ראשון לציון
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

בצל החקירות: עיריית ראשל"צ יוצאת למכרז פרסום במיליונים

היקף הפעילות - בסך 6 מיליון ש' - צפוי להיכנס לרדאר של משרדי הפרסום הגדולים. בעירייה צפוים גם לצאת במכרז לאיתור משרד יח"צ
משה בנימין | (2)

עיריית ראשון לציון מוציאה את תקציב הפרסום למכרז - כך על פי אתר יפעת מכרזים. תקופת ההתקשרות עם הזוכה, כולל מימוש אופציית ההארכה השמורה לעירייה, תעמוד על 5 שנים.

בשונה משנים קודמות, התקציב צפוי לעמוד על כ-6 מיליון שקלים לכל אחת מהשנתיים הראשונות. מטבע הדברים, תקציבי פרסום נמוכים, של עיריות שאינן תל אביב, ירושלים או חיפה, לא מצליחים למשוך אליהם את תשומת הלב של המשרדים הגדולים אך במקרה זה נראה כי היקף הפעילות צפוי להיכנס לרדאר של משרדי הפרסום הגדולים בישראל שישמחו לצרף את העירייה לרשימת הלקוחות.  

מסמכי המכרז לא פורסמו באופן פומבי ועיון בו ובתנאיו יתאפשר רק לרוכשים אותו בסכום לא מבוטל של 2,500 שקלים. בתוך כך לאייס נודע עוד כי בשנה ה-3 וה-4 התקציב צפוי לעמוד על כ-4 מיליון שקלים ובשנה האחרונה על כ-2 מיליון שקלים. במוקד פעילות הפרסום, העירייה תקדם את פרויקט הנדל"ן מתחם האלף - תכנית שאושרה לאחרונה וחלה על שטח של כ-297 דונם וגובלת ממערב בנתיבי איילון. 

יצוין עוד כי לפני בתחילת השנה קיימה העירייה מכרז לניהול פעילות הסושיאל שלה ברשתות החברתיות שבו זכה אשכנזי זלצמן. האחרון גם שימש כאחד מספקי הפרסום של העירייה בשנים האחרונות אך התקשרות זו הסתכמה בעיקר ברכש מדיה עבור העירייה (לצד רוכשי מדיה נוספים). מכרז הפרסום הנוכחי צפוי לשנות את מודל העבודה של העירייה שתפקיד בידי המשרד הזוכה את כל הפעילות לרבות הקריאייטיב ורכש המדיה.   

עיתוי היציאה למכרז חופף לאחת התקופות הסוערות ביותר בעיר ראשון לציון. בימים אלו נחקר דוד ביטן, עד לאחרונה יו"ר הקואליציה ובעברו סגן ראש עיריית ראשון לציון. ביטן נחקר אתמול (יום א') בפעם השביעית כשהוא ממשיך לשמור על השתיקה בעניין החשדות לשחיתות בעירייה. במרכז הפרשה חשדות לקבלת שוחד על ידיד בכירים בעירייה שבראשם דב צור ראש העיר, סגנו יוסי חממי והמשנה אייל מושיוב, זאת בתמורה לקידום אינטרסים של קלבנים. השלושה חזרו לאחרונה לתפקידיהם בעירייה, אולם הם אינם יכולים לקחת חלק בוועדות התכנון והבנייה וועדת המכרזים.

בתוך כך, לאייס נודע עוד כי העירייה צפויה לצאת במכרז לאיתור משרד יח"צ חיצוני שילווה אותה במקביל למחלקת הדוברות. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יאיר 13/02/2018 08:42
    הגב לתגובה זו
    6,000 שח בחודש...
  • 1.
    מו דג 12/02/2018 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 0 0 0 0 0 0 00000 00 0
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״