אלופה: אלונה ברקת נבחרה לאשת השיווק של 2016

איגוד השיווק הישראלי הכתיר את ברקת לאשת השיווק של שנת 2016. ברקת רכשה את הקבוצה ב-2007, ובכך הפכה לאישה הראשונה בישראל שמשמשת כבעלים של קבוצת כדורגל
כתבי אייס | (1)

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה באלונה ברקת, הבעלים של אלופת המדינה בכדורגל הפועל באר-שבע, לאשת השיווק של 2016, על חלקה המרכזי בבניית המותג הפועל באר שבע, כמותג חזק, יציב, בעל ערכים, המשנה מושגים והתנהגויות.  ברקת רכשה את הפועל ב"ש בשנת 2007, ובכך הפכה לאישה הראשונה בישראל שמשמשת כבעלים של קבוצת כדורגל. במרוצת השנים מיצבה ברקת שפה חדשה, בה מודגשים ערכים של קהילה, צניעות והישגיות - ערכים שמשפיעים לטובה על התנהגות אוהדי הקבוצה, על האווירה באצטדיון טוטו טרנר בבאר שבע, ועל מכירות המנויים והכרטיסים של הקבוצה. בשנים האחרונות הפכה הקבוצה לחברה קבועה בצמרת טבלת הליגה, ובחודש מאי האחרון הגשימה ברקת את שאיפתה להוביל את הקבוצה לזכייה באליפות, לאחר 40 שנים בהם לא זכו אוהדי הקבוצה לחוות זאת. תלמה בירו, מנכ"ל האיגוד, מנמקת את הבחירה: "בתמונת מציאות לא קלה בה מצוי הכדורגל הישראלי לאחרונה, הצליחה אלונה ברקת לבנות מותג שונה, חזק ויציב, המשנה מושגים והתנהגויות. כל אלה חייבו עבודה עקבית בכל התחומים הניהוליים – ארגון, פיננסים, כ"א, לוגיסטיקה וכמובן בתחום השיווק והפרסום. אלונה הצליחה לבנות קבוצה המבוססת על תכונות וערכים שהם מופת גם בכדורגל וגם מחוצה לו. ערכים כמו התמדה, עקשנות, צנעה, מקצוענות ורוח צוות. בניית קבוצת כדורגל מהפריפריה והבאתה לפסגת הכדורגל הישראלי  מהווה דוגמא ומודל לשאלה "כיצד בונים מותג מנצח". אלונה בנתה מותג חדש ומרענן, מוביל, ייחודי, מחובר לקהילה ולהתנהגות הספורטיבית. ואהוד על חלקים גדולים בעם . כל אלה מזכים  אותה בלא כל ספק בפרס הנכבד  "אשת השיווק של השנה" ובהוקרת כל אנשי השיווק בישראל" אנשי השיווק של 2016 היו:  ינואר:  אורית שטיינפלד – מנהלת השיווק של רשות הטבע והגנים הובילה מהלך של מיצוב ומיתוג מחדש של הרשות. המהלך הביא בסופו של דבר לעלייה בכמות המטיילים הישראלים באתרי הרשות, עלייה במספר המנויים לרשות, והלנים בחניוני הלילה. בעיקר, קיים שיפור משמעותי בתפיסת החשיבות של הרשות בעיני הציבור, הזדהות עם המטרות שלה.   פברואר:   יובל אטד – יו"ר ומייסד CHINABUY אטד זכה בזכות המהלך של השקת האתר והחדרת המותג לישראל בשנת 2015. המותג הפך בתוך כשנה לאחת מפלטפורמות המסחר האלקטרוני הבינלאומיות המובילות בישראל. למעלה מ-420,000 גולשים מבקרים באתר מדי חודש. האתר הפך למזוהה בכל הקשור לרכישות מסין.   אפריל:   אילן צינמן – מנהל הפיתוח העסקי OUTBRAIN נבחר בזכות מהפכת ה-Contact Discovery – קטגוריה חדשה של קידום תוכן. החברה שיצרה את הקטגוריה מצליחה לשמור על דומיננטיות בה מול המתחרים עם 75% מה-share הדיגיטלי ועבודה עם כמעט כל המותגים המובילים בישראל. מאי:   מיטל שירן הראל – מנהלת השיווק בנק לאומי הובילה  את לאומי לשלב הבא במסעו לכיבוש הזירה הדיגיטלית בבנקאות הישראלית. באמצעות רצף השקות חדשניות של מוצרים ושירותים דיגיטליים בעלי ערך ללקוח.  ללאומי קו אסטרטגי מבודל, במסגרתו מונגשת ללקוחותיו בנקאות חכמה ופשוטה. כיום למעלה מ- 60% מלקוחות לאומי משתמשים בערוצים הדיגיטליים לצורך ביצוע פעולות בנקאיות. יוני:   חגית קמין מנכ"ל רדיו eco99fm ושרון שפירא סמנכ"ל התוכן של התחנה רדיו eco99fm זוכה בתואר כפול בחודש יוני בזכות בזכות השקת eco99music – אפליקציית מוזיקה לכל מצב. קמין ושפירא הובילו מהלך דיגיטלי פורץ דרך וראשון מסוגו, שכלל תהליך מיתוג מחדש והשקת אתר ואפליקציה, שהביא לעליה בנתוני ההאזנה ולשימוש גבוה בפלטפורמות הדיגיטליות. יולי:   בנג'י זינגר מנכ"ל WeWork ישראל זינגר הביא לישראל את WeWork והקים בארץ את הסניף הבינלאומי השני של החברה.  WeWork מציעה שטחי עבודה בישראל החל מחודש נובמבר 2014 לחברות וליזמים בשכירות לטווחי זמן שונים עם מעטפת ייחודית של שירותים נלווים. הרעיון שעומד במרכז החברה הוא בניית קהילה לוקאלית וגלובלית שמטרתה בראש ובראשונה לעזור לחברים בה להצליח. אוגוסט:  שיר זכאי סמנכ"ל השיווק נירלט הובילה מהלך שהסלוגן השיווקי "למה לצבוע סתם כשאפשר לנרלט?". נתוני המהלך מצביעים על שינוי מאזן הכוחות בקטגוריה ומהפכה תדמיתית ומכירתית לחברה. נירלט הפך למותג שווה ערך למותג המוביל בקטגוריה ויצר אהדה גבוהה למותג, לקמפיין ולשפה הפרסומית, המונח "לנרלט" נכנס ללשונם של רבים שעשו בו שימוש. החברה הצליחה לחזק את מעמדה בקטגוריה ובחלק מהפרמטרים אף לכבוש את ההובלה, ובעיקר רשמה תוצאות מוצלחות בשורת המכירות. ספטמבר:   גיל שגיב סמנכ"ל השיווק AIG שגיב זכה בתואר בזכות המהלך של מורה הנהיגה אפי וקידום שינוי תרבות הנהיגה בישראל בעזרת תמריץ כספי אפקטיבי. החברה, שבחרה באסטרטגיה חברתית מלווה בקמפיין הומוריסטי, זכתה לעלייה של 22% בכמות הפניות וחיבור המותג לעולם תוכן של נהיגה טובה ובטוחה. אוקטובר:   אלונה ברקת נשיאה והבעלים של הפועל תדיראן באר שבע בכדורגל   ברקת זכתה בתואר על חלקה המרכזי בשינוי שעברה הקבוצה ובהצלחות שלה במגרש ומחוצה לו, ששיאן בזכייה היסטורית באליפות המדינה בכדורגל, לאחר 40 שנים. נובמבר:   יוני סבג סמנכ"ל השיווק סלקום סבג נבחר בזכות המהלך של השקת סלקום TV  שהציב אלטרנטיבה לדואופול בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית. בתוך פחות משנתיים הגיעה החברה לכ-100,000 מנויים לשירותי הטלוויזיה והטריפל שלה.  סלקום TV  יצרה  אלטרנטיבה אמיתית הכוללת את ערוצי הברודקאסט והערוצים הפופולאריים, לצד תכנים איכותיים וטכנולוגיה מתקדמת – כל זאת במחיר נמוך וקבוע. דצמבר:  פרופ' שוקי שמר יו"ר בית החולים אסותא הוביל מהלך של השקת מרכז המומחים של אסותא ששינה את הרגלי החיפוש אחר רופאים מומחים עם יותר ממאה אלף פניות בשנה כפתרון ראשוני למציאת רופא מומחה, נקבעו כ 15,000 פגישות יעוץ ו-300 רופאים חדשים הצטרפו למרכז המומחים.  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מירי 10/01/2017 16:26
    הגב לתגובה זו
    במקום לבחור איש שיווק ברחתם לבחירה של קונצנזוס. איזה אמירה נועזת, אלונה ברקת. כן היא עשתה עבודה מדהימה בבאר שבע, מה זה קשור? חבל שאתם ממשיכים לבזות את המקצוע הזה בבחירות כאלה. אלונה לא באמת מתרגשת ולא צריכה את הפרס שלכם. אנשי השיווק למדו היום מי עומד בראשם.
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד. 

חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.