TV

כח היימן: הישראלים מאחורי קמפיין חדש של טויוטה בארה"ב

וניה היימן, גל מוג'ה, גון בן ארי, אמיר וינקלר, נתן שוטנפלס, בית הפוסט גרביטי והצלע "האמריקאית" דניאל ברק עומדים מאחורי סדרת סרטים קצרים לטויוטה שתעלה בכל בתי הקולנוע בארה"ב
משה בנימין | (3)
קמפיין חדש של מותג הרכב טויוטה (Toyota) עלה השבוע לאוויר בארה"ב, באמצעות משרד הפרסום Saatchi LA כשהוא מיועד לבתי הקולנוע ומופיע לצד הטריילרים לסרטים החדשים. מאחורי הקמפיין עומד צוות ישראלי שכתב, הפיק וערך ואז גם קיבל לידיו את מלאכת הפוסט פרודקשן שנעשתה בישראל על ידי גרביטי. שלא במפתיע הצוות הישראלי מורכב מהשמות הכי חמים בתעשיית הפרסום/סרטים/קליפים: וניה היימן, גל מוג'ה, אמיר וינקלר, גון בן ארי ונתן שוטנפלס שכבר גרפו כותרות מסביב לעולם ובישראל עבור עבודות לבוב דילן (היימן), קליפ לקולדפליי שעליו גם זכו בפרסי ה-MTV (היימן ומוג'ה), סדרת הפרסומות למילקי (בן ארי), ארץ נהדרת (שוטנפלס) ועוד. על כך יש להוסיף זווית ישראלית פנימית - דניאל ברק - לשעבר במקאן תל אביב שלפני מספר שנים העתיק את הקריירה ל-LA ועובד כיום במשרד כסמנכ"ל קריאייטיב. הקמפיין של טויוטה מורכב מסדרת סרטים קצרים שאמורה להשתלב באופן טבעי ברצף הטריילרים בקולנוע. בעבר, טויוטה, כמו מפרסמים רבים, הייתה עורכת גרסאות מקוצרות של פרסומות הטלוויזיה שלה ומשלבת אותם כפרסומות בקולנוע. הפעם, הצוות הישראלי קיבל לידיו אור ירוק לגשת לנושא מכיוון אחר ולמעשה להפיק "חתיכות סרט" קצרות שנראות כמו גרסה רזה של סרט קולנוע שאמור לשמש כפרסומת לטויוטה אך לא ממש נראה או מרגיש כך.   

Toyota Shorts- Story No. 3 (Dir. cut) from Vania Heymann on Vimeo.

 

Toyota Shorts- Story No. 1 (Dir. cut) from Vania Heymann on Vimeo.

על פי הבריף, האסטרטגיה דיברה על כך שאומנם אנשים אוהבים את טויוטה בתור מוצר (רכב) אבל הם לא מחוברים כל כך למותג. היעד שהוגדר היה "להעביר אותם מלהיות product loyalists ל- brand loyalists" כך לדברי ברק, שמוסיף "בגדול, לעשות סרטים קצרים שהקהל יזכור גם אחרי שהוא ראה סרט שהפיקו במאה מיליון דולר".   המכנה המשותף שמרחף מעל הסרטים הוא נושא גג של "מסע בזמן", אבל בפועל הם אינם קשורים אחד לשני בעלילה. "הקונספט של המסע בזמן הגיע מזה שרצינו לחפש משמעות יותר עמוקה בסלוגן של טויוטה - Let's Go Places שתמיד מתייחסים אליו נורא בשטחיות. נוסעים לים, נוסעים להרים, נוסעים ליער...רצינו לגרום לאנשים לחשוב לאיזה עוד מקומות אפשר להגיע אם צוללים טיפה יותר עמוק. ההשראה לפרויקט מגיעה מסרטים כמו הסרט הארגנטינאי Wild Tales, ועוד סרטים שמשחקים עם הזמן כמו Groundhog Day, Back to the Future".    

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אייל 11/06/2017 18:11
    הגב לתגובה זו
    יש רק 1 ו 3...
  • 1.
    יפה מאוד (ל"ת)
    גיא 06/06/2017 21:58
    הגב לתגובה זו
  • וזהו (ל"ת)
    רן 07/06/2017 14:25
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.