אלופה: אלונה ברקת נבחרה לאשת השיווק של 2016

איגוד השיווק הישראלי הכתיר את ברקת לאשת השיווק של שנת 2016. ברקת רכשה את הקבוצה ב-2007, ובכך הפכה לאישה הראשונה בישראל שמשמשת כבעלים של קבוצת כדורגל
כתבי אייס | (1)

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה באלונה ברקת, הבעלים של אלופת המדינה בכדורגל הפועל באר-שבע, לאשת השיווק של 2016, על חלקה המרכזי בבניית המותג הפועל באר שבע, כמותג חזק, יציב, בעל ערכים, המשנה מושגים והתנהגויות. 

ברקת רכשה את הפועל ב"ש בשנת 2007, ובכך הפכה לאישה הראשונה בישראל שמשמשת כבעלים של קבוצת כדורגל. במרוצת השנים מיצבה ברקת שפה חדשה, בה מודגשים ערכים של קהילה, צניעות והישגיות - ערכים שמשפיעים לטובה על התנהגות אוהדי הקבוצה, על האווירה באצטדיון טוטו טרנר בבאר שבע, ועל מכירות המנויים והכרטיסים של הקבוצה. בשנים האחרונות הפכה הקבוצה לחברה קבועה בצמרת טבלת הליגה, ובחודש מאי האחרון הגשימה ברקת את שאיפתה להוביל את הקבוצה לזכייה באליפות, לאחר 40 שנים בהם לא זכו אוהדי הקבוצה לחוות זאת.

תלמה בירו, מנכ"ל האיגוד, מנמקת את הבחירה: "בתמונת מציאות לא קלה בה מצוי הכדורגל הישראלי לאחרונה, הצליחה אלונה ברקת לבנות מותג שונה, חזק ויציב, המשנה מושגים והתנהגויות. כל אלה חייבו עבודה עקבית בכל התחומים הניהוליים – ארגון, פיננסים, כ"א, לוגיסטיקה וכמובן בתחום השיווק והפרסום. אלונה הצליחה לבנות קבוצה המבוססת על תכונות וערכים שהם מופת גם בכדורגל וגם מחוצה לו. ערכים כמו התמדה, עקשנות, צנעה, מקצוענות ורוח צוות.

בניית קבוצת כדורגל מהפריפריה והבאתה לפסגת הכדורגל הישראלי  מהווה דוגמא ומודל לשאלה "כיצד בונים מותג מנצח". אלונה בנתה מותג חדש ומרענן, מוביל, ייחודי, מחובר לקהילה ולהתנהגות הספורטיבית. ואהוד על חלקים גדולים בעם . כל אלה מזכים  אותה בלא כל ספק בפרס הנכבד  "אשת השיווק של השנה" ובהוקרת כל אנשי השיווק בישראל"

אנשי השיווק של 2016 היו: 

ינואר:  אורית שטיינפלד – מנהלת השיווק של רשות הטבע והגנים

הובילה מהלך של מיצוב ומיתוג מחדש של הרשות. המהלך הביא בסופו של דבר לעלייה בכמות המטיילים הישראלים באתרי הרשות, עלייה במספר המנויים לרשות, והלנים בחניוני הלילה. בעיקר, קיים שיפור משמעותי בתפיסת החשיבות של הרשות בעיני הציבור, הזדהות עם המטרות שלה.

 

פברואר:   יובל אטד – יו"ר ומייסד CHINABUY

אטד זכה בזכות המהלך של השקת האתר והחדרת המותג לישראל בשנת 2015. המותג הפך בתוך כשנה לאחת מפלטפורמות המסחר האלקטרוני הבינלאומיות המובילות בישראל. למעלה מ-420,000 גולשים מבקרים באתר מדי חודש. האתר הפך למזוהה בכל הקשור לרכישות מסין.

 

אפריל:   אילן צינמן – מנהל הפיתוח העסקי OUTBRAIN

נבחר בזכות מהפכת ה-Contact Discovery – קטגוריה חדשה של קידום תוכן. החברה שיצרה את הקטגוריה מצליחה לשמור על דומיננטיות בה מול המתחרים עם 75% מה-share הדיגיטלי ועבודה עם כמעט כל המותגים המובילים בישראל.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מאי:   מיטל שירן הראל – מנהלת השיווק בנק לאומי

הובילה  את לאומי לשלב הבא במסעו לכיבוש הזירה הדיגיטלית בבנקאות הישראלית. באמצעות רצף השקות חדשניות של מוצרים ושירותים דיגיטליים בעלי ערך ללקוח.  ללאומי קו אסטרטגי מבודל, במסגרתו מונגשת ללקוחותיו בנקאות חכמה ופשוטה. כיום למעלה מ- 60% מלקוחות לאומי משתמשים בערוצים הדיגיטליים לצורך ביצוע פעולות בנקאיות.

יוני:   חגית קמין מנכ"ל רדיו eco99fm ושרון שפירא סמנכ"ל התוכן של התחנה

רדיו eco99fm זוכה בתואר כפול בחודש יוני בזכות בזכות השקת eco99music – אפליקציית מוזיקה לכל מצב. קמין ושפירא הובילו מהלך דיגיטלי פורץ דרך וראשון מסוגו, שכלל תהליך מיתוג מחדש והשקת אתר ואפליקציה, שהביא לעליה בנתוני ההאזנה ולשימוש גבוה בפלטפורמות הדיגיטליות.

יולי:   בנג'י זינגר מנכ"ל WeWork ישראל

זינגר הביא לישראל את WeWork והקים בארץ את הסניף הבינלאומי השני של החברה.  WeWork מציעה שטחי עבודה בישראל החל מחודש נובמבר 2014 לחברות וליזמים בשכירות לטווחי זמן שונים עם מעטפת ייחודית של שירותים נלווים. הרעיון שעומד במרכז החברה הוא בניית קהילה לוקאלית וגלובלית שמטרתה בראש ובראשונה לעזור לחברים בה להצליח.

אוגוסט:  שיר זכאי סמנכ"ל השיווק נירלט

הובילה מהלך שהסלוגן השיווקי "למה לצבוע סתם כשאפשר לנרלט?". נתוני המהלך מצביעים על שינוי מאזן הכוחות בקטגוריה ומהפכה תדמיתית ומכירתית לחברה. נירלט הפך למותג שווה ערך למותג המוביל בקטגוריה ויצר אהדה גבוהה למותג, לקמפיין ולשפה הפרסומית, המונח "לנרלט" נכנס ללשונם של רבים שעשו בו שימוש. החברה הצליחה לחזק את מעמדה בקטגוריה ובחלק מהפרמטרים אף לכבוש את ההובלה, ובעיקר רשמה תוצאות מוצלחות בשורת המכירות.

ספטמבר:   גיל שגיב סמנכ"ל השיווק AIG

שגיב זכה בתואר בזכות המהלך של מורה הנהיגה אפי וקידום שינוי תרבות הנהיגה בישראל בעזרת תמריץ כספי אפקטיבי. החברה, שבחרה באסטרטגיה חברתית מלווה בקמפיין הומוריסטי, זכתה לעלייה של 22% בכמות הפניות וחיבור המותג לעולם תוכן של נהיגה טובה ובטוחה.

אוקטובר:   אלונה ברקת נשיאה והבעלים של הפועל תדיראן באר שבע בכדורגל  

ברקת זכתה בתואר על חלקה המרכזי בשינוי שעברה הקבוצה ובהצלחות שלה במגרש ומחוצה לו, ששיאן בזכייה היסטורית באליפות המדינה בכדורגל, לאחר 40 שנים.

נובמבר:   יוני סבג סמנכ"ל השיווק סלקום

סבג נבחר בזכות המהלך של השקת סלקום TV  שהציב אלטרנטיבה לדואופול בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית. בתוך פחות משנתיים הגיעה החברה לכ-100,000 מנויים לשירותי הטלוויזיה והטריפל שלה.  סלקום TV  יצרה  אלטרנטיבה אמיתית הכוללת את ערוצי הברודקאסט והערוצים הפופולאריים, לצד תכנים איכותיים וטכנולוגיה מתקדמת – כל זאת במחיר נמוך וקבוע.

דצמבר:  פרופ' שוקי שמר יו"ר בית החולים אסותא

הוביל מהלך של השקת מרכז המומחים של אסותא ששינה את הרגלי החיפוש אחר רופאים מומחים עם יותר ממאה אלף פניות בשנה כפתרון ראשוני למציאת רופא מומחה, נקבעו כ 15,000 פגישות יעוץ ו-300 רופאים חדשים הצטרפו למרכז המומחים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מירי 10/01/2017 16:26
    הגב לתגובה זו
    במקום לבחור איש שיווק ברחתם לבחירה של קונצנזוס. איזה אמירה נועזת, אלונה ברקת. כן היא עשתה עבודה מדהימה בבאר שבע, מה זה קשור? חבל שאתם ממשיכים לבזות את המקצוע הזה בבחירות כאלה. אלונה לא באמת מתרגשת ולא צריכה את הפרס שלכם. אנשי השיווק למדו היום מי עומד בראשם.
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.