טויוטה. סאצ'י LA
צילום: יח"צ/ צילום מסך
TV

כח היימן: הישראלים מאחורי קמפיין חדש של טויוטה בארה"ב

וניה היימן, גל מוג'ה, גון בן ארי, אמיר וינקלר, נתן שוטנפלס, בית הפוסט גרביטי והצלע "האמריקאית" דניאל ברק עומדים מאחורי סדרת סרטים קצרים לטויוטה שתעלה בכל בתי הקולנוע בארה"ב
משה בנימין | (3)
קמפיין חדש של מותג הרכב טויוטה (Toyota) עלה השבוע לאוויר בארה"ב, באמצעות משרד הפרסום Saatchi LA כשהוא מיועד לבתי הקולנוע ומופיע לצד הטריילרים לסרטים החדשים. מאחורי הקמפיין עומד צוות ישראלי שכתב, הפיק וערך ואז גם קיבל לידיו את מלאכת הפוסט פרודקשן שנעשתה בישראל על ידי גרביטי. שלא במפתיע הצוות הישראלי מורכב מהשמות הכי חמים בתעשיית הפרסום/סרטים/קליפים: וניה היימן, גל מוג'ה, אמיר וינקלר, גון בן ארי ונתן שוטנפלס שכבר גרפו כותרות מסביב לעולם ובישראל עבור עבודות לבוב דילן (היימן), קליפ לקולדפליי שעליו גם זכו בפרסי ה-MTV (היימן ומוג'ה), סדרת הפרסומות למילקי (בן ארי), ארץ נהדרת (שוטנפלס) ועוד. על כך יש להוסיף זווית ישראלית פנימית - דניאל ברק - לשעבר במקאן תל אביב שלפני מספר שנים העתיק את הקריירה ל-LA ועובד כיום במשרד כסמנכ"ל קריאייטיב. הקמפיין של טויוטה מורכב מסדרת סרטים קצרים שאמורה להשתלב באופן טבעי ברצף הטריילרים בקולנוע. בעבר, טויוטה, כמו מפרסמים רבים, הייתה עורכת גרסאות מקוצרות של פרסומות הטלוויזיה שלה ומשלבת אותם כפרסומות בקולנוע. הפעם, הצוות הישראלי קיבל לידיו אור ירוק לגשת לנושא מכיוון אחר ולמעשה להפיק "חתיכות סרט" קצרות שנראות כמו גרסה רזה של סרט קולנוע שאמור לשמש כפרסומת לטויוטה אך לא ממש נראה או מרגיש כך.   

Toyota Shorts- Story No. 3 (Dir. cut) from Vania Heymann on Vimeo.

 

Toyota Shorts- Story No. 1 (Dir. cut) from Vania Heymann on Vimeo.

על פי הבריף, האסטרטגיה דיברה על כך שאומנם אנשים אוהבים את טויוטה בתור מוצר (רכב) אבל הם לא מחוברים כל כך למותג. היעד שהוגדר היה "להעביר אותם מלהיות product loyalists ל- brand loyalists" כך לדברי ברק, שמוסיף "בגדול, לעשות סרטים קצרים שהקהל יזכור גם אחרי שהוא ראה סרט שהפיקו במאה מיליון דולר".   המכנה המשותף שמרחף מעל הסרטים הוא נושא גג של "מסע בזמן", אבל בפועל הם אינם קשורים אחד לשני בעלילה. "הקונספט של המסע בזמן הגיע מזה שרצינו לחפש משמעות יותר עמוקה בסלוגן של טויוטה - Let's Go Places שתמיד מתייחסים אליו נורא בשטחיות. נוסעים לים, נוסעים להרים, נוסעים ליער...רצינו לגרום לאנשים לחשוב לאיזה עוד מקומות אפשר להגיע אם צוללים טיפה יותר עמוק. ההשראה לפרויקט מגיעה מסרטים כמו הסרט הארגנטינאי Wild Tales, ועוד סרטים שמשחקים עם הזמן כמו Groundhog Day, Back to the Future".    

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אייל 11/06/2017 18:11
    הגב לתגובה זו
    יש רק 1 ו 3...
  • 1.
    יפה מאוד (ל"ת)
    גיא 06/06/2017 21:58
    הגב לתגובה זו
  • וזהו (ל"ת)
    רן 07/06/2017 14:25
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.