יינות ביתן נבהלה מהתגובות לקמפיין "רוסי ישראלי" - ומתנערת מחסות לערוץ 9
מיהו רוסי? השאלה הזו שעליה רוב הצברים הישראליים יענו בטעות שכל דובר רוסית הוא רוסי, רחוקה מהדרך שבה יוצאי ברית המועצות יגדירו את זהותם, שלא באמצעות השפה אלא באמצעות המוצא על כל רבדיו: הגיאוגרפי, התרבותי, ההיסטורי ועוד. באופן מפתיע הקמפיין תחת השם "רוסי ישראלי" של ערוץ 9 לדוברי הרוסית בחסות יינות ביתן נפל בדיוק למלכודת הזו והסתיים בהתנערות של יינות ביתן מהקמפיין לאחר שלל תגובות לא אוהדות ברשת.
כאמור, הקמפיין יצא לדרכו לפני כ-3 ימים, בכיכובם של אושיות הסושיאל מהמגזר הרוסי סמיון גרפמן ודניס צ'רקוב. סרטון הפרסומת למהלך בכיכוב השניים צולם בסניף יינות ביתן במקביל לסרטון נוסף שבו מככבים סלבס ממגזר יוצאי ברית המועצות כגון אנה ארונוב, ארקדי דוכין, קסניה טרנטול, אלכס אברבוך, ליאוניד פטשקה ועוד.
זעמם של הגולשים כנגד הקמפיין יצא בעקבות ההגדרה הכוללנית של כל דוברי הרוסית כרוסים. רוב ההתנגדות, באופן טבעי, הגיעה מצד קהל דוברי הרוסית האוקראינים שבלשון המעטה, אינם אוהבים שכוללים אותם כחלק מיוצאי רוסיה ומעדיפים לשמור בקנאות על מוצאם וזהותם כאוקראינים. המלחמה האחרונה בין רוסיה לאוקראינה שגבתה קרבנות רבים משני הצדדים מוסיפה אף היא למתח הכללי בין הצדדים למרות המרחק הרב והמכנה המשותף, הישראלי.
המשנה למנכ"ל ערוץ 9, טל סיטון אמר לאייס: "בטרם היציאה לקמפיין ערכנו מחקרים בנושא שמהם עלה שאין לנו טעויות בניסוח ובפנייה. הקמפיין עשה הד שלא היה לנו שנים עם תוצאות טובות בדיגיטל ורוב של תגובות חיוביות. עם זאת, יש קומץ שלא אהב את הקמפיין, פחות אוהב ופחות מזדהה, בהובלת בחור ממוצא אוקראיני שנלחם בנו". עוד מוסיף סיטון כי "יש לא מעט אוקראינים שהזדהו עם מסרי הקמפיין שבשורה התחתונה נועד לאחד".
חלקה של 'יינות ביתן' במהלך של ערוץ 9 הוא חלק מעסקה מסחרית גדולה יותר של מותג הקמעונאות עם ערוץ הטלוויזיה. במסגרת זו לקחה הרשת גם את החסות על מהלך "ישראלי רוסי" כשסיפקה את הלוקיישן לצילום הסרטון באחד מסניפיה וכן כזו שתעניק את הפרס לאחד מהגולשים שאמורים לענות על שאלון הומוריסטי בנושא "רוסים בישראל" ביניהם תוגרל חופשה.
ב'יינות ביתן' היו קשובים לתגובות בפייסבוק שקראו לחרם כנגדה והזדרזו להתנער מכל קשר. דוברת הרשת נטע הר-לב פרסמה הודעה בנושא בה הוסבר כי "יינות ביתן מבקשת לחדד, לאור הדיאלוג של היממה האחרונה ברשתות החברתיות, אנו לא חלק מהפעילות של ערוץ 9. הערוץ ביקש לצלם את הקמפיין ברשת וקיבלנו בתמורה לכך קרדיט. אנו קשובים לרגשות הציבור ומתנצלים באם מישהו נפגע, ביקשנו מהערוץ להוריד את האזכור שלנו מכל הפרסומים".
על ההתנערות של יינות ביתן מהמהלך אומר סיטון לאייס: "אני רוצה שהלקוחות שלנו ירדגישו בנוח ושלא יספגו אש בחרם מצד קבוצה קטנה. הם עובדים איתנו והכל בסדר וממשיכים איתם".
- 2.סמנכל קריאייטיב 29/08/2017 14:44הגב לתגובה זוואז תפסיקו להיות מופתעים שאנשים עם 0 הבנה בשיווק, אסטרטגיה ופרסום חרבנו לכם את התדמית של המותג.
- 1.גארי 28/08/2017 21:46הגב לתגובה זועשיתם טעות פטאלית. אין אף יהודי ממוצא רוסי שקורא לעצמו "רוסי", כמו שאין אף יהודי ממוצא מרוקאי שקורא לעצמו "ערבי", ועל זה יצא קצפם של הגולשים. בפיד שלי ראיתי עשרות תגובות זועמות, ואף תגובה חיובית.

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.