי זלצמן. האחרון גם שימש כאחד מספקי הפרסום של העירייה בשנים האחרונות אך התקשרות זו הסתכמה בעיקר ברכש מדיה עבור העירייה (לצד רוכשי מדיה נוספים). מכרז הפרסום הנוכחי צפוי לשנות את מודל העבודה של העירייה שתפקיד בידי המשרד הזוכה את כל הפעילות לרבות הקריאייטיב ורכש המדיה.   

עיתוי היציאה למכרז חופף לאחת התקופות הסוערות ביותר בעיר ראשון לציון. בימים אלו נחקר דוד ביטן, עד לאחרונה יו"ר הקואליציה ובעברו סגן ראש עיריית ראשון לציון. ביטן נחקר אתמול (יום א') בפעם השביעית כשהוא ממשיך לשמור על השתיקה בעניין החשדות לשחיתות בעירייה. במרכז הפרשה חשדות לקבלת שוחד על ידיד בכירים בעירייה שבראשם דב צור ראש העיר, סגנו יוסי חממי והמשנה אייל מושיוב, זאת בתמורה לקידום אינטרסים של קלבנים. השלושה חזרו לאחרונה לתפקידיהם בעירייה, אולם הם אינם יכולים לקחת חלק בוועדות התכנון והבנייה וועדת המכרזים.

בתוך כך, לאייס נודע עוד כי העירייה צפויה לצאת במכרז לאיתור משרד יח"צ חיצוני שילווה אותה במקביל למחלקת הדוברות. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יאיר 13/02/2018 08:42
    הגב לתגובה זו
    6,000 שח בחודש...
  • 1.
    מו דג 12/02/2018 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 0 0 0 0 0 0 00000 00 0
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

שר התקשורת, שלמה קרעי. קרדיט: רשתות חברתיותשר התקשורת, שלמה קרעי. קרדיט: רשתות חברתיות

שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית

במהלך לחיבור בין הפריפריה והמרכז, לראשונה בישראל יתאפשר שידור רדיו מסחרי ארצי; משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל

רן קידר |

בעלי זיכיון קיים יוכלו להתמודד במכרז עוד לפני פקיעת זיכיונו, ואם יזכה במכרז יוכל לעבור לשידור במתכונת החדשה ואף לשדר בפריסה ארצית רחבה. המכרז יתבסס על מחיר, במטרה להבטיח שהמשאב הציבורי של תדר הרדיו יוקצה לגורם היעיל ביותר, כשכל גורם יוכל להחזיק ב-3 אפיקי תדר לכל היותר. 

משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל. מטרת הרפורמה היא להסיר חסמי כניסה לשוק הרדיו ולעבור לתצורת מכרז פתוח, שקוף ושוויוני, שיאפשר את הסבתן של תחנות רדיו אזוריות לשידורי רדיו בפריסה ארצית וכן את הקמתן של תחנות רדיו חדשות, כך שהציבור ייהנה ממגוון רחב יותר של אפשרויות, ויוכל להאזין לכל תחנה מכל מקום בארץ. 

התזכיר שפורסם להערות הציבור יאפשר לראשונה לגופים עסקיים לשדר שידורי רדיו FM מסחריים ללא הגבלות גיאוגרפיות, וכך תינתן גמישות מלאה לתחנות בבחירת מודל השידור שלהם, לרבות האפשרות של שידור במודל האזורי הקיים. כיום ישנו "נתק" בין אזורי הנגב, יהודה ושומרון והגליל לבין מרכז הארץ וירושלים, מאחר שתחנה פרטית אינה רשאית לשדר באופן רחב למאזינים במספר אזורים.

הזוכים במכרז יידרשו להירשם במרשם ספקי הרדיו, ויוכלו לשדר ללא מגבלות של אזורי כיסוי וללא מעורבות בתוכן, מה שיאפשר ניצול יעיל יותר של משאב התדרים הציבורי ואף יביא לצמצום משמעותי בנטל הרגולטורי הקיים. 

הרפורמה המוצעת עתידה לשנות זאת ולאפשר לכולם להאזין לתחנות האהובות עליהם מכל מקום, לפי בחירת התחנה. במסגרת הרפורמה המוצעת, ייערך מכרז פתוח, שקוף ושוויוני להקצאת תדרי FM, בו יוכלו להתמודד הן שחקנים חדשים והן בעלי זיכיונות קיימים. המעבר למודל החדש יבוצע באופן הדרגתי, כך שתדרים פנויים חדשים יועמדו למכרז.