יינות ביתן נבהלה מהתגובות לקמפיין "רוסי ישראלי" - ומתנערת מחסות לערוץ 9
מיהו רוסי? השאלה הזו שעליה רוב הצברים הישראליים יענו בטעות שכל דובר רוסית הוא רוסי, רחוקה מהדרך שבה יוצאי ברית המועצות יגדירו את זהותם, שלא באמצעות השפה אלא באמצעות המוצא על כל רבדיו: הגיאוגרפי, התרבותי, ההיסטורי ועוד. באופן מפתיע הקמפיין תחת השם "רוסי ישראלי" של ערוץ 9 לדוברי הרוסית בחסות יינות ביתן נפל בדיוק למלכודת הזו והסתיים בהתנערות של יינות ביתן מהקמפיין לאחר שלל תגובות לא אוהדות ברשת.
כאמור, הקמפיין יצא לדרכו לפני כ-3 ימים, בכיכובם של אושיות הסושיאל מהמגזר הרוסי סמיון גרפמן ודניס צ'רקוב. סרטון הפרסומת למהלך בכיכוב השניים צולם בסניף יינות ביתן במקביל לסרטון נוסף שבו מככבים סלבס ממגזר יוצאי ברית המועצות כגון אנה ארונוב, ארקדי דוכין, קסניה טרנטול, אלכס אברבוך, ליאוניד פטשקה ועוד.
זעמם של הגולשים כנגד הקמפיין יצא בעקבות ההגדרה הכוללנית של כל דוברי הרוסית כרוסים. רוב ההתנגדות, באופן טבעי, הגיעה מצד קהל דוברי הרוסית האוקראינים שבלשון המעטה, אינם אוהבים שכוללים אותם כחלק מיוצאי רוסיה ומעדיפים לשמור בקנאות על מוצאם וזהותם כאוקראינים. המלחמה האחרונה בין רוסיה לאוקראינה שגבתה קרבנות רבים משני הצדדים מוסיפה אף היא למתח הכללי בין הצדדים למרות המרחק הרב והמכנה המשותף, הישראלי.
המשנה למנכ"ל ערוץ 9, טל סיטון אמר לאייס: "בטרם היציאה לקמפיין ערכנו מחקרים בנושא שמהם עלה שאין לנו טעויות בניסוח ובפנייה. הקמפיין עשה הד שלא היה לנו שנים עם תוצאות טובות בדיגיטל ורוב של תגובות חיוביות. עם זאת, יש קומץ שלא אהב את הקמפיין, פחות אוהב ופחות מזדהה, בהובלת בחור ממוצא אוקראיני שנלחם בנו". עוד מוסיף סיטון כי "יש לא מעט אוקראינים שהזדהו עם מסרי הקמפיין שבשורה התחתונה נועד לאחד".
חלקה של 'יינות ביתן' במהלך של ערוץ 9 הוא חלק מעסקה מסחרית גדולה יותר של מותג הקמעונאות עם ערוץ הטלוויזיה. במסגרת זו לקחה הרשת גם את החסות על מהלך "ישראלי רוסי" כשסיפקה את הלוקיישן לצילום הסרטון באחד מסניפיה וכן כזו שתעניק את הפרס לאחד מהגולשים שאמורים לענות על שאלון הומוריסטי בנושא "רוסים בישראל" ביניהם תוגרל חופשה.
ב'יינות ביתן' היו קשובים לתגובות בפייסבוק שקראו לחרם כנגדה והזדרזו להתנער מכל קשר. דוברת הרשת נטע הר-לב פרסמה הודעה בנושא בה הוסבר כי "יינות ביתן מבקשת לחדד, לאור הדיאלוג של היממה האחרונה ברשתות החברתיות, אנו לא חלק מהפעילות של ערוץ 9. הערוץ ביקש לצלם את הקמפיין ברשת וקיבלנו בתמורה לכך קרדיט. אנו קשובים לרגשות הציבור ומתנצלים באם מישהו נפגע, ביקשנו מהערוץ להוריד את האזכור שלנו מכל הפרסומים".
על ההתנערות של יינות ביתן מהמהלך אומר סיטון לאייס: "אני רוצה שהלקוחות שלנו ירדגישו בנוח ושלא יספגו אש בחרם מצד קבוצה קטנה. הם עובדים איתנו והכל בסדר וממשיכים איתם".
- 2.סמנכל קריאייטיב 29/08/2017 14:44הגב לתגובה זוואז תפסיקו להיות מופתעים שאנשים עם 0 הבנה בשיווק, אסטרטגיה ופרסום חרבנו לכם את התדמית של המותג.
- 1.גארי 28/08/2017 21:46הגב לתגובה זועשיתם טעות פטאלית. אין אף יהודי ממוצא רוסי שקורא לעצמו "רוסי", כמו שאין אף יהודי ממוצא מרוקאי שקורא לעצמו "ערבי", ועל זה יצא קצפם של הגולשים. בפיד שלי ראיתי עשרות תגובות זועמות, ואף תגובה חיובית.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
